2012-05-31, 16:28
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Wernbloom imponerade på mig, mer än vad Elm gjorde och ska vara given. Om Hamrén ändå ska envisas med att spela Elm så får han ta en plats till vänster. Det håller inte mot motstånd som England och Frankrike att spela med Elm - Källström.Elm har inte varit bra i landslaget, inte lika bra som i AZ där han fullkomligt dominerar. I landslaget känns han låst och får inte ut sin fulla kapacitet. Men herregud, såg ni Jonas Olsson eller? Hans bollkontroll är sämre än valfri allsvensk spelare. Majstorovic lär bli ett stort avbräck såvida Antonsson inte får chansen.

Säga vad man vill om Isaksson men han imponerar inte på mig.

I EM skulle jag ställa upp såhär.

Wiland

Granqvist Mellberg Antonsson M.Olsson

S.Larsson Wernbloom Taco/Kim Elm

Zlatan

Elmander
Mot Serbien vill jag se Antonsson från start. Bara för att kunna jämföra med Olsson, som ju var usel stundtals igår. Skulle det visa sig att Antonsson gör bra ifrån sig bredvid Mellberg så tycker jag Hamrén borde satsa allt för att spela ihop dom två under resterande träningar fram till EM.
Citera
2012-05-31, 17:22
Medlem
Jag tycker fortfarande att Taco är vår intelligentaste mittfältare, med och utan boll, samt har bättre touch och kortpassningsspel än Kim och Wernbloom.
Citera
2012-05-31, 22:27
Medlem
2mass avatar
Ja, en och en halv vecka kvar och zlatan är inte skadad än, börjar bli brådis. Vore ju synd om man inte kommer kunna heja på sverige fullt ut.
Citera
2012-05-31, 22:41
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ja, en och en halv vecka kvar och zlatan är inte skadad än, börjar bli brådis. Vore ju synd om man inte kommer kunna heja på sverige fullt ut.
tuffing där
Citera
2012-05-31, 22:46
Medlem
serbers avatar
Elm och Källström centralt funkar inte om man måste backa hem då är Taco och Werminator ett bättre val då dom är bättre defensivt, mer fysik, mer energi.

Intressant det där att sätta Kim på vänsterkanten, skulle ev kunna funka bra alt Elm så får Taco spela centralt med Källström vilket känns som det mest troliga idag.

Backlinjen var sådär, måste spela enklare i dom flesta situationer annars tycker jag Granen funkade bra och han har fina fötter för att leverera bollar Safari däremot skulle nog inte ens kunna träffa mål om han fick ta en straff med sin högerdoja så han är helt handikappad när han blir tvungen att flytta över.
Citera
2012-05-31, 23:12
Medlem
J.R.s avatar
Hur ska vi ens kunna hoppas på att klara gruppspelet med en backlinje bestående av Mellberg på dekis och 3 mediokra försvarare av allsvensk klass? Nej, det här går åt helvete, enda chansen är att vi har ett mittfält som klarar upp att ligga nära motståndarna och hänga med i löpningar.
Då är Wernbloom enda alternativet, Svensson måste ju också spela för att vi ska någon kreativitet kvar öht..
Nej, det här mästerskapet går åt skogen. (Och då har jag inte ens nämnt den mediokra målvakten Isaksson).
/Pessimistkonult
Citera
2012-05-31, 23:28
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hur ska vi ens kunna hoppas på att klara gruppspelet med en backlinje bestående av Mellberg på dekis och 3 mediokra försvarare av allsvensk klass? Nej, det här går åt helvete, enda chansen är att vi har ett mittfält som klarar upp att ligga nära motståndarna och hänga med i löpningar.
Då är Wernbloom enda alternativet, Svensson måste ju också spela för att vi ska någon kreativitet kvar öht..
Nej, det här mästerskapet går åt skogen. (Och då har jag inte ens nämnt den mediokra målvakten Isaksson).
/Pessimistkonult

Haha nja så kassa är dom inte men dom kommer tagga till i mästerskapet men det måste bli bättre, Mellberg kommer bli en vägg men det räcker inte med en back.
Wernbloom är kanske den bästa men även han har svårt att hänga med, Taco är bra defensivt men är gammal och slö, Källström har aldrig varit något speedmonster och regnar det så är han som en apa med skridskor och Elm saknar fysik och speed men i övrigt är han grym.

