2013-11-24, 18:50
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Eftersom maten vi äter idag är näringsfattig så är det bättre för hälsan att äta kosttillskott. Ju mer kosttillskott desto bättre är det. Glutation är den starkaste antioxidanten av dom alla. Därför borde det vara ganska viktigt för människan att få i sig glutation.

Oj ... helvete vad skevt ditt synsätt är...

Du definierar all mat som en enhet och dessutom näringsfattig. Du menar nog vitaminfattig, och ja, du kanske har en poäng om man käkar snabbmakaroner och falukorv till alla mål om dagen, varje dag.

Ju mindre kosttillskott desto bättre är det, skulle jag vilja säga av ren erfarenhet. En dos EAA och lite kreatin i all ära, men sedan är mat tusen gånger bättre än kosttillskott. Värt att nämna att det finns en hel del ämnen i mat som inte är kartlagda, som definitivt fyller någon funktion, som inte finns med i kosttillskott.
Citera
2013-11-24, 19:47
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Oj ... helvete vad skevt ditt synsätt är...

Du definierar all mat som en enhet och dessutom näringsfattig. Du menar nog vitaminfattig, och ja, du kanske har en poäng om man käkar snabbmakaroner och falukorv till alla mål om dagen, varje dag.

Ju mindre kosttillskott desto bättre är det, skulle jag vilja säga av ren erfarenhet. En dos EAA och lite kreatin i all ära, men sedan är mat tusen gånger bättre än kosttillskott. Värt att nämna att det finns en hel del ämnen i mat som inte är kartlagda, som definitivt fyller någon funktion, som inte finns med i kosttillskott.

Ja visst är det så. Jag har inte påstått något annat heller. Jag äter hälsosam mat och kompletterar med vitaminer, mineraler, fettsyror och lite annat. EAA, Kreatin, protein etc i all ära men det är inte sådana tillskott jag äter.
Citera
2013-11-24, 20:09
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ja visst är det så. Jag har inte påstått något annat heller. Jag äter hälsosam mat och kompletterar med vitaminer, mineraler, fettsyror och lite annat. EAA, Kreatin, protein etc i all ära men det är inte sådana tillskott jag äter.

Okej okej, då fattar jag. Men mer tillskott = alltid bättre är ändå fel, om du inte är i behov är ett tillskott är det verkningslöst, eller till och med kontraproduktivt.
Citera
2013-11-25, 14:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Eftersom maten vi äter idag är näringsfattig så är det bättre för hälsan att äta kosttillskott. Ju mer kosttillskott desto bättre är det. Glutation är den starkaste antioxidanten av dom alla. Därför borde det vara ganska viktigt för människan att få i sig glutation.

LoL. Märks att du borde läsa på lite innan du yttrar dig. Tillskott är inte rätt väg att gå.
Citera
2013-11-25, 19:20
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
LoL. Märks att du borde läsa på lite innan du yttrar dig. Tillskott är inte rätt väg att gå.

Hur ska jag då få i mig alla nyttiga näringsämnen när inte vanlig mat tillgodoser dem i tillräckliga mängder? Tillskott är den rätta vägen att gå. Synd att inte fler människor förstår det. Och jag menar inte muskelbyggande tillskott.
Citera
2013-11-26, 15:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Hur ska jag då få i mig alla nyttiga näringsämnen när inte vanlig mat tillgodoser dem i tillräckliga mängder? Tillskott är den rätta vägen att gå. Synd att inte fler människor förstår det. Och jag menar inte muskelbyggande tillskott.

Vad är det för trams att vanlig mat inte innehåller tillräckligt med näringsämnen för att tillfredsställa dina behov? Vad har du för källor som stöttar ett sådant uttalande? Om du är frisk i övrigt är omega-3 och D-vitamintillskott det enda du egentligen skulle kunna ha nytta utav.
Citera
2013-11-26, 18:27
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad är det för trams att vanlig mat inte innehåller tillräckligt med näringsämnen för att tillfredsställa dina behov? Vad har du för källor som stöttar ett sådant uttalande? Om du är frisk i övrigt är omega-3 och D-vitamintillskott det enda du egentligen skulle kunna ha nytta utav.

Av egen erfarenhet. Det finns många tillskott som människor har nytta av. Det finns forskning som visar att blod med mycket magnesium halverar cancerrisken. Alltså kan magnesiumtillskott förhindra cancer. Det visar även D-vitamin. Ett annat tillskott är Zink som hindrar förkylning. Det finns det också forskning på och jag håller mig frisk när jag äter zink. Om jag slutar blir jag förkyld.
Senast redigerad av 1.1 2013-11-26 kl. 18:36.
Citera
2013-11-27, 17:50
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nej, om du inte har något behov så köp det inte. Det är aldrig billigt och oftast gör man en dålig affär.
Aldrig billigt? Menar du att det exempelvis är billigare att köpa kyckling och nötfärs istället för proteinpulver?
Citera
2013-11-30, 19:09
Medlem
först uppblåst sen hård/förstoppad

Okej jag tog mass FX och blev först uppblåst i magen och sedan förstoppad/hård i flera dagar efteråt
Vad kan det bero på? Är känslig mot ren mjölk och glass/grädde, men ost och varm mjölk/mjölk i matlagning funkar.
Är kroppen ovan över intaget av kolhydrater? Jag drack det ganska snabbt kan jag tillägga.

Har ni andra några liknande problem? Kan ni rekommendera någon annan gainer? Kan även tillägga att det var första gången jag någonsin provat en gainer. Har inte provat proteinpulver än
Citera
2013-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Aldrig billigt? Menar du att det exempelvis är billigare att köpa kyckling och nötfärs istället för proteinpulver?

Nej, det var inte så jag menade. Menade att man lägger mycket pengar på saker som inte prisvärt för 5 öre: Charlotte Perrellis stora Fitnesspaket!, Muscle Gain Pack, Fierce Domination, 718 g + ZMA Pro, 90 caps, BMR Beast Stack!, Star-Bar, 55 g x 12, BOX och alla andra tusen produkter som finns.
Citera
2013-12-02, 20:26
Medlem
derbyknightss avatar
Vilka kosttillskott bör man ta om man är elitidrottare för att få i sig alla nödvändiga vitaminer/mineraler i tillräcklig mängd? Jag äter mycket och varierad mat, fullkorn, protein, grönsaker, frukt, bra fett, ofta lax...

Själv brukar jag ibland ta omega-3 och under vinterhalvåret ta d-vitamintillskott. Behövs zink/mg/järn tex?
Citera
2013-12-02, 20:37
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbyknights
Vilka kosttillskott bör man ta om man är elitidrottare för att få i sig alla nödvändiga vitaminer/mineraler i tillräcklig mängd? Jag äter mycket och varierad mat, fullkorn, protein, grönsaker, frukt, bra fett, ofta lax...

Själv brukar jag ibland ta omega-3 och under vinterhalvåret ta d-vitamintillskott. Behövs zink/mg/järn tex?

Äter du bra och varierat som du påstår är det D-vitamin som är det enda som är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in