2013-11-13, 20:22
Bannlyst
Elm-Källström är väl samma innermittfällt som mot Tyskland senast? Tycker att vi spelmässigt fungerade skitbra förra Tyskland matchen, det var i vanlig ordning backlinjen som kostade oss allt.
Citera
2013-11-13, 21:05
Medlem
HAZARD17s avatar
Känns om det vore hur tråkigt som helst om Sverige skulle missa VM.

Samtidigt som det vore fantastiskt kul om de klara av det. Finns inget mellanting. Vinna eller försvinna är det som gäller...

Som någon skrev tidigare:

Föreställ er att Zlatan bombar in bollen i krysset i en premiär i ett mästerskap på en sommarkväll där hela publiken jublar på långsidan

F*n vi måste gå till VM
Citera
2013-11-13, 21:16
Medlem
von_Ss avatar
Är Aftonbladet-artikeln ett skämt? Drömmer jag? ELM?
Citera
2013-11-13, 21:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan måste få många bollar att jobba med under matchen då gör han nästan alltid mål eller slår avgörande passningar. Han kan behöva några chanser för att ställa in siktet.

När han försvinner ur en match beror det nästan alltid på att resten av laget är dåliga på att få fram bollen till honom inte att han själv är dålig, även om han dock skulle kunna röra sig ännu mera och springa sig fri mer för att underlätta passningar.

Elmander kommer nog få många målchanser levererade på en touch från targetplayern Zlatan, det gäller att han har en bra dag också.

Luta dig framåt när du skjuter Elmander så slipper de hamna på läktaren !

Vad gäller försvaret så är det inte bara det rena försvaret och positionspelet som bör tränas på även backarnas hantering av bollen bör slipas på flera av bakåtmålen i kvalet har kommit när mittbackarna förlorat och slarvat bort bollen p.g.a. dålig teknik.

Även passningarna från backarna till mittfältet bör förbättras.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-11-13 kl. 21:46.
Citera
2013-11-13, 23:18
Medlem
Palaus avatar
Varför får inte Joel Ekstrand mer speltid i landslaget?

Känns ju som ett bättre alternativ än Antonsson alla dagar i veckan
Citera
2013-11-13, 23:33
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palau

Det säger i och för sig inte så mycket, fattar inte hur Antonsson kan spelas istället för Jonas.
Citera
2013-11-13, 23:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag är orolig för mittbackarna, det är ju den delen som Sverige alltid har haft problem med.
Nilsson har spelat helt bedrövligt i sitt klubblag, att han fortfarande är ordinarie där är helt sjukt.
Olsson och Granqvist är i mina ögon solklara, speciellt Olsson som spelat riktigt bra i WB.
Jag gillar Hamren men jag tror att det kommer att bli ett ödesdigert misstag, det syntes mot Tyskland att Antonsson och Nilsson inte håller mot bra motstånd.

Men det visade minsann Olsson och Granqvist i första matchen mot Tyskland?

Fatta, hans spel i WBA är föga intressant så länge han är så vansinnigt dålig i landslaget. I varje match har han gjort flagranta, och ibland avgörande misstag.

Granqvist känns nästan som att han har hamnat i frysboxen på sistone.

Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Det säger i och för sig inte så mycket, fattar inte hur Antonsson kan spelas istället för Jonas.

Ok, det förstår jag. Inte för att jag tycker att Antonsson varit så lysande men Olssons insatser i landslaget är något i mannaminne. Det värsta är att han inte inser sina begränsningar utan även försöker leka speluppläggare eller vad det är han håller på med. Det upplever jag inte att Nilsson eller Antonsson gör i samma utsträckning.
Citera
2013-11-13, 23:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag tror att det kan bli riktigt besvärligt för M.Olsson och Kacaniklic, de kommer att behöva en hel del understöd. Om Joao Pereira kan spela blir han Portugals högerback, liten, kvick, mycket offensiv. Framför sig får han då Nani eller Varela (i sista kvalmatchen mot Luxemburg var de båda två startspelare, normalt går väl Nani före). Å andra sidan bör Portugals högerkant kunna vara tämligen sårbar med en så offensiv uppställning.

Om Granqvist är tillbaka i god form ser jag nog honom som den mittback som först bör komma i fråga i ett VM-slutspel. Skulle inte ha något emot att se Granqvist och Nilsson på fredag.
Håller med och hjälpen behöver komma från innermittfältet och det gör mig än mer orolig, varken Sirap, Taco, eller Elm tror jag på. Faktum är att jag hellre skulle se Ekdal där på fredag, tillsammans med Taco.
Citera
2013-11-14, 00:02
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Håller med och hjälpen behöver komma från innermittfältet och det gör mig än mer orolig, varken Sirap, Taco, eller Elm tror jag på. Faktum är att jag hellre skulle se Ekdal där på fredag, tillsammans med Taco.

Källström och en hårt jobbande Pontus Wernbloom är ju givet. Annars går det ju att köra med Elm+Wernbloom som ändå spelar tillsammans i klubblaget (CSKA Moskva).
Citera
2013-11-14, 01:04
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palau

Sådär har det väl varit de senaste åren om man byter Joel Ekstrand mot vem-fan-som-helst och Antonsson mot Granen/Olsson/Maestro/Nilsson. Antonsson var även han ett mycket bättre alternativ än de som spelade innan honom enligt gemene proffstyckare.

Själv tror jag att hela jävla laget är felbyggt. Om man bara tittar på mittbackarna så får de, oavsett vilka de nu råkar vara, ständigt spela på sätt de inte behärskar. Varför ska Jonas Olsson tvingas agera spelgeni liksom? Hamréns fel. Samtidigt är Martin Olsson en vante i försvarsspelet och Lustig är flera gånger per match en extra anfallare. För motståndarlaget.

Varken Antonsson eller Nilsson är så dåliga så att de ska behöva se ut som Paralympics i precis varje match. Felet ligger någon annan stans.
Citera
2013-11-14, 12:54
Medlem
Hur många ska åka till lissabon??
Citera
2013-11-14, 17:31
Medlem
Om rapporterna stämmer att Elm ska starta, ser jag det som hans stora chans att visa att pallar trycket i landslaget! Är också sjukt orolig för att Sverige ska underskatta Portugal, likt Holland borta 2010 och åka på stordäng. Skulle dock acceptera en förlust förutsatt att det skiljer högst mål och att vi gör minst ett. 2-1. 3-2. Då skulle 1-0 hemma räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in