2016-05-12, 09:14
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Zeneli skulle ha varit väldigt spännande, hade han spelat i Malmö innan Heerenveen istället för Elfsborg skulle han redan fått flera chanser. Hans tid kommer dock, Janne kommer garanterat ge honom chansen i landslaget om han fortsätter att utvecklas, vilket han kommer att göra.

Vad grundar du det på?
Citera
2016-05-12, 10:10
Medlem
BarryHeros avatar
Hamrén kanske ringer alla som har deltagit i kvalet och/eller traningslandskamper under varen? Sa t ex Johannes Hopf skulle da fa ett telefonsamtal.

Edit:

Abdul Khalili fick tydligen inget telefonsamtal fran Hamren, och han var med i ett par EM-kvalmatcher samt i playofftruppen.
Senast redigerad av BarryHero 2016-05-12 kl. 10:51.
Citera
2016-05-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Vad grundar du det på?

Jag vet ju inte såklart, att ha spelat i Malmö är såklart ingen garanterad gräddfil till landslaget. Men det är rimligt att anta att en spelare med stor talang i en storklubb, som dessutom spelat CL, har bättre chanser på landslagspel än en spelare i en mindre klubb, trots samma talang och egenskaper. En ökad medieexponering som det blir i storklubbar innebär större hype kring spelaren, sånt tror jag påverkar de flesta tränare i viss mån, även om det inte borde. Det är min teori.
Citera
2016-05-12, 11:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag vet ju inte såklart, att ha spelat i Malmö är såklart ingen garanterad gräddfil till landslaget. Men det är rimligt att anta att en spelare med stor talang i en storklubb, som dessutom spelat CL, har bättre chanser på landslagspel än en spelare i en mindre klubb, trots samma talang och egenskaper. En ökad medieexponering som det blir i storklubbar innebär större hype kring spelaren, sånt tror jag påverkar de flesta tränare i viss mån, även om det inte borde. Det är min teori.

Innan flyttade var det mycket snack om han var en "plastspelare", hur har det blivit i verkligheten?
Citera
2016-05-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Innan flyttade var det mycket snack om han var en "plastspelare", hur har det blivit i verkligheten?

Har inte sett några matcher, men han verkar vara gjuten i startelvan sen han anslöt i vintras, och några mål på det har det blivit.
Citera
2016-05-12, 11:48
Medlem
Citat:
Jag vet ju inte såklart, att ha spelat i Malmö är såklart ingen garanterad gräddfil till landslaget.

Att ha spelat i MFF är givetvis en gräddfil till landslaget. Lewicki hade nog aldrig tagits ut till landslaget om han inte spelade i MFF och Alexander Fransson hade varit given i en svensk landslagstrupp ifall han hade spelat i MFF. Att han är given i Basel och gjort det riktigt bra hittills verkar inte bekymra mishima eller andra MFF:are på det här forumet. Däremot höjs tongångarna om att Magnus Eriksson som spelar i Danmark eller andra forna/nutida MFF-spelare ska in i truppen.

Det är ignorans att påstå att det inte finns en fördel med att spela i MFF.
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-12 kl. 11:52.
Citera
2016-05-12, 11:50
Medlem
eternussermos avatar
Det ryktas nu om Alm som assisterande till Party-Janne.

Från expressen reporter på livefeed http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/folj-aiks-traning--efter-alm-beskedet/
Citera
2016-05-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det ryktas nu om Alm som assisterande till Party-Janne.

Från expressen reporter på livefeed http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/folj-aiks-traning--efter-alm-beskedet/

Nja...isåfall borde väl inte Alm vara så överraskad att Norling får ta över? Läser man lite i media är han väldigt förvånad över att bli sparkad.

Janne/Alm hade varit en intressant kombination. Då vet man att defensiven är spikad i det svenska landslaget.
Citera
2016-05-12, 11:58
Medlem
nygards avatar
Citat:

Ja, hade Arber spelat i Malmö (eller något annat lag) och visat att han håller på internationell nivå, som exempelvis Lewicki gjort i både CL och landslaget, så är det möjligt att han hade blivit uttagen. Kan det vara så att han helt enkelt inte visat lika mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Att ha spelat i MFF är givetvis en gräddfil till landslaget. Lewicki hade nog aldrig tagits ut till landslaget om han inte spelade i MFF och Alexander Fransson hade varit given i en svensk landslagstrupp ifall han hade spelat i MFF. Att han är given i Basel och gjort det riktigt bra hittills verkar inte bekymra mashima eller andra MFF:are på det här forumet. Däremot höjs tongångarna om att Magnus Eriksson som spelar i Danmark eller andra forna/nutida MFF-spelare ska in i truppen.

