2013-11-16, 12:56
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Ifall man ska köra med tre innermittfältare så ska Wernbloom definitivt vara där. Fattar inte varför folk underskattar Wernbloom när han är den överlägset bästa mittfältaren i svenska landslaget.
För att vara en spelare som är känd för sitt fysiska spel är han rent ut sagt en bedrövlig tacklare. Bristen på timing gör honom snarast till en säkerhetsrisk. Trots detta väljer jag nog både honom och Ekdal framför Elm som sina trogen sprang och gömde sig under gårdagens match.
Citera
2013-11-16, 13:14
Medlem
JPs avatar
Jättekul. Vi förlorade pga att Ronaldo tröttnade på Isakssons säkerhet och därför stämplade honom. Direkt efter det gjorde han mål. Nu väntar nästa match där vi (pga tramsregel) troligtvis kommer vara pressade att göra minst 3 mål. Att föröka hålla nollan i detta läge känns dömt att misslyckas.

Som tur är har vi hemmaplan i vår utmärkta nationalarena där tiotusentals hemmaröster bara försvinner och låter som tio personer. Jättebra att Svenska fotbollsförbundet är delägare i en arena som förstör publiktrycket och minskar våra chanser.

Bra start på helgen.
Citera
2013-11-16, 13:23
Medlem
josmans avatar
Var laddar det svenska laget nu?
Citera
2013-11-16, 13:28
Medlem
god.childs avatar
Ah så synd på en bra genomförd match borta i en av Europas svåraste borgar med den garanterat jobbigaste musiken att få med sig ett sådant skitresultat. Portugal hade äckligt med domslut med sig, varje sammanslagning resulterade i hörna och filma fick de göra som om de vore hollywoodstjärnor. Maken till gnällspik Ronaldo är får man leta efter dock ska han ha cred för sin envishet/vilja.

Nya tag i Friends på tisdag. Det blir till att öppna taket, locka fram vinterkylan och visa primadonnorna från Lissabon innebörden av svenskt stål.
Citera
2013-11-16, 13:33
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Öppna takhelve*et så ska de allt få se på den nordiska kylan på tisdag...så visar vi våra förfäder vad riktiga vikingar innebär

Nordanvinden ska skoningslöst svepa undan strandfjollorna från kontinenten samtidigt som det svenska stålet pulveriserar resterna av den återstående Geléklumpen. Oden och Tor är vid vår sida, må mjölnir krossa Ronaldos små flickben som om det vore kontinentala blotoffer!
Citera
2013-11-16, 13:40
Medlem
god.childs avatar
Jag saknade glöden i Zlatans blick igår när han zoomades in inför kims frispark. Han såg nästan rädd ut. Är han lite utav en choker i de allra viktigaste matcherna? Tyckte han kändes lite nervös hans självklarhet saknades. Behövs mer zlatanerande på Friends.

Edit: sen begriper jag inte medias holmgång mot Zlatans "stormning" förbi media. Man SKA vara arg efter en sådan förlust och har man inget snällt att säga är det bättre att vara tyst.
Senast redigerad av god.child 2013-11-16 kl. 13:46.
Citera
2013-11-16, 13:50
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Jag saknade glöden i Zlatans blick igår när han zoomades in inför kims frispark. Han såg nästan rädd ut. Är han lite utav en choker i de allra viktigaste matcherna? Tyckte han kändes lite nervös hans självklarhet saknades. Behövs mer zlatanerande på Friends.

Edit: sen begriper jag inte medias holmgång mot Zlatans "stormning" förbi media. Man SKA vara arg efter en sådan förlust och har man inget snällt att säga är det bättre att vara tyst.

Att kalla han "choker" är lite taskigt. Snarare är det naturligt att man får svårare att prestera mot bra motstånd i därtill viktiga matcher. Jag kan inte riktigt missminna när han bar ett lag mot ett bättre motstånd. Däremot är han livsfarlig när motstånden är jämbördiga eller för den delen, sämre!

Messi och Ronaldo leverar jämt och ständigt. Å andra sidan, lirar de också i bättre lag. Det är svårt att dra något konstaterande!
Citera
2013-11-16, 14:00
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Att kalla han "choker" är lite taskigt. Snarare är det naturligt att man får svårare att prestera mot bra motstånd i därtill viktiga matcher. Jag kan inte riktigt missminna när han bar ett lag mot ett bättre motstånd. Däremot är han livsfarlig när motstånden är jämbördiga eller för den delen, sämre!

