2013-11-24, 17:08
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Hon har en utbildning i turism ifrån Thailand så att hon kan engelska känns troligt.
Då svarar jag såhär.

Hon har bott i Sverige sedan 2007 och är gift med en svensk man så att hon kan svenska känns troligt.

Kan vi släppa hans fru nu? Hon har vad vi vet inte mördat någon.
Citera
2013-11-24, 17:10
Medlem
KUKARNASs avatar
vad tror ni har hänt?

1.) Gick BO och den häktade iväg från festen för att köpa droger. De går in på gården så de inte syns från vägen men så uppstår det något knas med säljaren som hugger BO i magen. Den häktade får panik och sticker därifrån och ringer SOS men vågar inte själv anmäla för att han är rädd att då själv bli dödad.

2.) Den häktade blir svartsjuk på BO och bestämmer sig för att skrämma honom. Sticker iförväg då han vet vilken väg han brukar ta och lurpassar på honom. I mörkret inne på gården hoppas den häktade fram och börja hota med kniv. BO försöker fly och blir knivhuggen. Den åtalade ringer SOS.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
[quote=flakmopedisten|46289171]Nu riktade du dig inte till mig men jag svarar ändå, trots att jag håller med dig. Jag tvivlar nämligen på att hon inte kan svenska med tanke på vilka resurser det svenska samhället sätter in på invandrare med betalda studier i svenska, pengar i bonus om man klarar ett enkelt prov osv. Thailändare överlag brukar försöka integrera sig snabbt, särskilt de som gifter sig in i landet. Nog om hans fru, hon bör verkligen lämnas ifred.
Du tar stora ord i din mun. Brottsfall gissade inte utan redogjorde bara för när häktning kan komma att ske utifrån hur lagen ser ut. Sluta läs fortare än du hinner begripa.

Felfelfel.En riktig skröna.En utlänning som kommer hit som make/maka till en svensk får inte ett jävla öre för att studera svenska.
Citera
Medlem
Citat:
Spånhuvud. Att de nu har möjlighet att ta hans dna gör givetvis att de längre fram kan ha teknisk bevisning efter jämförelse med spåren på kniven och fodralet.
Borde man inte ha tagit DNA-prov långt innan man häktar honom?
Citera
2013-11-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackmuth

Det krävs åklagarbeslut för DNA-topsning. Så det har förmodligen skett nu i dagarna och hans ärende ligger prioriterat hos SKL.
Citera
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Felfelfel.En riktig skröna.En utlänning som kommer hit som make/maka till en svensk får inte ett jävla öre för att studera svenska.
Ok, möjligt att du har rätt. Jag grundande min uppfattning på fallet Linda Chen, där det framkom att hon fick betalt för att läsa svenska. Har för mig att jag läst det någon annanstans också.
Citat:
Det krävs åklagarbeslut för DNA-topsning. Så det har förmodligen skett nu i dagarna och hans ärende ligger prioriterat hos SKL.
Instämmer.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackmuth
Varför det? Misstanke följs av anhållande följs av häktning ofta i rask takt när det gäller mord.-
Citera
2013-11-24, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KUKARNAS
vad tror ni har hänt?

2.) Den häktade blir svartsjuk på BO och bestämmer sig för att skrämma honom. Sticker iförväg då han vet vilken väg han brukar ta och lurpassar på honom. I mörkret inne på gården hoppas den häktade fram och börja hota med kniv. BO försöker fly och blir knivhuggen. Den åtalade ringer SOS.

Alt. 2 , tror jag på. Se inlägg 1042 också. Väldigt intressant.
RO har nog en hel del på sitt samvete genom åren fastän han kanske inte lagförts för något, men nu börjar hans förflutna hinna i kapp, tyvärr efter alldeles för lång tid.
Senast redigerad av korean 2013-11-24 kl. 17:21.
Citera
2013-11-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Samsa
Låter knappast 22 han som ringde in.
Instämmer. Han som ringde låter mycket, mycket äldre.
Citera
2013-11-24, 17:22
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUKARNAS
vad tror ni har hänt?

1.) Gick BO och den häktade iväg från festen för att köpa droger. De går in på gården så de inte syns från vägen men så uppstår det något knas med säljaren som hugger BO i magen. Den häktade får panik och sticker därifrån och ringer SOS men vågar inte själv anmäla för att han är rädd att då själv bli dödad.

Inte alls troligt då det geografiska avståndet är alldeles för långt och det finns många platser närmare man kunnat göra det på. Alternativ 2 är rimligt eftersom det är vanligaste anledningen till mord oftast.
Citera
2013-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Hon säger att hon är chockad. Det är inte konstigt att närstående ställer upp när medierna kontaktar dom, även när dom befinner sig i ett tillstånd av chock. Hon kanske inte heller har kuraget att avböja en intervju? Hon kanske är ovan att prata med medier överhuvudtaget. Hon kanske tror att hon på något vis hjälper till om hon medverkar? Finns nog många förklaringar.

Frun är inte från Sverige, hon flyttade hit från en annan världsdel 2008. Tvivlar på att hon kände till historien redan innan dom träffades 2007.

Jag var nog otydlig, det jag menade är att hon sedan de träffats och kanske i närtid fått aningar/veta att han hade en hemlighet och därför var inplockandet egentligen ingen överraskning i sig.

Hon har dock dåliga rådgivare om hon nu har några, att figurera i pressen är definitivt inte att föredra, där kan det vinklas så det istället blir en katastrof.

Varför kontaktar man henne, ja antagligen för att få ett scoop likt..

"Hon bar på hemligheten sen typ 2011.."

Nu träffade de varandra 2008 om allt stämmer, alltså långt långt efter händelsen så varför skulle hon vara intressant för en scoop journalist, hon har ju inte ett piss med saken att göra.

Artikeln har inte en sekunds nyhetsvärde utan är ett lågvattenmärke i ett tragiskt mord för 17 år sedan.
Citera
2013-11-24, 17:24
Medlem
Precis som jag misstänkte verkar röstanalys tyvärr inte vara lika tillförlitligt som fingeravtryck, men i Språktidningen finns ett intressant reportage om hur man kan jämföra inspelningar av röster för att försöka se om de kan härröra ifrån samma person. Vore häftigt om polisen använde inspelade förhör med MGM och lät Jonas analysera dem genom att jämföra med inspelningen ifrån 1996.

http://spraktidningen.se/artiklar/2012/03/talande-bevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in