Citat:
Ursprungligen postat av
Amelito
Bra förslag faktiskt även om han inte är purung, tror inte på Antonsson alls faktiskt och Jonas Olsson känns som ett osäkert kort, en spelare som skulle kommit in i blågult mycket tidigare än vad han gjorde enligt mig. Hrgota kan vara lite tidig att spekulera i även om jag tycker spelare som just nu finns med i de Svenska trupperna inte heller bevisat sig "landslag värdiga" kan vara kul att testa honom i vår om han får lite speltid och fortsätter göra lite mål, spelare borde ju få chansen tidigare än dem får i vårt landslag, iaf. om dem gamla rävarna inte gör det tillräckligt bra själva, Guidetti förutsätter jag kommer vara med i Landslaget till EM kvalet om han kommer upp i sin tidigare nivå, men detta är ju förhoppningar det är ju det man ofta lever på som Svensk supporter.
Jag påstår inte att jag tycker Sebastian ska spela centralt, ser det bara som ett alternativ om han etablerar sig på den positionen i Sunderland, påstår inte heller att han skulle vara startmaterial heller, håller dock inte med om att vi har så många bra innermittfältare, Taco går väll i pension, Elm och Wernbloom håller inte enligt mig, Källström är ju ingen ungdom längre och ser ofta trött ut tidigt i matcherna och Ekdal har inte bevisat någonting mot kvalificerat motstånd ännu, tror Hamrén har varit långt ifrån nöjd med det centrala mittfältet därav alla konstanta ommöbleringar, då skulle man ju kunna ge Hrgota chansen till höger för Lustig är bra defensivt, jag menar Kacaniklic fick ju chansen och tog den trots ung ålder och lite speltid, eller så kan Martin Olsson lira vänsterytter och Kacaniklic byta kant, detta är bara spekulationer givetvis, men tycker att förändring måste ske till EM kvalet även om det inte behöver vara några radikala förändringar.
Källström är för mig som helt gjuten i den svenska startelvan. Helt överlägset dem andra mittfältarna(Seb inkluderat) i assiststatistiken. Sedan har han och Zlatan hittat varenda på ett mycket bra sätt, med dem världsklass bollarna Zlatan i många fall får av Källström. Tar vi bort Källström från startelvan blir också Zlatan en sämre målgörare. Angående Ekdal så är jag ganska så säker på att även han håller för mer högkvalificerat landslags motstånd. Han har ju mött mycket bra motstånd i Serie A i snart 6 år nu. Otroliga meriter spelare med svenska mått mätt för en sådan ung ålder.
Skillnaden mellan Kacaniclic och Hrgota när Kacaniclic fick chansen i landslaget. Var/är att Kacaniclic får/fick spela de flesta matcherna från start. Hrgota blev till exempel i förra matchen inbytt i 89:e minuten. Sedan besitter varken Hrgota, Durmaz eller Zengin de defensiva kvalitéerna som Sebastian Larsson har. Defensiva kvalitéer som Sverige bevisligen är i stort behov av. Vilken spelare är det som du exakt föreslår vi ska ha på höger yttermittfält positionen, som också funkar i defensiven på ett habilt sätt?
Så jag kan fortfarande inte riktigt förstå varför Sebastian Larsson skulle spela som innermittfältare? Dels skulle våran defensiv bli mycket sämre på högerkanten vid ett sådant byte. Dels så skulle vi ta farväl till de mycket bra långbollarna som Sebastian ger in till straffområde från kanten. Och istället få ett ytterligare "ego" på kanten. Sedan fungerar Elm och Wernbloom fullt bra som inhoppare. Istället för att Sebastian Larsson ska börja på bänken och hoppa in.
Men visst, om Hrgota verkligen gör succé i sitt klubblag och utvecklas till en mycket bra spelare. Så kan givetvis hans offensiva kvalitéer kompensera dem defensiva. Men då kan han ju börja med att bevisa det i klubblaget. Hoppas personligen på en skada på någon av de ordinarie anfallarna Kruse och Raffael i hans klubblag. Så Hrgota kan ta över. Känns väl förövrigt som Hrgota i nuläget är närmre A-landslaget än Guidetti.
Förutom att om Hrgota och Guidetti lyckas, och man tar in dem i truppen. Så finns det väl inga egentliga bra radikala förändringar att göra i landslaget?