2013-10-16, 15:52
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Vad hade du förväntat dig med det lag vi ställde upp med jämfört med tyskarna, tre poäng?

Har du ens läst tråden eller mina tidigare inlägg din jävla pajas?
Citera
2013-10-16, 16:20
Medlem
Spinnacers avatar
Hoppas Toivonen och Elm har gjort sitt i landslaget nu för en tid framöver - helt värdelösa. Gerndt och Ekdal kan ta deras platser.

Larsson, Källström, M.Olsson och Hysén var bra igår.

Skrattar åt alla puckon som säger att Durmaz är bättre än Larsson, det enda övertaget han har är att han springer snabbare... i alla andra avseenden är Larsson mycket bättre.

Vill för övrigt se Jonas Olsson och Pontus Jansson i mittlåset... och Mattias Johansson på högerbacken.
Citera
2013-10-16, 16:33
Bannlyst
Satan vad imponerad jag blev av Martin Olssons första halvlek igår. Han slet som ett djur! Borde nog fått ett par till bollar i djupled. Såg dessvärre knappt något av andra, förutom att Elm gick in i väggen efter att tyskarna kvitterat, varför bytte man inte honom i halvlek bara?

Nåväl, vi hade maximalt flyt med domsluten men visst kändes det onödigt att släppa in reduceringsbollen i slutet på första. Kanske hade kunnat fixa kryss då, säger optimisten.
Citera
2013-10-16, 19:59
Medlem
Fan vad irriterad jag blir på svensk media. De måste väl förstå att regel nr .1 när det kommer till någon slags lottning i proffssport är att inte jinxa sig själv. Såg eftersändningen igår och visst fan kan de spekulera i vilka lag som är lättast att möta men att de tjatar så in i helvete på hamrén med flera om vilka de "önskar" möta. Vad ska han säga "ja jag vill möta grekland eller ukraina för att de är sämst på pappret" sen när vi åker ut mot dem kommer media tillbaks och hånar hamrén.
Citera
2013-10-16, 21:16
Medlem
Mellbergans avatar
Okej, nu har samtliga mittbackar klantat sig rätt rejält. Och det är svårt att varken veta ut eller in vilka av dessa fyra mittbackar som är bäst att spela i Play-Off:en. Kanske låter korkat att spela med J.Olsson, men jag skulle fan vilja se han spela tillsammans med P.Nilsson. Klubbmässigt sett de bästa och de starkaste ledartyperna.

Sedan är det även svårt att veta hur Hamrén kommer att formera innermittfältet. Källström, Svensson, Ekdal eller Elm? Den första är enkel att ta bort och det är Elm, som varit alldeles för svag på det senaste. Sedan blir det tuffare bland de tre sista. Jag skulle säga att det är väldigt svårt att förutsäga hur startelvan kommer att se ut nästa match mot lag X, speciellt med tanke på att det går bra med läkningen av skadan för Ekdal.

Slipper man förfesten snacket om att Wiland ska stå istället för Isaksson nu efter Tysklands matchen? Isaksson specialitet är just att kunna ta några sådana idioträddningar inte Wiland klarade av att göra igår.

Har föresten äntligen kommit ut ett bra Sverige-Österrike klipp med höjdpunkter:
http://www.youtube.com/watch?v=oq-Xas5p9rI
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-16 kl. 21:23.
Citera
2013-10-16, 21:30
Medlem
4522s avatar
Helt obegripligt hur någon kan skrika efter Jonas Olsson. Personligen tyckte jag inte mittbackarna var särskilt dåliga mot Tyskland. Antonssons snurrande vid ett av målen är liksom sådant som händer när man möter lag som spelar med hög press. Det ser extremt löjligt ut men det handlade om en klassisk tilt, tyvärr kommer dom då och då. För oss alla. Jag tror att Hamrén kommer fortsätta spela dessa gubbar.
Citera
2013-10-16, 21:37
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Helt obegripligt hur någon kan skrika efter Jonas Olsson. Personligen tyckte jag inte mittbackarna var särskilt dåliga mot Tyskland. Antonssons snurrande vid ett av målen är liksom sådant som händer när man möter lag som spelar med hög press. Det ser extremt löjligt ut men det handlade om en klassisk tilt, tyvärr kommer dom då och då. För oss alla. Jag tror att Hamrén kommer fortsätta spela dessa gubbar.
Tyckte inte heller mittbackarna var överdrivet dåliga mot Tyskland, men Antonsson har överlag varit ostabil i sina matcher i den svenska landslagströjan. Jag tror inte vi har mycket att förlora på att byta ut honom ärligt talat. Med tanke på att Jonas Olsson besitter en relativt hög högstanivå. Troligen kommer dock Antonsson och Nilsson spela igen med varandra i Play-Off:en. Vilket jag egentligen inte heller har så mycket emot och har förståelsen för. Talar bara om vad jag föredrar.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-16 kl. 21:59.
Citera
2013-10-16, 22:25
Bannlyst
Elmander
Zlatan
Kaca - Svensson - Ekdahl - Hysen
Olsson - Antonsson - Nilsson - Larsson
Isaksson

Vore det ultimata. Hysen är bra, tror han hade passat som ytter. Antonsson o Nilsson tycker jag att vi kan förlåta. Larsson är stabil som back.
Citera
2013-10-17, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
Elmander
Zlatan
Kaca - Svensson - Ekdahl - Hysen
Olsson - Antonsson - Nilsson - Larsson
Isaksson

Vore det ultimata. Hysen är bra, tror han hade passat som ytter. Antonsson o Nilsson tycker jag att vi kan förlåta. Larsson är stabil som back.

Jag ser hellre Hysen som en inhoppare... Det är bra han någon snabb som Hysen att hoppa in. Kallsträm har också varit giftig som inhoppare.

------------ Elmander ------------
------------- Zlatan -------------
Kaca - Svensson - Ekdahl - Larsson
Olsson - Antonsson - Nilsson - Lustig
------------ Isaksson ------------
Citera
2013-10-17, 07:39
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Fan vad jag föraktar alla "in med"-supportrar. Landslaget har en förmåga att bringa fram er ur era dvalor ett par gånger om året.

Så fort Sverige gör en sämre insats så är det in med den och in med den. Alltid är det den som inte spelar som givetvis hade gjort en bättre insats. Nöj er med att titta på fotboll för helvete, ingen vill höra era mediokra åsikter. Ja, jag är upprörd.

Det ska råda totalförbud mot åsikten att Jonas Olsson ska spela från start i landslaget. Minnet får aldrig vara så kort. Jag vill aldrig i mitt liv läsa det igen från någon halvintresserad vartannat-år-tomte.
Citera
2013-10-17, 08:37
Medlem
Cambijaos avatar
Om Hamrén skulle byta mittbackspar som en svenska byter knullpartner i Thailand under vinterhalvåret så hade kanske vi haft ett fungerade mittbackspar. Och jag ser gärna att Antonsson och Nilsson är mittbacksparet i VM.
Citera
2013-10-17, 09:42
Medlem
svulles avatar
Jag är i alla fall starkt för att Nilsson ska var gjuten i mittförsvaret. Sen är jag mindre säker på vem som skall spela vid hans sida. Nu har visserligen Nilsson haft en liten svacka i Bundesliga efter debaclet senast, och gjorde väl några tabbar mot Tyskland. Men han är i grunden en väldigt kompetent mittback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in