2016-05-11, 15:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Expressen, sportbladet och SVT

Förstår inte spelmarknaden när man kan få 2.05 i odds på att Carlgren INTE är med i truppen. Nordfeldt, Rinne och Hopf måste väl gå före i nuläget?

Va, vem ger sådana galna odds?
Citera
2016-05-11, 15:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
19:00 på SVT 2 och på TV 4 play!

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Expressen, sportbladet och SVT

Förstår inte spelmarknaden när man kan få 2.05 i odds på att Carlgren INTE är med i truppen. Nordfeldt, Rinne och Hopf måste väl gå före i nuläget?
Tackar!
Citera
2016-05-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Va, vem ger sådana galna odds?
Unibet, konstigt nog
Citera
2016-05-11, 15:27
Medlem
Nordfelt kommer inte tas ut då han knappt får spela i Swansea. Det blir troligen Isaksson, Hopf och Olsen.
Citera
2016-05-11, 15:28
Medlem
Citat:
Det finns inte att peta Ekdal. Kontinuitet! Man kan inte bara slänga ihop en trupp som inte har spelat tillsammans och tro att det ska funka. Vi kan göra enstaka byten, och dom ska göras där det behövs. Det betyder bort med Zengin!

Ekdal har knappt varit med i landslaget pga skador så vet inte vilken kontinuitet du syftar på. Men skulle föredra att man lämnade Wernblom hemma och tog in Fransson som sagt.
Citera
2016-05-11, 15:29
Medlem
ZenginsMasks avatar
Tror att Carlgren kommer med som tredjemålvakt, det går att slänga in han inför en straffläggning om Sverige nu skulle gå vidare i gruppen och hamnar i ett sånt läge.
Citera
2016-05-11, 15:47
Medlem
Min EM-trupp!

Målvakter
1. Andreas Isaksson
12. Robin Olsen
23. Kristoffer Nordfeldt

Försvarare
2. Mikael Lustig
3. Erik Johansson
4. Andreas Granqvist
5. Martin Olsson
13. Jonas Olsson
14. Victor Lindelöf
17. Oscar Wendt
22. Emil Salomonsson

Mittfältare
6. Emil Forsberg
7. Sebastian Larsson
8. Albin Ekdal
9. Kim Källström
15. Oscar Hiljemark
16. Pontus Wernbloom
18. Oscar Lewicki
21. Jimmy Durmaz

Anfallare
10. Zlatan Ibrahimović
11. Marcus Berg
19. John Guidetti
20. Emir Kujović

Möjliga reserver
Patrik Carlgren, Johannes Hopf, Filip Helander, Pontus Jansson, Mattias Johansson, Ludwig Augustinsson, Pierre Bengtsson, Rasmus Elm, Jakob Johansson, Samuel Holmén, Alexander Fransson, Sam Larsson, Robin Quaison, Erkan Zengin, Astrit Ajdarević, Tobias Hysén, Christoffer Nyman, Ola Toivonen
Citera
2016-05-11, 15:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ekdal har knappt varit med i landslaget pga skador så vet inte vilken kontinuitet du syftar på. Men skulle föredra att man lämnade Wernblom hemma och tog in Fransson som sagt.

Ekdal har varit given när han har varit hel. Kontinuitet är mer än bara dom senaste matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Tror att Carlgren kommer med som tredjemålvakt, det går att slänga in han inför en straffläggning om Sverige nu skulle gå vidare i gruppen och hamnar i ett sånt läge.

Rinne är vassare där tror jag.
Citera
2016-05-11, 16:04
Medlem
ZenginsMasks avatar
Rinne är vassare där tror jag.[/quote]
Det är möjligt att han är men jag tror inte han kommer med ändå, Rinne är dock given i OS.
Citera
2016-05-11, 16:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ekdal har varit given när han har varit hel. Kontinuitet är mer än bara dom senaste matcherna.

Rinne är vassare där tror jag.

Carlgren har bra reflexer men är darrig i luftspelet. Jag har sett 15-20 matcher av de båda och tycker att det i nuläget väger över i Rinnes favör.
Citera
2016-05-11, 16:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Det är möjligt att han är men jag tror inte han kommer med ändå, Rinne är dock given i OS.

Nej, jag tror det blir Isak, Olsen och Nordfeldt, med Hopf som bubblare.

Får se om ÖSK släpper Rinne till OS. Men vilken diss det vore mot Jansson att säga att han inte duger ens några få matcher. :P
Citera
2016-05-11, 16:13
Medlem
Följande 17 spelare känns helt givna i Hamréns trupp.

MV: Andreas Isaksson, Robin Olsen
MB: Andreas Granqvist, Erik Johansson, Victor Lindelöf
YB: Mikael Lustig, Martin Olsson
CM: Kim Källström, Albin Ekdal, Pontus Wernbloom
YM: Emil Forsberg, Sebastian Larsson, Jimmy Durmaz
ANF: Zlatan Ibrahimović, Marcus Berg, John Guidetti, Emir Kujović

Blir spännande om de övriga sex platserna. Som tredjemålvakt stor nog kampen mellan Kristoffer Nordfeldt, Johannes Hopf och Patrik Carlgren. Karl-Johan Johnsson hade en för svag januariturné. Tror Hamrén kommer köra på Hopf, men jag hade valt Nordfeldt.

Hamrén har ofta kört med tre mittbackar i truppen, men i EM behövs fyra. Efter skador står den sista platsen mellan Jonas Olsson, Filip Helander och Pontus Jansson. Jag hade gått på Olsson, men om jag känner Hamrén rätt blir det Helander.

Minst en ytterback ska in och om det bara blir en blir det nog en vänsterback. Oscar Wendt, Ludwig Augustinsson och Pierre Bengtsson slåss om den platsen även om Bengtsson nog har fallit ifrån lite. Här tror jag Hamrén väljer Augustinsson även om jag hade valt Wendt som i mina ögon borde vara en av de givna. Tror inte Hamrén tar ut ytterligare en ytterback även om jag gärna hade sett Emil Salomonsson eller möjligen Mattias Johansson.

Om Hamrén bara väljer tre ytterbackar finns det tre öppna platser på mittfältet. Jag misstänker att Oscar Hiljemark och Oscar Lewicki (trots en dålig vår) kommer knipa varsin plats. Den sista platsen lär gå till en yttermittfältare och jag misstänker att det tyvärr kommer blir Erkan Zengin. Hamrén hade nog gärna sett Rasmus Elm, men det blir svårt att motivera en sådan uttagning nu. Jag hade kunnat tänkta mig Robin Quaison eller Sam Larsson istället. Om Hamrén gör som jag förespråkar och väljer fyra ytterbackar (två på varje kant eller Lustig och tre vänsterbackar), måste en mittfältsplats kapas och då ligger nog båda Lewicki och Zengin illa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in