2013-12-11, 20:24
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
En elva som skulle kunna slussas in i landslaget:

Sandqvist
C. Andersson - K. Svensson - Bjarsmyr - Stenman
Holmen -R. Lindgren - Djuric - A. Farnerud
P. Andersson
Avdic

Fredrik Stoor fortjanar en ny chans ocksa.
Bra och nytänkande elva.

Speciellt Sandqvist är ju en klippa. Har åtminstone 10 år kvar på toppnivå. En annan kandidat jag direkt tänker på när vi ändå är inne på nytänkande i startelvan är Jimmie Åkesson. Visst Jimmie är i nuläget en topp politiker i riksdagen. Men han ska tydligen enligt uppgifter ha spelat korplagsfotboll som ungdom(vänster yttermittfältare). Visst, att ha en springandes Jimmie där på vänsterkanten som då på ett seriöst sätt ska ha ett samarbeta med Martin Olsson(Svart och vit) känns väl kanske inte på förhand som någon höjdare. Kan ju bli en del personliga komplikationer mellan dessa två. Samtidigt ska vi komma ihåg att detta landslaget har överraskat tidigare(tänker främst på bragden i Berlin).

En annan kandidat som egentligen många landslagssupportrar länge velat ha med i landslaget är den förra statsministern Göran Persson(målvakt). Var väl mest snack om den saken för några år sedan dock. Jag förstår ändå ärligt talat inte vad Hamrén tänker med när han inte ens tar ut Göran som tredjemålvakt. Men så är det ju en pajas vi har som förbundskapten med(scarfen). Den främsta egenskapen Göran har är väl att täcka stora ytor av målet. Sedan kanske han inte har åldern och rörligheten på sin sida, men storleken på målvakter är ändå helt klart underskattat.

Vidare har jag faktiskt en vän(Per) som jag tror skulle kunna tillföra mycket i landslaget. Visst, senaste gången han lirade boll måste vart sommaren runt -04 där. Men det är ändå en "go gubbe" i grunden att ha med som dessutom ska vara habil på huvudet. Men att ställa ut honom i startelvan mot till exempel Tyskland är väl som sagt främst för att man ska ha en "go gubbe" med på planen.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-12-11 kl. 20:27.
Citera
2013-12-11, 21:37
Medlem
Mellbergans avatar
Nu ett lite mer seriösare inlägg.

Henrik Larsson. Kom en enligt mig riktigt bra dokumentär om honom idag här: http://blogg.fotbollskanalen.se/arkivet/2013/12/11/17-ar-med-henrik-larsson/

Som rabiat svenska fotbollslandslags/fotbolls fantast fick man nästan lite tårar av att se det här klippet. Speciellt med den där kvinnan från Celctic som stod och grät när Henrik Larsson gjorde sin sista match för Celtic. I landslaget ska vi inte ens tala om hur bra han var där. Älskade verkligen den spelaren. Och som man förmodade var det ingen som ens var i närheten av att kunna ersätta Henrik Larsson i landslaget, när han lade skorna på hyllan.

Väldigt sorgligt att denna storhetstiden för Sverige som snart är över när vi haft spelade under 2000-talet som Patrik Andersson, Henrik Larsson, Olof Mellberg, Fredrik Ljungberg och snart även Zlatan som slutar i landslaget. I framtiden kanske det snarare kommer bli något väldigt stort om Sverige ens lyckas kvalificera sig till VM-slutspel. Vi får bara helt enkelt konstatera att vi inte hade som Henrik Larsson säger i dokumentären, marginalerna med oss i VM 2002 och EM 2004.

Vet att jag predikar väldigt mycket om landslaget förr i tidiga 2000-talet i denna tråden. Men för mig(trots min unga ålder vid dessa mästerskapen) var det verkligen något fantastiskt. Att se VM-2002 landskamperna med skolklassen, med stora idoler som Henrik Larsson/Ljungberg/Mellberg. Och Zlatan som framförallt var med i EM 2004 och framåt. Vilka minnen..

Ska nog ta en paus i denna tråden ett bra tag nu, då det svenska fotbollslandslaget inte känns så aktuellt nu. Antar att folk redan är rätt trötta på mig och mina dravlande om Källström, Zlatan etc vid det här laget ändå. I alla fall tills det börjar hetta igång med EM-kval. Hörs
Senast redigerad av Mellbergan 2013-12-11 kl. 21:46.
Citera
2013-12-12, 10:15
Medlem
Cambijaos avatar
Aftonhoran skriver idag att Pedofil-Miiko blir med på januari-turnén. Han och Gerndt ska tydligen dela rum.
Citera
2013-12-12, 10:18
Medlem
svulles avatar
Som redan nämnt, Albornoz med i januari.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/uppgifter-albornoz-med-i-hamrens-trupp/

