2013-11-07, 21:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tolkade rättsläkaren som att när dom - vid fyndplatsen - skulle förflytta kroppen (antagligen till tältet för rättsundersökning) då rann det mesta blodet ut, bortsett från en lungsäck.

Enligt rättsläkaren - som jag tolkade det - skulle det tyda på att VB "fraktas" i horisontalt läge, annars skulle hon blött kraftigt. Det tycker jag motsäger att hon skulle "släpats" in och ut en skuff.
Du tolkar rättsläkaren som jag tolkar henne. Däremot förstår jag inte varför släpning skulle vara oförenlig med tillräckligt horisontellt läge för att inte blodet skulle rinna ut.
Citera
2013-11-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rättsläkaren borde ha sett om kroppen har varit fryst.

Ser man det? Genom blodanalys kanske? Jag har ingen aning, men man måste kanske anta det först och sen leta spår? Om de inte ens tänkt tanken kanske de missat det. Någon som vet?
Citera
2013-11-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rättsläkaren borde ha sett om kroppen har varit fryst.
Hur? Jag kan förstå om exempelvis något invärtes hade varit is fortfarande vid obduktionen, eller om fyndet varit påfallande skyddat från förruttnelse i förhållande till andra data som skulle indikera sannolikt tidsintervall för dödens inträffande. Men vilka direkta fynd i övrigt skulle tala för att kroppen är påverkad av nedfrysning? Man kan tänka sig "cellsprängning", något man kan minimera genom ultrasnabb nedfrysning, men det är förmodligen inte möjligt med en så stor massa och volym som en människokropp om man inte har tillgång till en industri, möjligen. Kanske har jag besvarat min egen fråga...
Citera
2013-11-07, 21:58
Medlem
HBOLLs avatar
Dålig koll på tråden, men varför hyste denna person agg mot bo ?lite väl smaklöst va !

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg
Citera
2013-11-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hur? Jag kan förstå om exempelvis något invärtes hade varit is fortfarande vid obduktionen, eller om fyndet varit påfallande skyddat från förruttnelse i förhållande till andra data som skulle indikera sannolikt tidsintervall för dödens inträffande. Men vilka direkta fynd i övrigt skulle tala för att kroppen är påverkad av nedfrysning? Man kan tänka sig "cellsprängning", något man kan minimera genom ultrasnabb nedfrysning, men det är förmodligen inte möjligt med en så stor massa och volym som en människokropp om man inte har tillgång till en industri, möjligen. Kanske har jag besvarat min egen fråga...

Men varför skulle någon ha fryst ned kroppen? Och när kan den ha placerats vid ödehuset?
Citera
2013-11-07, 22:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Dålig koll på tråden, men varför hyste denna person agg mot bo ?lite väl smaklöst va !

Sannolikt därför att BO var hennes mans KK.
Citera
2013-11-07, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Men varför skulle någon ha fryst ned kroppen? Och när kan den ha placerats vid ödehuset?

Kanske därför att mordet var oplanerat, skapade sig ett handlingsutrymme. Tid att tänka ut hur han skulle komma ur situationen.
Citera
2013-11-07, 22:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad är det som är så märkvärdigt med att det fanns någonting i FUP som försvararen inte hunnit hitta iom han inte haft tillgång till FUP särskilt länge och Dupont & Dupong inte kunnat hitta, dom är ju tydligtvis inte dom skarpaste advokater, eller inte har varit så särskilt interesserade i att få fram iom att dett kan förstöra vigtiga bevis för deras fall? inget märkvärdigt med det als, det är bara om att läse FUP noga så hittar man plöttsligt någonting rigtigt bra... för försvaret altså
Ja, jag vet, det gillar inte du, to bad thats life.
Det är i sig inte särskilt märkligt. Det märkliga är enbart att trådens absolut mest ostringenta och osammanhängande bludderputte skulle hitta det, och inte någon av dem som tvivlar på bevisningen mot KJ och läst FUP noga som har klart högre kvalitet på sina resonemang än du - som Quarrel, för att nu bara välja ett exempel.
Citera
2013-11-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL

Att skriva "jag fäller inte en tår" innan VB är konstaterat död är ju märkligt. Visste tanten om att VB var död?
Citera
2013-11-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att mordet var oplanerat, skapade sig ett handlingsutrymme. Tid att tänka ut hur han skulle komma ur situationen.

Så mördaren tänkte tillordentligt och efter frysningen så blev lösningen ödehuset???
Citera
2013-11-07, 22:05
Medlem
F: Mmm. Ja, jag går tillbaka till där vi började egentligen. Ja, inte med Caroline, utan med
ryggsäcken där. Alltså vi har ju inte…vi har inte kunnat hitta den där ryggsäcken som…på
den här beskrivningen, i lägenheten.
H: Det var… Har ni kollat förrådet?
F: Jo, vi har kollat………. På den beskrivning du lämnar och…ja, det är ju någon annan som
har lämnat en beskrivning. Det…det är därför vi frågar om det här också.
H: Ja.
F: Så vi hade lite hum om det där köpet och så där, fast det var inte det viktiga utan det
var…det är ju frågan om var är ryggsäcken.
H: Ja, jag om den inte är i lägenheten så vet jag faktiskt inte.

Vart är kjs ryggsäck?
Citera
2013-11-07, 22:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
http://library.thinkquest.org/04oct/00206/text_ta_time_since_death.htm

Enligt den tabellen visade inte hennes kropp de tecken de borde ha gjort om den hade varit död sen 4 maj...
Tabellen är amerikansk. Om den hänför sig till t ex Texas är det inte konstigt att det inte går lika fort i Boden i maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in