Nu ett lite mer seriösare inlägg.
Henrik Larsson. Kom en enligt mig riktigt bra dokumentär om honom idag här:
http://blogg.fotbollskanalen.se/arkivet/2013/12/11/17-ar-med-henrik-larsson/
Som rabiat svenska fotbollslandslags/fotbolls fantast fick man nästan lite tårar av att se det här klippet. Speciellt med den där kvinnan från Celctic som stod och grät när Henrik Larsson gjorde sin sista match för Celtic. I landslaget ska vi inte ens tala om hur bra han var där. Älskade verkligen den spelaren. Och som man förmodade var det ingen som ens var i närheten av att kunna ersätta Henrik Larsson i landslaget, när han lade skorna på hyllan.
Väldigt sorgligt att denna storhetstiden för Sverige som snart är över när vi haft spelade under 2000-talet som Patrik Andersson, Henrik Larsson, Olof Mellberg, Fredrik Ljungberg och snart även Zlatan som slutar i landslaget. I framtiden kanske det snarare kommer bli något väldigt stort om Sverige ens lyckas kvalificera sig till VM-slutspel. Vi får bara helt enkelt konstatera att vi inte hade som Henrik Larsson säger i dokumentären, marginalerna med oss i VM 2002 och EM 2004.
Vet att jag predikar väldigt mycket om landslaget förr i tidiga 2000-talet i denna tråden. Men för mig(trots min unga ålder vid dessa mästerskapen) var det verkligen något fantastiskt. Att se VM-2002 landskamperna med skolklassen, med stora idoler som Henrik Larsson/Ljungberg/Mellberg. Och Zlatan som framförallt var med i EM 2004 och framåt. Vilka minnen..
Ska nog ta en paus i denna tråden ett bra tag nu, då det svenska fotbollslandslaget inte känns så aktuellt nu. Antar att folk redan är rätt trötta på mig och mina dravlande om Källström, Zlatan etc vid det här laget ändå. I alla fall tills det börjar hetta igång med EM-kval. Hörs