Fullständigt ofattbart.
Citera
2013-12-12, 10:25
Medlem
Cliffords avatar
Med lex Gerndt i åtanke så ser jag det som självklart att Albornoz kommer tas ut till januariturnén. Han platsar ju definitivt spelmässigt och SvFF skiter i allt annat. Här kommer mitt tips på årets januariturné:

Johan Wiland
Pär Hansson
Johan Dahlin

Miiko Albornoz
Adam Johansson
Pontus Jansson
Alexander Milosevic
Filip Helander
Per Karlsson
Erdin Demir
Pierre Bengtsson

Simon Thern
Anders Svensson
Jakob Johansson
Robin Quaison
Oscar Lewicki
Nabil Bahoui
Melker Hallberg
Emil Forsberg

Tobias Hysén
Magnus Eriksson
Christoffer Nyman
Guillermo Molins

Om FCK stoppar Wiland och Bengtsson så ersätts de av Oscar Jansson och Emil Krafth.
Citera
2013-12-12, 10:25
Medlem
mishimas avatar
Får man fråga vad som krävs för att Albornoz ska vara aktuell för landslaget eller tycker ni han ska vara persona non grata för all framtid? Lite nyfiken på hur ni resonerar.
Citera
2013-12-12, 11:19
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Får man fråga vad som krävs för att Albornoz ska vara aktuell för landslaget eller tycker ni han ska vara persona non grata för all framtid? Lite nyfiken på hur ni resonerar.

Svar ja. Precis som Alexander Gerndt borde vara det. Det handlar absolut ingenting om att han lirar i Mff och jag är AIK. Hade liknande scenario utspelat sig med Alexander Milošević så hade det i min bok varit otänkbart för honom att dels spela vidare i AIK, och att ta plats i landslaget.

Är det så otroligt ofattbart att man resonerar så? Och ja, nu kommer återigen Dulee tas upp. Det är en diametral skillnad emellan exempelvis Albornoz och Dulee - nämligen att Dulee blev frikänd för våldtäkt och rattfylla. Att han senare har flippat fullständigt är ju irrelevant då han hade lämnat AIK. Sen tog AIK rätt beslut att skicka iväg honom när man insåg att han var okontrollerbar.
Citera
2013-12-12, 11:31
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Svar ja. Precis som Alexander Gerndt borde vara det. Det handlar absolut ingenting om att han lirar i Mff och jag är AIK. Hade liknande scenario utspelat sig med Alexander Milošević så hade det i min bok varit otänkbart för honom att dels spela vidare i AIK, och att ta plats i landslaget.

Är det så otroligt ofattbart att man resonerar så? Och ja, nu kommer återigen Dulee tas upp. Det är en diametral skillnad emellan exempelvis Albornoz och Dulee - nämligen att Dulee blev frikänd för våldtäkt och rattfylla. Att han senare har flippat fullständigt är ju irrelevant då han hade lämnat AIK. Sen tog AIK rätt beslut att skicka iväg honom när man insåg att han var okontrollerbar.
Återigen (jag vet inte hur många gånger jag har påmint AIK-are om detta): Dulee dömdes för misshandel, grov olovlig körning och rattfylleri till skyddstillsyn och 60 timmars samhällstjänst strax innan han första gången skrev på för AIK. Domen föll 23 januari 2006, han blev klar för AIK den 20 februari.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hacken-stjarnan-falld-i-tingsratten/
Citera
2013-12-12, 11:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Återigen (jag vet inte hur många gånger jag har påmint AIK-are om detta): Dulee dömdes för misshandel, grov olovlig körning och rattfylleri till skyddstillsyn och 60 timmars samhällstjänst strax innan han första gången skrev på för AIK. Domen föll 23 januari 2006, han blev klar för AIK den 20 februari.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hacken-stjarnan-falld-i-tingsratten/

Man har på senare år också haft en spelare dömd för misshandel, nämligen Martin Mutumba.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Jag var egentligen inte intresserad av någon diskussion utan bara var vädret låg och vad folk har att hålla sig konsekvent till.
Citera
2013-12-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Aftonhoran skriver idag att Pedofil-Miiko blir med på januari-turnén. Han och Gerndt ska tydligen dela rum.

haha kul att du försöker vara rolig men Gerndt spelar i Young Boys (kanske en klubb för Miiko förövrigt), spelare utanför norden deltar inte i vinter-turnén
Citera
2013-12-12, 13:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jag tycker inte att han duger som back ens i MFF och långt mindre i landslaget.

Förra säsong tycker jag han var bättre men landslagsmässig? Nja.
Å andra sidan så är denna truppen B&C-trupp så......
Citera
2013-12-12, 13:18
Medlem
Casabas avatar
Hyfsat mäktigt, om jag får säga det själv, att alla utom en av de möjliga att ta ut ur MFFs tidigare startelva är uttagna (Hamad och Ricardinho går ej, Halsti/Friberg bortvald).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in