2013-11-16, 14:22
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det där är signaturmaterial. Alltså inte i ett ironiskt syfte.
Tack och varsågod, hehe.
Citera
2013-11-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ja choker var nog lite taskigt men han blommar inte ut när det är som allra viktigast som de riktigt riktigt stora stjärnorna typ Zidane.

Fast han får gärna motbevisa mig på tisdag, hoppas jag får se löjlig ut då med mina påståenden.

Fast han var inte dålig igår.

Och detta jävla snack om "stora matcher" stör mig. Vad är en stor match? En utslagsmatch är ju naturligtvis viktig men likväl är det lika viktigt att prestera i matcherna som leder dit. Och det är väl inget snack om att han har varit fantastisk det här kvalet.

Målet mot Tyskland, gällde inte det? Mot Österrike? Finns otroligt många exempel på där han har "klivit fram" så det där är bara skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Jag instämmer. Sedan kanske man inte skall jämföra med Zidane. Trots allt ett unikum i landslagssammanhang. Fotbollsromans på en hög, hög nivå. Nästan lika härlig som sir Pirlo!

Sedan hade han givetvis bättre lagkamrater. Samtidigt visst ... Zidane lyfte också sina lagkamrater på ett helt annat sätt.

Det skall också tilläggas att Zlatan är en spelartyp, som kanske inte bör spelas in i de allra bästa lagen. Jag tror ex inte att han hade fungerat i de tyska topplagen, och absolut inte i Barcelona mm. Har man Zlatan, bygger man också laget kring honom. Punkt! Det är givetvis problematiskt i toppklubbarna, samtidigt som det ur svensk synvinkel är en stor fördel. Jag tror ex inte att Inter hade vunnit CL 2010 med Zlatan i truppen.

Och hur drar du den här slutsatsen?
Senast redigerad av dickpUmp 2013-11-16 kl. 14:26.
Citera
2013-11-16, 14:31
Medlem
Om Portugal vinner play off totalt så kan vi i Sverige trösta oss med:
Portugal har budgetunderskott, Sverige inte så.
Sveriges arbetslöshet 7,9 %, Portugal 15 %
Antal svenska Nobelpristagare 29, antal portugisiska 2.
Antal svenska OS medaljer 484, antal portugisiska 22.
Antal svenska fotbollls VM medaljer 3, antal portugisika 2.
Aningen fler svenska företag som existerar kontra portugisiska.

Kort sagt, de må vara bättre på fotboll, men som land suger de. Upprepa detta för alla portugiser ni känner
Citera
2013-11-16, 14:39
Medlem
RoaldDahls avatar
Sverige vinner!

Bara inte Portugal gör mål, så...

Men vad höll Isak på med på slutet? Han kunde ha spolierat hela vår VM-chans där! Tycker de ska kicka honom inför nästa match. Det är inte hans beslut att spela vidare när han är såpass skadad. Han kunde inte slänga sig alls, genom att trycka ifrån med foten och kasta sig som man normalt gör.
Citera
2013-11-16, 14:42
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Men vad höll Isak på med på slutet? Han kunde ha spolierat hela vår VM-chans där! Tycker de ska kicka honom inför nästa match. Det är inte hans beslut att spela vidare när han är såpass skadad. Han kunde inte slänga sig alls, genom att trycka ifrån med foten och kasta sig som man normalt gör.
Det är givetvis inte hans beslut, men det är heller inte hans fel att Hamrén inte fattade något beslut över huvud taget.
Citera
2013-11-16, 15:26
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Och hur drar du den här slutsatsen?

Barcelona har vi ju facit på, och vi har sett hur han spelat i topplag i tio år, klart man kan ha en sån åsikt. Jag tror inte han passat i de tyska lagen, Juventus eller Barcelona, däremot hade han säkert kunnat vara bra i Real Madrid.

Svårt att säga något om Isaksson när man inte vet hur de kommunicerat. Med facit i hand var det ju en katastrof att han fick fortsätta spela, kunde gått hur som helst. Förmodligen har både Isaksson och ledningen felat.
Citera
2013-11-16, 15:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det är givetvis inte hans beslut, men det är heller inte hans fel att Hamrén inte fattade något beslut över huvud taget.

