2013-11-24, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var kommer informationen om att han har importerat någon fru?

Han träffade sin nuvarande fru i Stockholm, enligt hennes egna uppgifter. Det finns ju en hel del thailändare bosatta i Sverige.

Spelar väl ingen större roll om hon kommit hit som import eller skriver att de träffats här efter hitkommandet väl? Det var ren spekulation eftersom det fördes på tal tidigare i tråden och därför svarades det med detta citat.
Citera
2013-11-24, 04:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Spelar väl ingen större roll om hon kommit hit som import eller skriver att de träffats här efter hitkommandet väl? Det var ren spekulation eftersom det fördes på tal tidigare i tråden och därför svarades det med detta citat.

Okej, för mig är det inte så viktigt men eftersom det användes som argument för att han var knepig och konstig så antar jag att det har viss betydelse om han träffade en thailändsk tjej som kanske redan var väletablerad i samhället. Det kanske skulle tala för att han var mindre knepig eller konstig.
Citera
2013-11-24, 05:21
Medlem
Jag vill också påpeka att 2000kr då är väl ca 4000kr eller mer idag, om man räknar dagens pengavärde. Och fick fel person den sortens kännedom en måndagsmorgon var Per nog i större fara än han själv kanske kunde ana.

PS. Det var då ett jävla tjat om import eller icke import av thailändskor...ledsamt.
Senast redigerad av P-o-beln 2013-11-24 kl. 05:36.
Citera
2013-11-24, 05:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horpungen
Kollade igenom tråden med stort intresse då jag är bekant med BOs dåvarande flickvän vid mordet. Har iofs inte umgåtts de senaste åren, men man håller ju ändå lite koll.
Jag blev lite störd av en tidigare post med skärmdump från GMs facebook. En av de som är listade som "vänner" vet jag rörde sig i samma kretsar som jag och flickvännen något år efter mordet. Vet inte hur nära de kände varandra, och det kan ju vara ett sammanträffande.
Det är ju en liten värld, men lite kusligt är det

Här är skärmdumpen en gång till

http://i42.tinypic.com/vg5tmd.jpg

Vad heter den gemensamma vännen, den som knyter ihop BO:s flickvän med RO? (Du kan maska namnet med stjärnor.) Vad hade BOs flickvän för relationer efter mordet? Fanns det svartsjuka inblandat? Det verkar rätt tydligt att BO blev förföljd från festen, och upphunnen. Han försökte fly över ett staket (tror jag) och ta en genväg till sitt hem, men klarade det inte. Att bli förföljd på det sättet känns inte som ett regelrätt rån, och på den tiden fanns inte begärligt gods på samma sätt som nu, mobilerna var allt för fula och mest ett affärsredskap, ingen fritidslåda.
Citera
2013-11-24, 05:57
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Jag funderar på hur länge dom har haft honom under lupp.
Kan tänka mig att ett åklagarbeslut, mot en herre med hans bakgrund och nuvarande livssituation, sitter ganska långt inne.
Vad har dykt upp som gör att dom sätter in sin attack just nu?

Något företagsrelaterat brott som tvingat fram topsning, och så blev det träff på mordet?
Citera
2013-11-24, 06:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horpungen
Kollade igenom tråden med stort intresse då jag är bekant med BOs dåvarande flickvän vid mordet. Har iofs inte umgåtts de senaste åren, men man håller ju ändå lite koll.
Jag blev lite störd av en tidigare post med skärmdump från GMs facebook. En av de som är listade som "vänner" vet jag rörde sig i samma kretsar som jag och flickvännen något år efter mordet. Vet inte hur nära de kände varandra, och det kan ju vara ett sammanträffande.
Det är ju en liten värld, men lite kusligt är det

Här är skärmdumpen en gång till

http://i42.tinypic.com/vg5tmd.jpg

Är det samma tjej som har en Swartling som vän?
Citera
2013-11-24, 06:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Rasister som du förnekar sig aldrig. En as-diagnos ställs inte utifrån ett utseende, i så fall får du hela den finska befolkningen emot dig. Där har många "brett mellan ögonen". Om du har en bekräftad as-person framför dig kan du kanske titta efter tecken, men man ställer inte diagnoser utifrån ett foto.

