2013-11-22, 13:12
Medlem
Troians avatar
Tack.

Avvaktar och ser vad som händer, men den misstänkte ger definitivt inte intryck av att leva ett kriminellt liv, och så långt det går att spåra verkar han inte heller att ha gjort det under 90-talet. Funderar på om det faktiskt kan vara så att personen som ringde 90000 inte är samma som polisen misstänker. Det var allt för nu.
Senast redigerad av Troian 2013-11-22 kl. 13:29.
Citera
2013-11-22, 13:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tidningarna har ju haft fel pa ett ar forut iof.... senaste det skrevs om Sovdat korde han buss. denna misstankta ska ju leva ett kriminellt liv enligt polisen.

Nu är det polisen.se som säger 1974, men visst, felskrivningar sker.
Citera
2013-11-22, 14:06
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tack.

Avvaktar och ser vad som händer, men den misstänkte ger definitivt inte intryck av att leva ett kriminellt liv, och så långt det går att spåra verkar han inte heller att ha gjort det under 90-talet. Funderar på om det faktiskt kan vara så att personen som ringde 90000 inte är samma som polisen misstänker. Det var allt för nu.
Du var väl med förr i tråden när någon påstod sig veta vem det var och att personen var från Lidingö och egenföretagare? Jag plöjde igenom den här tråden förra helgen och kopplade direkt detta till samma person.
Citera
2013-11-22, 14:09
Bannlyst
När kan vi tänkas ha namn på den anhållne?
Citera
2013-11-22, 14:21
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Du var väl med förr i tråden när någon påstod sig veta vem det var och att personen var från Lidingö och egenföretagare? Jag plöjde igenom den här tråden förra helgen och kopplade direkt detta till samma person.

Tänkte direkt på de posterna här i tråden. Att personen ifråga bodde i närområdet skulle mycket väl kunna passa in på Lidingö vilket väl får anses ligga väldigt nära.
Citera
2013-11-22, 14:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller

Att han är egenföretagare är en sanning med modifikation – har haft nollomsättning de senaste åren. Han är höginkomsttagare och klarar sig nog bra ändå. Ingen koppling till Lidingö, vad jag kan se.

Edit: Verkar som att "den som ringde" bodde på Lidingö? Det har jag ingen uppfattning om. Som sagt så betvivlar jag att ringaren är den samme som den misstänkte.
Citera
2013-11-22, 14:34
Medlem
Citat:
Att han är egenföretagare är en sanning med modifikation – har haft nollomsättning de senaste åren. Han är höginkomsttagare och klarar sig nog bra ändå. Ingen koppling till Lidingö, vad jag kan se.

Edit: Verkar som att "den som ringde" bodde på Lidingö? Det har jag ingen uppfattning om. Som sagt så betvivlar jag att ringaren är den samme som den misstänkte.
Av vilka anledningar betvivlar du detta?
Citera
2013-11-22, 14:39
Medlem
Den anhållne född 1974 har inte varit folkbokförd på Lidingö. Ska ha varit folkbokförd i Vaxholm vid tidpunkten för mordet, därefter Valhallavägen 2000 och nu i Vallentuna.
Citera
2013-11-22, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Den anhållne född 1974 har inte varit folkbokförd på Lidingö. Ska ha varit folkbokförd i Vaxholm vid tidpunkten för mordet, därefter Valhallavägen 2000 och nu i Vallentuna.

Du vet vem som är anhållen?
Citera
2013-11-22, 14:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Av vilka anledningar betvivlar du detta?

LGW har ju gått ut och sagt;

- Personen som ringer är mördaren.
- Mördaren är grovt kriminell.
- ”Vi vet vem det är”.

Jag utesluter att den gripne är den person som LGW menar. Men kanske är ringaren personen som han syftar på.

Kanske kan det vara så att ringaren är, eller var, en kriminell person med lågt förtroende för polisen. I och med att han inte gick gjorde sig till känna direkt så känner han att det uppenbaras att han döljer något, och därigenom att misstankarna mot honom på grund av detta har stärkts. Därför vågar han inte vända sig till polisen.

Skulle vara väldigt intressant att få ta del av varför man intressant att ta del av vad som fått polisen att intressera sig för -74. Vittnen (till själva händelsen) eller teknisk bevisning kan det knappast ha att göra med, och då återstår väl ungefär någon form av erkännande eller antydan, till typ någon bekant.
Senast redigerad av Troian 2013-11-22 kl. 14:46.
Citera
2013-11-22, 14:48
Bannlyst
Citat:
LGW har ju gått ut och sagt;

- Personen som ringer är mördaren.
- Mördaren är grovt kriminell.
- ”Vi vet vem det är”.

Jag utesluter att den gripne är den person som LGW menar. Men kanske är ringaren personen som han syftar på.

Kanske kan det vara så att ringaren är, eller var, en kriminell person med lågt förtroende för polisen. I och med att han inte gick gjorde sig till känna direkt så känner han att det uppenbaras att han döljer något, och därigenom att misstankarna mot honom på grund av detta har stärkts. Därför vågar han inte vända sig till polisen.

Skulle vara väldigt intressant att få ta del av varför man intressant att ta del av vad som fått polisen att intressera sig för -74. Vittnen (till själva händelsen) eller teknisk bevisning kan det knappast ha att göra med, och då återstår väl ungefär någon form av erkännande eller antydan, till typ någon bekant.

Förstår inte ditt resonemang. Varför skulle inte den anhållne kunna vara samma som ringaren aka den som GW syftar på?
Citera
2013-11-22, 14:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Förstår inte ditt resonemang.Varför skulle inte den anhållne vara samma som ringaren aka den som GW syftar på?

Därför att vad LGW talar om är en kriminellt belastad person, en Christer Pettersson-figur. -74 är i det närmaste raka motsatsen – högutbildad och höginkomsttagare.

Inte heller sociolektiskt tycker jag att ringaren stämmer in på -74.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in