Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Mammans version om hennes och VB:s relation överensstämmer inte med VB:s.
VB var en ensam tjej i det mesta, från studentavslutningar till att kunna skilja mellan rätt och fel,
mamman har inte varit närvarande, inte styvpappan heller.
Personen jag citerade har koll på denna mor och dotter relation och därför kanske mitt inlägg är svårförstått men jag avstår att förklara detta närmare eftersom det är så känsligt för vissa
skribenter.
Hm Det kan ha funnits anpassningsproblem.
Men nog var relationen mor och dotter bra?, man får se upp med rycktesspridningen, det är ju en högst privat fråga.
VB skulle ju hem till mamma o käka på kvällen hon försvann?
Barn/tonåringar har en tendens att överdriva saker för att få sympati (datorspel som exempel)
Att barnet inte berättar allt för sina föräldrar ser jag som högst normalt, flesta föräldrar inser detta endel inser dessvärre aldrig.
Den ålder som VB befinner sig i kan vara besvärlig för många föräldrar.
Eftersom vi har olika värderingar, snackas mycket på fikat, då är det ofta om glaset är halvfullt eller halvtomt som gäller, så sker mellan svensson och säkert värre mot invandrare.
En pensionär ser som exempel ofta mer problem än en medelålders(vi har ju stora problem i samhället), och har därmed också en tendens att bekymra sig i mycket(nu målade jag med bred pensel).
Alla har en ryggsäck och gjort fel, hur värderar vi det?
Just relationsfrågor är nog svåra att härleda bara med uppgifter utifrån, om den ena parten saknas, det är ju högst personligt som bara mor/dotter kan svara på.
Beträffande relation mor/barn blir det så att om KJ erkänner och fälls för styckmordet, är och förblir KJ:s mamma alltid mamma.
Det du säger bygger på andra/tredje-handsuppgifter?
I sådana fall mycket svaga uppgifter enligt mig.
Det är offren vi pratar om, frågan känns inte heller relevant.
Jag håller nog VB:s mammas uppgifter som trovärdiga.
Och ser inte hur den mördades uppgifter skulle strida mot sin egen mamma, det känns omöjligt.