Att han valt thaikretsen tror jag är synnerligen väl valt. Han vill undgå upptäckt. Alla pratar om mordet i hans kretsar, eller minns det. Jobbigt läge för honom. Skönt att slippa!

Vad snackar du för goja? Är det rasistiskt att konstatera att de flesta av hans FB-vänner är thaitjejer? Jösses, säger jag. Du måste vara en ultra-pk-ist.

Och hade du läst mitt inlägg mer noggrant hade du sett att jag just skrev att man inte kan ge några AS-diagnoser pga utseende. Jag skrev också att man måste se varje liten del, och att man då kan få en viss bild.

(F ö är inte brett mellan ögonen det enda "AS-tecknet". Man kan lägga till sneda ögon, ofta glasögon, samt hög panna.)
Citera
2013-11-24, 08:26
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag vill också påpeka att 2000kr då är väl ca 4000kr eller mer idag, om man räknar dagens pengavärde. Och fick fel person den sortens kännedom en måndagsmorgon var Per nog i större fara än han själv kanske kunde ana.

PS. Det var då ett jävla tjat om import eller icke import av thailändskor...ledsamt.
Vill påpeka att du är ute och cyklar! Vi lever inte med hög inflation nu för tiden. Dina 2000kr 1996 motsvarar snarare 2500 i dag.
Citera
2013-11-24, 08:37
Medlem
LadyZamiocs avatar
Jag lyssnar på SOS-samtalet om och om igen..
Säger han verkligen "hör här.."?

Jag kan lätt få det till ett framsluddrat "hörru.."

Inte för att det på något sätt löser brottet, eller ens bidrar med något i rätt riktning..men apro pos att flera i tråden (även jag själv) reagerat på det lite ovanliga språkbruket och försöker spekulera utifrån det.
Citera
2013-11-24, 09:32
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Jag lyssnar på SOS-samtalet om och om igen..
Säger han verkligen "hör här.."?

Jag kan lätt få det till ett framsluddrat "hörru.."

Inte för att det på något sätt löser brottet, eller ens bidrar med något i rätt riktning..men apro pos att flera i tråden (även jag själv) reagerat på det lite ovanliga språkbruket och försöker spekulera utifrån det.
Det låter som någonting mitt i mellan tycker jag.

("Hörru" tycker jag är mindre ovanligt än "hör här")
Citera
2013-11-24, 10:08
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Det låter som någonting mitt i mellan tycker jag.

("Hörru" tycker jag är mindre ovanligt än "hör här")

Ja, det var det jag menade.

"Hör här" är liksom ett uttryck man ytterst sällan hör i talspråk idag (eller på 90-talet då detta tilldrog sig).

"Hörru" är betydligt (!) vanligare.
Citera
2013-11-24, 10:16
Medlem
Tycker man får "tjata" om thailändskor, bara för att de är thai ska det inte hymlas. Alla borde vara medvetna om att knepiga män är överrepresenterade då det gäller thaiimport. Naturligtvis är det också som Lajlaj skriver skillnad på om han t.ex. träffat en ingenjörsthailändska på jobbet eller om han importerat en fattig tjej. Det sistnämnda kan tyda på en störning i känslolivet.

Nåväl. Det jag funderar på är om det är så att MGN:s fru är den tjej som på sin status angett "komplicerat" som förhållandestatus och som verkar bo i Thailand just nu eller vem fan är det? MGN har ju taggat henne på alla bilder av sonen iaf och det brukar betyda att det är föräldern man avser, men detta verkar ju lite knepigt och den människans FB är skrivet på thailändska så man fattar ju ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in