2013-11-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druttentrudelutten
Dom reagerar precis som andra föräldrar till besvärliga barn, typ missbrukare och annat, dom går in i ett medberoende eller en typ av förnekelse med skuldkänslor och annat. Dom rannsakar sig själva och letar efter fel dom gjort och vad dom kunde gjort för att förhindra detta. blir sedan blinda för vad deras barn egentligen gör eller gjort!

Dom vet att han är skyldig, men vill inte tro det! Jag tycker verkligen synd om dem om jag skall vara ärlig! Många offer i denna soppa!

Jag håller helt med!

Och jag tror att deras blinda övertygelse om att KJ inte kan ha gjort detta är det som gör att han inte erkänner. Han vill inte göra dem besvikna.

Hoppas att föräldrarna för sin egen skull öppnar ögonen och inser sanningen.
Citera
2013-11-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag håller helt med!

Och jag tror att deras blinda övertygelse om att KJ inte kan ha gjort detta är det som gör att han inte erkänner. Han vill inte göra dem besvikna.

1. Endast en hjärndöd människa skulle kapitulera inför det åtalet. I övrigt så skulle det nog gå att få KJ friad även om han var skyldig med samma metodtillämpning som åklagaren använt, helt utan att peka ut någon annan potential gärningsman, trots allt är ju det en uppgift för polisen och åklagaren.

2. I övrigt är det ju helt uppenbart pga. mitt tidigare inlägg att åklagaren inte skött sitt jobb som förundersökningsledare på något vis och sannolikt är det anledningen till att de har två åklagare.
Citera
2013-11-18, 23:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MB verkar ha tryckt - åtminstone en av dom - mot väggen och hotat "säger du något är det det sista du säger". Betänk att MB är på fri fot och kan införliva sina hot.

Dom - jag är övertygad att det är fler än två - kanske helt enkelt är rädda. Duckar i detta läge.

Jag är övertygad om att KJ inte var ensam om det här. Men rädsla har nog lagt en våt, kall, filt över Boden ..
Citera
2013-11-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Här frodas inga hat, utan här skriker rättstänket ut sina tvivel. En man som från början är ett huvudspår och sedan bara vinklas ut och bort, trots att frågorna hopar sig.
Det är ju inget inbrott som avhandlas precis,utan ett styckmord.
En misstänkt man som får återberätta raderade sms ur sitt minne och köps rakt av av polis, samt en bedragen och svartsjuk fru som ger honom alibi för kvällen.
Idiot. Du tror polis avförde mb för fruns alibi den kvällen? Hur insnöad är du? Många verkar ta till alla medel för att smutskasta han. Är du helt jävla enögd?
Citera
2013-11-18, 23:31
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det verkar rätt rörigt däruppe, lite halvdant. Jag trodde i min enfald att åklagarna krävt topsningar, dna och kontrollerade alibis på alla "inblandade". US väntade hela tiden på nya provsvar och analyser. Så här i efterhand verkar det inte ha varit mycket, hälften fattas. Att kunna avföra sig självt duger inte, utan då går man vidare osv. tills tekniken ger fakta på hand. Styrkt oskuld och därmed avförd.
Dessa jätteglapp och frågetecken mellan försvinnande - fyndplatser - blod i bagage. Någonstans finns svaren och tydligen utanför KJ:s lokaliteter.

Varför ska det topsas och DNA-kollas? Har du glömt att det inte finns några såna fynd att "checka av"? Det som finns är Y-kromosomalt DNA som matchar KJ. Det är en mycket liten sannolikhet att det även skulle stämma in på din karatetränare och det skulle knappast förändra något i sakfrågan, då det ändå inte är mer än hjälpbevisning och inte på något vis skulle "fria" KJ eller omvänt göra MB mer misstänkt.
Citera
2013-11-18, 23:32
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag håller helt med!

Ja, det kan man mycket väl tänka sig, om han erkänner känner han kanske att risken är överhängande att han inte längre kommer att få ta del av deras omsorger, i form av materiella ting? Det verkar som om KJ kunnat handla åtskillig utrustning, trots att han inte tjänat någonting och rimligen inte arbetat ihop till vare sig a-kassa eller försäkringskassa. Han måste ha haft lägsta möjliga ersättning som funktionshandikappad. Då kan man inte springa och köpa vapen misstänker jag, utan endast få det dagliga att gå runt, med boende och mat…

Han fick en bil som ersättning när hunden försvann? Om KJ inte haft bil hade han inte kunnat utföra det här brottet lika lätt, och utan fyllekörningar för "kompisar" hade han antagligen varit en ganska ensam person. Tror inte heller att VB tagit sig hela vägen till KJ om hon inte blivit hämtad… ja, ja, det var spekulationer det, men att veta att föräldrarna gett en bil och att det är blod i just denna bil som fäller sonen… tankarna måste snurra rejält hos dem.
Citera
Medlem
Jag hoppas ...

Att försvaret utnyttjar dessa veckor som RPU:n tar på ett vettigt sätt.

