2013-11-15, 12:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De hade inga likhundar i lägenheten bara blod hundar

Jo dom hadde likhundar i lägenheten och 0 markeringar!!!

Läs FUP...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På sid 237 var en polisman med kriminalsökhunden Kompis i lägenheten.
Ja men det var ingen likhund.
Hunden markerade för utspädd substans vid ett hörn i vardagsrummet samt även på en skurborste i en hink i sovrummet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja, VEM hjälpte honom???

Säkert kompisen som han satt och fanatiserade ihop ett mord med. Sen skyller säkert hela kompisen skulden på honom!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja, VEM hjälpte honom???

En madrass kan jag tänka mig ha lutat mot en vägg. Inte en hel säng. Varför ska man ha det?
Citera
2013-11-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo dom hadde likhundar i lägenheten och 0 markeringar!!!

Läs FUP...
Det var hund som markerar på blod och jag har läst FUP.
Citera
2013-11-15, 12:06
Medlem
MrFolds avatar
Lite besviken på EMF nu som onekligen verkar vara för långrandig och detaljrik i sin slutplädering. Känns nästan som hon i värsta fall kan ta udden av den av allt att döma stringenta och tydliga plädering som åklagarna åstadkom.

Intressant med den tydliga markeringen från åklagarnas sida att de anser honom helt överbevisad på griftefridsbrottet, men erkänner att mordet är en indiciefråga som tingsrätten till syvende och sist måste göra en svår rimlighetsbedömning på.
Citera
2013-11-15, 12:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja men det var ingen likhund.
Hunden markerade för utspädd substans vid ett hörn i vardagsrummet samt även på en skurborste i en hink i sovrummet.
Kriminalsökhund = likhund. https://sv.wikipedia.org/wiki/Likhund
Citera
2013-11-15, 12:07
Medlem
Det är beklämmande att så många härinne redan dömt KJ på förhand trots att de flesta är överens om att andra alternativ inte utretts ordentligt. Det känns verkligen inte som om rättssäkerheten fungerar om han skulle bli dömd för mord/dråp med dessa svaga indicier. Lika inför lagen gäller tydligen inte i detta fall som starkt påminner om boken "Den svenska kannibalen" där polis och åklagare under lång tid manipulerade och fabricerade varav den åtalade inte hade stor möjlighet att försvara sig. Det visade sig i slutändan att mördaren var en annan och om polis/åklagare lyssnat på den misstänkte samt dennes anhöriga så hade de kunnat lösa brottet mycket tidigare och utan att den först misstänkte suttit häktad under en lång tid.
Senast redigerad av fte 2013-11-15 kl. 12:09.
Citera
2013-11-15, 12:08
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad pratar du för goja igen? Det är klart att man kan beskriva relationen mellan Berg och Vatchareeya på olika sätt, men det är inte alls någon uppenbar lögn att han ville ha kvar henne i henne i sitt liv. Han HADE INTE gjort något avslut, det är ju bevisat eftersom kontakten fortgick enda till morddagen. Och han sa själv att han av olika skäl tyckte att det var svårt att bryta kontakten och att han var smickrad över hennes intresse och tyckte om henne rent allmänt.

Du är typ sämst i hela tråden på svenska och ändå tror du att du ska kunna sitta och göra semantiska analyser av vad journalisterna skriver att åklagarna har sagt. Det är så skrattretande patetiskt att man inte kan göra mycket annat än ett

Men nu får du väl ta och ge dig!! Nu blir jag riktigt förbannad
Varför måste du gå till personangrepp och vara så jävla otrevlig?? Bara för att någon inte har samma uppfattning som du vräker du ur dig taskiga saker. Man får argumentera för vilken sida man vill här!
Jag tror också att KJ är skyldig, men det finns många frågetecken tycker jag. Det är intressant att höra alla teorier, även om man inte håller med. Du kan ju bara skrolla förbi dessa inlägg om de gör dig så förbannad.
Citera
2013-11-15, 12:09
Medlem
Citat:
De hade inga likhundar i lägenheten bara blod hundar

Jag har för mig att krimsökhundar var inne i lägenheten. De hade ingen klar markering, men visade förhöjt intresse i en del av lägenheten (tror det var i vardagsrummet längs någon vägg samt skurmoppen). Komme rinte ihåg var i fup jag läste detta. Föraren beskrev hundens beteende som när ett "preparat" är urvattnat (utspätt/utdraget över en stor yta).
Citera
2013-11-15, 12:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Jag har för mig att krimsökhundar var inne i lägenheten. De hade ingen klar markering, men visade förhöjt intresse i en del av lägenheten (tror det var i vardagsrummet längs någon vägg samt skurmoppen). Komme rinte ihåg var i fup jag läste detta. Föraren beskrev hundens beteende som när ett "preparat" är urvattnat (utspätt/utdraget över en stor yta).
Det var en likhund i lägenheten på sid 237. Den markerade inte.
Citera
2013-11-15, 12:10
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Säkert kompisen som han satt och fanatiserade ihop ett mord med. Sen skyller säkert hela kompisen skulden på honom!

Kan det vara samma "skäggiga" man som vittnet under såg stänga fönstret? Om vittnet kommer ihåg rätt dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in