Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Men alltså, menar du att de skulle gå ut och berätta exakt varför? Det var väl en alldeles utmärkt förklaring på en fråga från pressen. Det måste även du förstå. Du försitter då inga chanser att misskreditera mps. Synd, för organisationen har verkligen hjälpt till i det här fallet, de var snabbt på plats och de lyssnade på KJ. Det hade varit direkt fel av dem att gå ut och säga att att en person tipsat dem, eller namnge personen, vad du nu är ute efter, för att just du ska sluta kasta smuts på dem.
Ja, det gör väl inget om de berättar, var ju även snabbt ute med att berätta smaskiga detaljer om fp1 också, för att inte tala om den som nämnde minst två namn för oss på pluggkompisen. Bodengrabb har ju själv sagt att hen är med i MPS, "vi i MPS" tror jag att det uttrycktes

Jodå, det är en pålitlig organisation som inte förtjänar kritik såattvahettere.
Att någon av dem även fick sömnproblem och en annan kommer att leva med fallet hela sitt liv tyder definitivt på att MPS och glada amatörer är lämpade att söka efter lik, styckade lik dessutom.
Och ja, benen hade hittats fortare om polisen hade tagit lite mer av som sägs här på allvar. Sannolikt så har man snappat upp ett och annat i tråden, det tycker jag att man kan läsa mellan raderna i FUP, synd bara att man inte tog tipset Gammelängsberget lite mer på allvar, det var ju en logisk plats att söka på om det var KJ man synade i sömmarna.

Men visst, polisen verkar inte ens ha haft koll på vem de hade span på och när, så det är förlåtligt.
Jag kastar inte smuts, är realist och säger vad jag tycker.