T.ex. kan dom ju se till att den "tekniska" bevisningen av tejpen pulveriseras till noll. Det måste vara indicie-kedjans svagaste punkt. Blodet hamnade på den långt innan VB försvann. Det kan ha varit hennes tejp. Något fingeravtryck från KJ existerade inte.

EDIT. Och några andra fingeravtryck har man ju inte haft att söka efter. Eftersom man inte tagit några!

Plastpåsen i bagaget. Där hittade man KJ:s fingeravtryck på handtaget - som att han burit hem matvaror. PLUS en massa oidentifierade fingeravtryck. All over plastpåsen.
Senast redigerad av Remark 2013-11-18 kl. 23:56.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Idiot. Du tror polis avförde mb för fruns alibi den kvällen? Hur insnöad är du? Många verkar ta till alla medel för att smutskasta han. Är du helt jävla enögd?

Jag tror ingenting därför att jag inte vet. Om du vet varför han avfördes så kan du väl berätta det för oss nyfikna. Vad gör att MB inte kan ha med saken att göra?
Citera
2013-11-18, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hoppas ...

Att försvaret utnyttjar dessa veckor som RPU:n tar på ett vettigt sätt.

T.ex. kan dom ju se till att den "tekniska" bevisningen av tejpen pulveriseras till noll. Det måste vara indicie-kedjans svagaste punkt. Blodet hamnade på den långt innan VB försvann. Det kan ha varit hennes tejp. Något fingeravtryck från KJ existerade inte.

Kanske hamnade där den 4:e, KJ säger att VB besökte toaletten två gånger, det kanske var i samband med att han utövade trubbigt våld mot huvudet?
Citera
2013-11-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det kan man mycket väl tänka sig, om han erkänner känner han kanske att risken är överhängande att han inte längre kommer att få ta del av deras omsorger, i form av materiella ting? Det verkar som om KJ kunnat handla åtskillig utrustning, trots att han inte tjänat någonting och rimligen inte arbetat ihop till vare sig a-kassa eller försäkringskassa. Han måste ha haft lägsta möjliga ersättning som funktionshandikappad. Då kan man inte springa och köpa vapen misstänker jag, utan endast få det dagliga att gå runt, med boende och mat…

Han fick en bil som ersättning när hunden försvann? Om KJ inte haft bil hade han inte kunnat utföra det här brottet lika lätt, och utan fyllekörningar för "kompisar" hade han antagligen varit en ganska ensam person. Tror inte heller att VB tagit sig hela vägen till KJ om hon inte blivit hämtad… ja, ja, det var spekulationer det, men att veta att föräldrarna gett en bil och att det är blod i just denna bil som fäller sonen… tankarna måste snurra rejält hos dem.
Viktigt att vara försiktig med sina slutsatser, själv skulle jag inte ha några problem med att plantera blod i en bil.
Tror faktiskt inte KJ är skyldig till detta impulsbrott!!
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, vi vet att det var MPS inre krets som hittade benen, närmare bestämt M*cha de gick på intuition och magkänsla, att de sedan larmar polisen om fyndet är en helt annat sak.

Hur han ser ut och vad det har haft för inverkan på hans liv får stå för dig, jag har ingen aning faktiskt, men du vet säkert.

Men alltså, menar du att de skulle gå ut och berätta exakt varför? Det var väl en alldeles utmärkt förklaring på en fråga från pressen. Det måste även du förstå. Du försitter då inga chanser att misskreditera mps. Synd, för organisationen har verkligen hjälpt till i det här fallet, de var snabbt på plats och de lyssnade på KJ. Det hade varit direkt fel av dem att gå ut och säga att att en person tipsat dem, eller namnge personen, vad du nu är ute efter, för att just du ska sluta kasta smuts på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
En sak man måste tänka på när man läser Fup, när man tycker de avfärdar vittnen snabbt, när de inte följer upp vissa saker vi här på forumet tycker de borde är att allt vi ser är i skriftlig form. Ta förhör tex där minspel, gestikulerande osv ofta talar så mycket mer än vad själva orden gör. Det ser inte vi. Men rutinerade förhörsledare gör det så klart. Saker som detta, snack utanför kulisserna och så vidare gör att polisen säkert haft mycket mer att gå på för att både ge full fokus på KJ och släppa fokus på MB. Sånt ser eller förstår inte vi när vi bara läser Fup. Därför är det nog inte så konstigt att KJs advokat kan uttala sig som han gjorde nu i tidningen. Han har varit med på förhören och sett så mycket mer än svamlet vi fått presenterat för oss. Det syns ofta när någon ljuger och då spelar orden mindre roll.
Slasken kanske innehåller intressanta saker... Att utifrån det sagda och kroppspråket göra pålitliga bedömningar av en lögnare skulle kunna ha ett evolutionärt värde; men man kan vända på det, hävda att det är av evolutionärt värde att ljuga skickligt. Att genomskåda en lögnare är inte så enkelt och inte pålitligt, inte ens bland så kallade proffs. Vad gör man sen om den förhörde har neuropsykiatriska handikapp som är förenade med kommunikativa avvikelser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in