2013-11-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla fyra har en bra offensiv så det blir nog inga problem, däremot får vi en bra defensiv och det lär ju behövas.

Nordfelt- Lustig, P Karlsson, F Helander, Wendt- Ekdal, Källström- Johan Larsson, Zlatan/ Hamad, M Olsson- Guidetti/ Hysén.

Bänken: Viland, Dahlin, Mattias Johansson, P. Jansson, S. Holmén, Kaca, S. Thern, Hrgota, Hiljemark, Magnus Eriksson.

Jag har säkert glömt en handfull kapabla spelare men inte Ola T, Dumazz eller Zengin det är med flit.
Varför ingen Isaksson? Bättre ån båda nämnda. Och likadant vad har du gjort med de mittbackarna som vi redan har?
Citera
2013-11-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla fyra har en bra offensiv så det blir nog inga problem, däremot får vi en bra defensiv och det lär ju behövas.

Nordfelt- Lustig, P Karlsson, F Helander, Wendt- Ekdal, Källström- Johan Larsson, Zlatan/ Hamad, M Olsson- Guidetti/ Hysén.

Bänken: Viland, Dahlin, Mattias Johansson, P. Jansson, S. Holmén, Kaca, S. Thern, Hrgota, Hiljemark, Magnus Eriksson.

Jag har säkert glömt en handfull kapabla spelare men inte Ola T, Dumazz eller Zengin det är med flit.

Isaksson är given med all rätt, och spela så många spelare som saknar rutin och vana av internationellt speltempo skulle vara rent ut sagt idiotiskt tänk med huvudet istället för med Malmö hjärtat, även om vissa förändringar kommer att behövas så bör vi inte ändra om halva laget
Citera
2013-11-24, 12:52
Medlem
Här är spelarna som borde få lämna Blå gult enligt mig; Granqvist, Anders Svensson (tyvärr gillar Anders men nu måste vi få in mittfältare för framtiden), Hysén och Durmaz. Toivonen och Elm borde få några chanser till att komma upp i sina klubblags nivåer. spelare som borde in är givetvis Guidetti, Hrgota och någon potentiell mittback, någon ung lovande som kan spela träningsmatcher och mot blåbärsnationerna till att börja med, några förslag? även en central mittfältare behöver komma in eller om Seb Larsson får spela centralt och en ytter kommer in förslag?
Citera
2013-11-24, 13:13
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Här är spelarna som borde få lämna Blå gult enligt mig; Granqvist, Anders Svensson (tyvärr gillar Anders men nu måste vi få in mittfältare för framtiden), Hysén och Durmaz. Toivonen och Elm borde få några chanser till att komma upp i sina klubblags nivåer. spelare som borde in är givetvis Guidetti, Hrgota och någon potentiell mittback, någon ung lovande som kan spela träningsmatcher och mot blåbärsnationerna till att börja med, några förslag? även en central mittfältare behöver komma in eller om Seb Larsson får spela centralt och en ytter kommer in förslag?

Du såg inte Hysén mot Tyskland? Tvåmålsskytt varav ett drömmål han är som sämst vår tredje forward just nu.
Citera
2013-11-24, 13:15
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Rasmus Bengtsson som är lagkapten i Twente ska enligt min polare vara jävligt bra. En ledare i defensiven och så gör han även tydligen en hel del mål(Gjort 4 mål på hans 12 senaste matcher). 27 år men borde enligt mig testas mer i landslaget om det nu stämmer att han är så bra. Som min polare hävdar.

Tycker vi kan vänta lite med Guidetti och Hrgota. Dem bör bevisa sig som värdiga att vara med i det svenska fotbollslandslaget först. Nu är det mycket snack om dem men liten verkstad. Hrgota spelar ju knappt i sitt lag. Men jag hoppas dock väldigt mycket på dem.

Sedan fattar jag inte varför du hela tiden skriver om att du vill ha Seb som innermittfältare? När vi reda har så många bra innermittfältare och så få bra yttermittfältare?
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Du såg inte Hysén mot Tyskland? Tvåmålsskytt varav ett drömmål han är som sämst vår tredje forward just nu.
Håller med.
Citera
2013-11-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child