Jag frågade dig igår om Lewickis prestationer i U21-EM och kvalmatcherna helt hade undgått dig. Uppenbarligen är det så. Lewicki fick platsen för att han upprepade gånger har bevisat att han klarar av nivån, i såväl Champions League som landslag. Att påstå något annat är ignorans.
Citera
2016-05-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ja, hade Arber spelat i Malmö (eller något annat lag) och visat att han håller på internationell nivå, som exempelvis Lewicki gjort i både CL och landslaget, så är det möjligt att han hade blivit uttagen. Kan det vara så att han helt enkelt inte visat lika mycket?

Jag frågade dig igår om Lewickis prestationer i U21-EM och kvalmatcherna helt hade undgått dig. Uppenbarligen är det så. Lewicki fick platsen för att han upprepade gånger har bevisat att han klarar av nivån, i såväl Champions League som landslag. Att påstå något annat är ignorans.

Lewicki må ha gjort ett par bra prestationer i landslaget men det har många andra också gjort. Alltså, det är ju många U21-spelare som gör bra ifrån sig i U21 men som aldrig får en riktig chans i landslaget. Joel Allanson, Ajdarevic, Fransson, Claesson, Tibbling m.m har gjort bra prestationer i u21-landslaget men aldrig fått en riktig chans i A-landslaget.

Jag menar att spelar man i MFF har man en fördel jämfört med någon som spelar i IFK Norrköping eller Elfsborg eller ens ett holländskt lag. Det var inte så länge sen MFF-bunten ropade på Magnus Eriksson. Även Tinnerholm är ju enormt överskattad och knappast bättre än Salomonsson eller andra ytterbackar men har varit uttagen då och då i landslaget.

Du kan väl knappast blunda för att spelare i Malmö haft det mer fördelaktigt i landslagssammanhang än spelare från andra lag? Det är ju bara att kolla på uttagningarna liksom. Det är dubbla måttstockar helt enkelt.
Citera
2016-05-12, 12:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Att ha spelat i MFF är givetvis en gräddfil till landslaget. Lewicki hade nog aldrig tagits ut till landslaget om han inte spelade i MFF och Alexander Fransson hade varit given i en svensk landslagstrupp ifall han hade spelat i MFF. Att han är given i Basel och gjort det riktigt bra hittills verkar inte bekymra mishima eller andra MFF:are på det här forumet. Däremot höjs tongångarna om att Magnus Eriksson som spelar i Danmark eller andra forna/nutida MFF-spelare ska in i truppen.

Jag har inte sagt något illa om Alexander Fransson. Han gör det bevisligen bra i Schweiz. Jag har däremot försvarat varför Lewicki ska vara med och på det har jag inte fått några bra motargument.

Citat:
Lewicki må ha gjort ett par bra prestationer i landslaget men det har många andra också gjort. Alltså, det är ju många U21-spelare som gör bra ifrån sig i U21 men som aldrig får en riktig chans i landslaget. Joel Allanson, Ajdarevic, Fransson, Claesson, Tibbling m.m har gjort bra prestationer i u21-landslaget men aldrig fått en riktig chans i A-landslaget.

Ingen av dem är särskilt lik Lewicki i spelstil och roll på planen.
Citera
2016-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har inte sagt något illa om Alexander Fransson. Han gör det bevisligen bra i Schweiz. Jag har däremot försvarat varför Lewicki ska vara med och på det har jag inte fått några bra motargument.

Ingen av dem är särskilt lik Lewicki i spelstil och roll på planen.

Givetvis är det så. Jag menar att Lewicki inte hade fått chansen i landslaget om han hade spelat i något annat lag än MFF. Förmodligen hade hans brister synts ännu mer i något sämre lag.

Vad gäller Fransson så hade han varit uttagen till landslaget ifall han vore MFF-spelare. Men vad beror dessa dubbla måttstockar på? Varför ska Magnus Eriksson tas ut till landslaget men inte Fransson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in