Även om inte Mellberg direkt gjorde sin bästa landslagskamp i onsdags måste jag berätta om ett roligt scenario som ni antagligen missade på tv-rutan om honom på Island matchen i onsdags...
Mellberg såg mer och mer frustrerad ut ju mer matchen gick, om ni såg att att han var frustrerad över defensiven var det inget jämfört med den svenska offensiven, där det verkligen stod helt stilla i 2:a perioden(förutom i slutet).
Och hör och häpna, han bestämmer sig för o börja lira forward under vissa tillfällen. Så jag och polarna ser denna härliga 34-åring börja ta idiotlöpningar likt en forward både med och utan boll(eftersom ingen annan gjorde det), Granen & co börjar vråla på honom att han ska tillbaka och spela back. Men Mellberg skiter fullständigt i dem och helt tokgalet fortsätter att pressa riktigt högt upp på planen. Jag och polarna garvade så att vi höll på att spricka. Detta hände inte jätte många gånger direkt, men ett antal gånger under 2:a perioden. Det var ju fan bara för härligt att se. Jag tror nog att ni hemma på tv-rutan såg att han var jävligt långt uppe ibland, där har ni förklaringen.
Så då vet ni till EM, om det står helt still i det offensiva spelet med Zlatan och Elmander likt denna match, var inte oroliga! För då får ni se en galen Olof med eld i byxorna springa runt och jaga boll medans resten av laget vrålar tills deras hals spricker att han ska hem och försvara.
Dock lär ju inte detta problemet uppstå när Elmander är med.
Länge leve kung Olof