Ska dock sägas att vi inte är dom enda med försvarsproblem Frankrikes försvar har inte direkt rosat och Ukraina läste jag lite om och dom har målvaktsproblem så deras tredje och fjärdeval kommer att vara med i truppen och fjärdevalet stod senast mot Estland och såg tydligen darrig ut.
Citera
2012-06-01, 10:31
Medlem
Mellbergans avatar
Även om inte Mellberg direkt gjorde sin bästa landslagskamp i onsdags måste jag berätta om ett roligt scenario som ni antagligen missade på tv-rutan om honom på Island matchen i onsdags...

Mellberg såg mer och mer frustrerad ut ju mer matchen gick, om ni såg att att han var frustrerad över defensiven var det inget jämfört med den svenska offensiven, där det verkligen stod helt stilla i 2:a perioden(förutom i slutet).

Och hör och häpna, han bestämmer sig för o börja lira forward under vissa tillfällen. Så jag och polarna ser denna härliga 34-åring börja ta idiotlöpningar likt en forward både med och utan boll(eftersom ingen annan gjorde det), Granen & co börjar vråla på honom att han ska tillbaka och spela back. Men Mellberg skiter fullständigt i dem och helt tokgalet fortsätter att pressa riktigt högt upp på planen. Jag och polarna garvade så att vi höll på att spricka. Detta hände inte jätte många gånger direkt, men ett antal gånger under 2:a perioden. Det var ju fan bara för härligt att se. Jag tror nog att ni hemma på tv-rutan såg att han var jävligt långt uppe ibland, där har ni förklaringen.

Så då vet ni till EM, om det står helt still i det offensiva spelet med Zlatan och Elmander likt denna match, var inte oroliga! För då får ni se en galen Olof med eld i byxorna springa runt och jaga boll medans resten av laget vrålar tills deras hals spricker att han ska hem och försvara.

Dock lär ju inte detta problemet uppstå när Elmander är med.

Länge leve kung Olof
Senast redigerad av Mellbergan 2012-06-01 kl. 10:32. Anledning: Fel
Citera
2012-06-01, 10:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Elm är ganska lik Taco i spelstilen, bra mycket mer lik än vad Wernbloom är iaf... När det gäller hoppas jag på att få se både Elm och Taco från start, sen spelar det mindre roll för mig om det blir på Källströms, Granqvists eller Toivonens bekostnad.
Måste bara svara på detta med, hur fan ska det bli på Granqvist eller Toivonens bekostnad, dem är ju inte i närheten va att spela på samma position? Sedan måste du vara en Elfsborgare, finns ingen annan vettig anledning till varför du tycker Taco är så ovärdelig. Taco kan ersättas mot Wernbloom, Källström däremot är obytbar, eftersom ingen mittfältare kan matcha honom. Jag fattar inte hur du kan säga att du kan tänka dig att peta källström(Sveriges bästa mittfältare), helt oförståligt.

Däremot vill jag som sagt både se Taco i startelvan och källström, och Elm. Då är denna den enda rätta startelvan.

Citera
2012-06-01, 10:48
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Måste bara svara på detta med, hur fan ska det bli på Granqvist eller Toivonens bekostnad, dem är ju inte i närheten va att spela på samma position? Sedan måste du vara en Elfsborgare, finns ingen annan vettig anledning till varför du tycker Taco är så ovärdelig. Taco kan ersättas mot Wernbloom, Källström däremot är obytbar, eftersom ingen mittfältare kan matcha honom. Jag fattar inte hur du kan säga att du kan tänka dig att peta källström(Sveriges bästa mittfältare), helt oförståligt.

Däremot vill jag som sagt både se Taco i startelvan och källström, och Elm. Då är denna den enda rätta startelvan.

Den elvan är identisk med den som Niva tog ut. Själv är jag lite fundersam kring Elm som ytter. Har han nog med 'pace' för att ta sig runt på kanterna? Eller är det tänkt att han då ska vända inåt i planen?
Citera
2012-06-01, 12:20
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Den elvan är identisk med den som Niva tog ut. Själv är jag lite fundersam kring Elm som ytter. Har han nog med 'pace' för att ta sig runt på kanterna? Eller är det tänkt att han då ska vända inåt i planen?

Grejen är väl att det ger mer utrymme för Martin Olsson att göra offensiva löpningar om vi har Elm på kanten.
Citera
2012-06-01, 13:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

I din elva spelar ju Elm på Toivonens bekostnad
Man kan sätta ner Larsson på högerbacken för att få plats med Elm.

Ett tips är att tänka efter en aning innan du fastställer att något är "oförståligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in