ända matchen han levererat i stort sett, varav "drömmålet" var OFFSIDE, Tyska backlinjen var så osynkad som dem endast kan vara i en match som betyder jack shit för dem. iofs. glömde jag Gerndt vilket jag tycker Hysén bör gå före, men ser hellre att Guidetti och Hrgota får komma in då jag inte tror Hysén kommer kunna bli något bättre än han varit, och för det mesta ärligt talat så ser det ut som följande med Hysén, man är snabb och får ett försprång gentemot backen men så fort man får bollen så går det så långsamt i skallen att det oftast inte ens blir en målchans, ser hellre att unga talangerna får chansen redan nu och Elmander tycker jag bör gå före Hysén, Elmander är ingen bra avslutare men hans löpningar och arbete gör mycket för Sverige, syntes tydligt när han kom tillbaka efter skadan senast. men men har inget emot Hysén tvärtom gillar honom, men tycker man borde få in Guidetti så snabbt som möjligt under förutsättning han kommer upp i ungefär samma klass han var innan "kyckling incidenten"
Citera
2013-11-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Rasmus Bengtsson som är lagkapten i Twente ska enligt min polare vara jävligt bra. En ledare i defensiven och så gör han även tydligen en hel del mål(Gjort 4 mål på hans 12 senaste matcher). 27 år men borde enligt mig testas mer i landslaget om det nu stämmer att han är så bra. Som min polare hävdar.

Tycker vi kan vänta lite med Guidetti och Hrgota. Dem bör bevisa sig som värdiga att vara med i det svenska fotbollslandslaget först. Nu är det mycket snack om dem men liten verkstad. Hrgota spelar ju knappt i sitt lag. Men jag hoppas dock väldigt mycket på dem.

Sedan fattar jag inte varför du hela tiden skriver om att du vill ha Seb som innermittfältare? När vi reda har så många bra innermittfältare och så få bra yttermittfältare?

Håller med.

Bra förslag faktiskt även om han inte är purung, tror inte på Antonsson alls faktiskt och Jonas Olsson känns som ett osäkert kort, en spelare som skulle kommit in i blågult mycket tidigare än vad han gjorde enligt mig. Hrgota kan vara lite tidig att spekulera i även om jag tycker spelare som just nu finns med i de Svenska trupperna inte heller bevisat sig "landslag värdiga" kan vara kul att testa honom i vår om han får lite speltid och fortsätter göra lite mål, spelare borde ju få chansen tidigare än dem får i vårt landslag, iaf. om dem gamla rävarna inte gör det tillräckligt bra själva, Guidetti förutsätter jag kommer vara med i Landslaget till EM kvalet om han kommer upp i sin tidigare nivå, men detta är ju förhoppningar det är ju det man ofta lever på som Svensk supporter.
Jag påstår inte att jag tycker Sebastian ska spela centralt, ser det bara som ett alternativ om han etablerar sig på den positionen i Sunderland, påstår inte heller att han skulle vara startmaterial heller, håller dock inte med om att vi har så många bra innermittfältare, Taco går väll i pension, Elm och Wernbloom håller inte enligt mig, Källström är ju ingen ungdom längre och ser ofta trött ut tidigt i matcherna och Ekdal har inte bevisat någonting mot kvalificerat motstånd ännu, tror Hamrén har varit långt ifrån nöjd med det centrala mittfältet därav alla konstanta ommöbleringar, då skulle man ju kunna ge Hrgota chansen till höger för Lustig är bra defensivt, jag menar Kacaniklic fick ju chansen och tog den trots ung ålder och lite speltid, eller så kan Martin Olsson lira vänsterytter och Kacaniklic byta kant, detta är bara spekulationer givetvis, men tycker att förändring måste ske till EM kvalet även om det inte behöver vara några radikala förändringar.
Citera
2013-11-24, 14:11
Medlem
Hur går det för Tobias Sana ? är han helt iskall eller?
Citera
2013-11-24, 14:15
Medlem
Någon som vet hur upplägget inför EM kvalet ser ut ? kan tänka mig att det blir 9 grupper och dem 2 bästa i varje grupp går direkt till EM samt bästa grupp 3:an och sedan playoff om de 4 sista platserna ?, borde ju kunna gå vägen i så fall för Sverige om man inte fortsätter ha otur med alla lottningar.
Citera
2013-11-24, 14:32
Medlem
Citat:
Någon som vet hur upplägget inför EM kvalet ser ut ? kan tänka mig att det blir 9 grupper och dem 2 bästa i varje grupp går direkt till EM samt bästa grupp 3:an och sedan playoff om de 4 sista platserna ?, borde ju kunna gå vägen i så fall för Sverige om man inte fortsätter ha otur med alla lottningar.
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/seedningsgrupperna-till-em-kvalet-klara/
Citera
2013-11-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/seedningsgrupperna-till-em-kvalet-klara/