Han kunde lagt sig ned.
Då hade väl någon fattat.
Citera
2013-11-16, 15:56
Bannlyst
Spela 4-2-3-1 den här gången. Vi måste spela vårt spel i 90 minuter, med det krävs Anders Svensson och Kim Källström på det centrala mittfältet. Fortsätt med Seb på högerkanten som kan vara väldigt viktig som balansspelare och Elmander på topp. Låt Zlatan agera spelfördelare högt upp på banan. Dock är jag kluven till om Kacaniklic ska spela på vänsterkanten. Han såg helt handfallen ut mot Portugal med diverse bolltapp. Nej, låt nya krafter ta hans position. Durmaz? Zengin? Eller rent av Toivonen?

Fortsätt med samma backlinje. Den här mittbackskonstillationen med Nilsson och Antonsson kan det bli något riktigt bra av, förutsatt att de fortsätter att få spela kontinuerligt med varandra.
Citera
2013-11-16, 16:06
Medlem
Med tanke på matchbilden kan vi vara nöjda med 1-0. Hade till och med accepterat resultatet innan match då det är ett så pass bra lag vi möter på bortaplan.
Det var ändå synd att vi inte lyckades göra ett bortamål, vilket skulle väga otroligt tungt inför returen. Nu kan Portugiserna spela förhållandevis avvaktande och vänta på att kontringsläget uppstår...

Hjärtat säger ändå att vi vinner med samma resultat hemma och en förlängning får avgöra.

Jag tyckte det var fel att spela Källström från start tillsammans med Elm. Hade räckt med Elm och sedan någon mer kreativ spelare bredvid; Anders Svensson. Källström är ingen startspelare för mig!
Dålig coachning av Hamrén överlag i matchen.. Elmander var uppenbarligen sliten efter sitt hårda jobb och borde blivit utbytt tidigare (blev han ens utbytt?)

Sedan tycker jag det är märkligt hur Ronaldo klarar sig från 2 gula kort.. han hade samlat på sig minst 3st under hela matchen normalt sett, sen stämplingen på Isaksson är hemsk!

Blir nervöst på onsdag, hade varit kul att vara på plats!
Citera
2013-11-16, 16:09
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Spela 4-2-3-1 den här gången. Vi måste spela vårt spel i 90 minuter, med det krävs Anders Svensson och Kim Källström på det centrala mittfältet. Fortsätt med Seb på högerkanten som kan vara väldigt viktig som balansspelare och Elmander på topp. Låt Zlatan agera spelfördelare högt upp på banan. Dock är jag kluven till om Kacaniklic ska spela på vänsterkanten. Han såg helt handfallen ut mot Portugal med diverse bolltapp. Nej, låt nya krafter ta hans position. Durmaz? Zengin? Eller rent av Toivonen?

Fortsätt med samma backlinje. Den här mittbackskonstillationen med Nilsson och Antonsson kan det bli något riktigt bra av, förutsatt att de fortsätter att få spela kontinuerligt med varandra.

Ett problem med Kacaniklic är att han inte jobbar hem över huvud taget. Blir rätt svårt att försvara då mot ett lag som har sina kanter som främsta vapen. Det var nog även därför det slutade med att Ronaldo spelade större delen av matchen på högerkanten eftersom han fick större ytor där och lätt kunde överlappa mot en ensam Olsson. Men där är Durmaz eller Zengin knappast någon lösning och tycker verkligen inte vi ska slänga in någon ny spelare på den positionen helt plötsligt.
Citera
2013-11-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Antal svenska fotbollls VM medaljer 3, antal portugisika 2.

Portugal har endast ett brons, däremot har man 2 stycken topp-4 placeringar.
Citera
2013-11-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Portugal har endast ett brons, däremot har man 2 stycken topp-4 placeringar.
Sverige har också en till placering i topp 4 utöver dessa medaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in