Messi och Ronaldo leverar jämt och ständigt. Å andra sidan, lirar de också i bättre lag. Det är svårt att dra något konstaterande!

Ja choker var nog lite taskigt men han blommar inte ut när det är som allra viktigast som de riktigt riktigt stora stjärnorna typ Zidane.

Fast han får gärna motbevisa mig på tisdag, hoppas jag får se löjlig ut då med mina påståenden.
Citera
2013-11-16, 14:06
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Jättekul. Vi förlorade pga att Ronaldo tröttnade på Isakssons säkerhet och därför stämplade honom. Direkt efter det gjorde han mål. Nu väntar nästa match där vi (pga tramsregel) troligtvis kommer vara pressade att göra minst 3 mål. Att föröka hålla nollan i detta läge känns dömt att misslyckas.

Som tur är har vi hemmaplan i vår utmärkta nationalarena där tiotusentals hemmaröster bara försvinner och låter som tio personer. Jättebra att Svenska fotbollsförbundet är delägare i en arena som förstör publiktrycket och minskar våra chanser.

Bra start på helgen.
Det där är signaturmaterial. Alltså inte i ett ironiskt syfte.
Citera
2013-11-16, 14:07
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ja choker var nog lite taskigt men han blommar inte ut när det är som allra viktigast som de riktigt riktigt stora stjärnorna typ Zidane.

Fast han får gärna motbevisa mig på tisdag, hoppas jag får se löjlig ut då med mina påståenden.

Jag instämmer. Sedan kanske man inte skall jämföra med Zidane. Trots allt ett unikum i landslagssammanhang. Fotbollsromans på en hög, hög nivå. Nästan lika härlig som sir Pirlo!

Sedan hade han givetvis bättre lagkamrater. Samtidigt visst ... Zidane lyfte också sina lagkamrater på ett helt annat sätt.

Det skall också tilläggas att Zlatan är en spelartyp, som kanske inte bör spelas in i de allra bästa lagen. Jag tror ex inte att han hade fungerat i de tyska topplagen, och absolut inte i Barcelona mm. Har man Zlatan, bygger man också laget kring honom. Punkt! Det är givetvis problematiskt i toppklubbarna, samtidigt som det ur svensk synvinkel är en stor fördel. Jag tror ex inte att Inter hade vunnit CL 2010 med Zlatan i truppen.
Senast redigerad av Neus 2013-11-16 kl. 14:14.
Citera
2013-11-16, 14:17
Medlem
okok1s avatar
Så fort man fick bollen tjonga man iväg den. Kom det en passning till mittfältare/anfallare så fanns det sällen någon att passa. Springer man inte upp med laget vid anfall? Det kan inte bli något form av passningsspel när man kör så. Inte konstigt att vi aldrig kan hålla i bollen!
Citera
2013-11-16, 14:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Jag instämmer. Sedan kanske man inte skall jämföra med Zidane. Trots allt ett unikum i landslagssammanhang. Fotbollsromans på en hög, hög nivå. Nästan lika härlig som sir Pirlo!

Sedan hade han givetvis bättre lagkamrater. Samtidigt visst ... Zidane lyfte också sina lagkamrater på ett helt annat sätt.

Det skall också tilläggas att Zlatan är en spelartyp, som kanske inte bör spelas in i de allra bästa lagen. Jag tror ex inte att han hade fungerat i de tyska topplagen, och absolut inte i Barcelona mm. Har man Zlatan, bygger man också laget kring honom. Punkt! Det är givetvis problematiskt i toppklubbarna, samtidigt som det ur svensk synvinkel är en stor fördel. Jag tror ex inte att Inter hade vunnit CL 2010 med Zlatan i truppen.

Du spammar med så mycket skit. Har du överhuvudtaget koll på hur många toppmatcher Zlatan har dominerat och avgjort? Nej det har du inte. Hemskt okunnigt när den här tesen kommer fram efter en toppmatch när Z inte gjort mål. Lär dig fotboll din otacksamma...
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in