2013-11-07, 23:24
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxedd
Hade kört på Isolate FX och Xpand.

Har redan köpt Whey 100 och Mutant. för de va slut i lager på Isolate.
Citera
2013-11-08, 10:13
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
hur ska jag dosera mitt BCAA?[/b] Det verkar rätt lite med 7,73 gram protein.

Det är tillräckligt för att stimulera muskelproteinsyntesen maximalt. Det krävs rätt små mängder BCAA.
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Funderar även på att köpa L-Carnitine för fettförbränningen, funkar det?

Tveksamt. Pengar i sjön.
Citera
2013-11-18, 17:46
Medlem
elmatador27s avatar
Hur viktigt är det egentligen med kosttillskott? Eller mer som är det verkligen så nödvändigt som folk säger?
Citera
2013-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmatador27
Hur viktigt är det egentligen med kosttillskott? Eller mer som är det verkligen så nödvändigt som folk säger?

Nej, om du inte har något behov så köp det inte. Det är aldrig billigt och oftast gör man en dålig affär.
Citera
2013-11-18, 22:58
Medlem
elmatador27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nej, om du inte har något behov så köp det inte. Det är aldrig billigt och oftast gör man en dålig affär.

För nu har jag höjt nivån på träningen, kör tyngre, hårdare osv. Klart man vill få ut max av träningen och kosten men känns inte så nödvändigt. Som du också skrev att det oftast blir en dålig affär.

Snackar med en kille på gymmet och det enda jag hörde från hans min var;
Bcaa
Proteinpulver (vassel kasein(?)
Glutamine
Pwo
Kreatin blablabla.

Som om det är VÄRSTA grejen. Han säger att han har gymmet i 4 år men det ser inte ut som någon som har gjort det. Inte alls imponerad
Citera
2013-11-22, 17:05
Medlem
1.1s avatar
Glutation som kosttillskott. Funkar det?

Jag har läst att kroppen inte kan ta upp glutation för det förstörs i magsäcken. Då känns det ju onödigt att köpa dyrt glutation.
Citera
2013-11-22, 18:27
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Glutation som kosttillskott. Funkar det?

Jag har läst att kroppen inte kan ta upp glutation för det förstörs i magsäcken. Då känns det ju onödigt att köpa dyrt glutation.

Fungerar för vad? Ur vilket syfte tänkte du ta Glutation?
Citera
2013-11-22, 18:31
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fungerar för vad? Ur vilket syfte tänkte du ta Glutation?

För hälsan. Glutation skyddar celler från toxiner som fria radikaler.
Citera
2013-11-22, 19:29
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
För hälsan. Glutation skyddar celler från toxiner som fria radikaler.

Ökad hälsa genom glutation-tillskott kan du inte räkna med så länge du äter vettigt i övrigt.
Citera
2013-11-22, 23:00
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ökad hälsa genom glutation-tillskott kan du inte räkna med så länge du äter vettigt i övrigt.

Det är klart att glutation-tillskott ger något positivt om det nu kan tas upp i magsäcken. Varför skulle det inte ge bättre hälsa i sådana fall?
Citera
2013-11-24, 10:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Det är klart att glutation-tillskott ger något positivt om det nu kan tas upp i magsäcken. Varför skulle det inte ge bättre hälsa i sådana fall?

Varför är det självklart bara för att glutationen tas upp av kroppen? Mer är inte alltid bättre. Särskilt inte för hälsan.
Citera
2013-11-24, 13:45
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Varför är det självklart bara för att glutationen tas upp av kroppen? Mer är inte alltid bättre. Särskilt inte för hälsan.

Eftersom maten vi äter idag är näringsfattig så är det bättre för hälsan att äta kosttillskott. Ju mer kosttillskott desto bättre är det. Glutation är den starkaste antioxidanten av dom alla. Därför borde det vara ganska viktigt för människan att få i sig glutation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in