Okej bra att ändå vara med i seedningsgrupp 2: i dagsläget ser min drömlottning ut som följande :Bosnien, Sverige, Norge(Slovenien), Estland, Azerbaijan och San Marino, Mardrömslottningen; Tyskland, Sverige, Turkiet eller Serbien, Polen, Island och Kazakstan
Citera
2013-11-24, 18:31
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Bra förslag faktiskt även om han inte är purung, tror inte på Antonsson alls faktiskt och Jonas Olsson känns som ett osäkert kort, en spelare som skulle kommit in i blågult mycket tidigare än vad han gjorde enligt mig. Hrgota kan vara lite tidig att spekulera i även om jag tycker spelare som just nu finns med i de Svenska trupperna inte heller bevisat sig "landslag värdiga" kan vara kul att testa honom i vår om han får lite speltid och fortsätter göra lite mål, spelare borde ju få chansen tidigare än dem får i vårt landslag, iaf. om dem gamla rävarna inte gör det tillräckligt bra själva, Guidetti förutsätter jag kommer vara med i Landslaget till EM kvalet om han kommer upp i sin tidigare nivå, men detta är ju förhoppningar det är ju det man ofta lever på som Svensk supporter.
Jag påstår inte att jag tycker Sebastian ska spela centralt, ser det bara som ett alternativ om han etablerar sig på den positionen i Sunderland, påstår inte heller att han skulle vara startmaterial heller, håller dock inte med om att vi har så många bra innermittfältare, Taco går väll i pension, Elm och Wernbloom håller inte enligt mig, Källström är ju ingen ungdom längre och ser ofta trött ut tidigt i matcherna och Ekdal har inte bevisat någonting mot kvalificerat motstånd ännu, tror Hamrén har varit långt ifrån nöjd med det centrala mittfältet därav alla konstanta ommöbleringar, då skulle man ju kunna ge Hrgota chansen till höger för Lustig är bra defensivt, jag menar Kacaniklic fick ju chansen och tog den trots ung ålder och lite speltid, eller så kan Martin Olsson lira vänsterytter och Kacaniklic byta kant, detta är bara spekulationer givetvis, men tycker att förändring måste ske till EM kvalet även om det inte behöver vara några radikala förändringar.
Källström är för mig som helt gjuten i den svenska startelvan. Helt överlägset dem andra mittfältarna(Seb inkluderat) i assiststatistiken. Sedan har han och Zlatan hittat varenda på ett mycket bra sätt, med dem världsklass bollarna Zlatan i många fall får av Källström. Tar vi bort Källström från startelvan blir också Zlatan en sämre målgörare. Angående Ekdal så är jag ganska så säker på att även han håller för mer högkvalificerat landslags motstånd. Han har ju mött mycket bra motstånd i Serie A i snart 6 år nu. Otroliga meriter spelare med svenska mått mätt för en sådan ung ålder.

Skillnaden mellan Kacaniclic och Hrgota när Kacaniclic fick chansen i landslaget. Var/är att Kacaniclic får/fick spela de flesta matcherna från start. Hrgota blev till exempel i förra matchen inbytt i 89:e minuten. Sedan besitter varken Hrgota, Durmaz eller Zengin de defensiva kvalitéerna som Sebastian Larsson har. Defensiva kvalitéer som Sverige bevisligen är i stort behov av. Vilken spelare är det som du exakt föreslår vi ska ha på höger yttermittfält positionen, som också funkar i defensiven på ett habilt sätt?

Så jag kan fortfarande inte riktigt förstå varför Sebastian Larsson skulle spela som innermittfältare? Dels skulle våran defensiv bli mycket sämre på högerkanten vid ett sådant byte. Dels så skulle vi ta farväl till de mycket bra långbollarna som Sebastian ger in till straffområde från kanten. Och istället få ett ytterligare "ego" på kanten. Sedan fungerar Elm och Wernbloom fullt bra som inhoppare. Istället för att Sebastian Larsson ska börja på bänken och hoppa in.

Men visst, om Hrgota verkligen gör succé i sitt klubblag och utvecklas till en mycket bra spelare. Så kan givetvis hans offensiva kvalitéer kompensera dem defensiva. Men då kan han ju börja med att bevisa det i klubblaget. Hoppas personligen på en skada på någon av de ordinarie anfallarna Kruse och Raffael i hans klubblag. Så Hrgota kan ta över. Känns väl förövrigt som Hrgota i nuläget är närmre A-landslaget än Guidetti.

Förutom att om Hrgota och Guidetti lyckas, och man tar in dem i truppen. Så finns det väl inga egentliga bra radikala förändringar att göra i landslaget?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-24 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in