2013-11-12, 22:17
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ni som skall till Friends glöm inte att sjunga Markoolios medryckande ramsa in med bollen i mål när Sverige har bollen t.ex. vid hörnor. För att motivera dem ännu mera. När jag var i Portugal 2004 sjöng läktarna den vid en hörna och Zlatan slog då sitt berömda eleganta klackmål.

Här kan ni höra läktarna sjunga den vid tillfället.

https://www.youtube.com/watch?v=mDXi2Oo9m-g
Bra svensk publik i det där hörnet! Hoppas att alla i den svenska publiken verkligen tar i för Kung och Fosterland nu på fredag så att taket lyfter! Skråla även om grannen är tyst!
Citera
2013-11-13, 00:35
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Enligt dagens träning kommer startelvan se ut såhär(ganska väntad):

------------------A.Isaksson------------------
------------------------------------------------
M.Lustig--P.Nilsson--M.Antonsson--M.Olsson
-------------------------------------------------
--------------Taco---------Kongo--------------
--------------------------------------------------
--S.Larsson----Z.Ibrahimovic----A.Kacaniclic--
---------------------------------------------------
------------Mannen med åtta lungor------------

Förövrigt, hur ska folket se matchen nu på fredag?

Försökte själv först att få tag i biljetter men det gick inte så bra. Så nu blir det istället 10-15 vänner istället som ska komma hem till mig. Lär ju bli en bra stämning det med!
Skönt att Hamrén verkar ha sansat sig och kör med bästa tänkbara elva (om det nu blir den)!

Vi får väl hoppas att Portugals skador inte läker och att dem får spela med andrahandsvalen på ytterbackspositionerna. Ser gärna Kacaniklic utmana rejält på sin kant! Samma med Larsson, han får gärna göra en lika bra match som mot City i lördags. Dock är Lustig helt beroende av bra understöd från hans sida i kampen med Ronaldo, så han får inte gå för offensivt fram. Det känns dock tur att vi har just Larsson på den kanten som spelat ytterback och inte typ Durmaz eller Zengin...
Citera
2013-11-13, 00:39
Medlem
eternussermos avatar
Tycker oron över Lustig är överdriven, känner mig mer besvärad över kanten med Martin Olsson och Kacaniklic. Känns som den kan läcka betydligt mer, bra offensivt men känns svag defensivt. Hoppas jag får fel.
Citera
2013-11-13, 00:50
Medlem
Varför inte spela Jonas Olsson och Antonsson? tycker P.Nilsson gjort bort sig för mycket i klubblag och landslag. Är Antonsson och Nilsson siamesiska tvillingar eller? In med J.Olsson istället.... han var bra mot Chelsea!
Citera
2013-11-13, 01:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Varför inte spela Jonas Olsson och Antonsson? tycker P.Nilsson gjort bort sig för mycket i klubblag och landslag. Är Antonsson och Nilsson siamesiska tvillingar eller? In med J.Olsson istället.... han var bra mot Chelsea!

Äh..Lägg av. Har du sett matcherna? Nilsson är den som varit stabilast i landslaget..och så blir. Finns en anledning till det..Sen är han en ledartyp som behövs.

Olsson har fått hur många chanser som helst och gjort bort sig varenda gång nästan..

Antonsson har inte imponerat. Nilsson har överglänst honom. Men dom lär spela ihop igen.
Citera
2013-11-13, 10:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker oron över Lustig är överdriven, känner mig mer besvärad över kanten med Martin Olsson och Kacaniklic. Känns som den kan läcka betydligt mer, bra offensivt men känns svag defensivt. Hoppas jag får fel.

Jag tror att det kan bli riktigt besvärligt för M.Olsson och Kacaniklic, de kommer att behöva en hel del understöd. Om Joao Pereira kan spela blir han Portugals högerback, liten, kvick, mycket offensiv. Framför sig får han då Nani eller Varela (i sista kvalmatchen mot Luxemburg var de båda två startspelare, normalt går väl Nani före). Å andra sidan bör Portugals högerkant kunna vara tämligen sårbar med en så offensiv uppställning.

Om Granqvist är tillbaka i god form ser jag nog honom som den mittback som först bör komma i fråga i ett VM-slutspel. Skulle inte ha något emot att se Granqvist och Nilsson på fredag.
Citera
2013-11-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Enligt dagens träning kommer startelvan se ut såhär(ganska väntad):

------------------A.Isaksson------------------
------------------------------------------------
M.Lustig--P.Nilsson--M.Antonsson--M.Olsson
-------------------------------------------------
--------------Taco---------Kongo--------------
--------------------------------------------------
--S.Larsson----Z.Ibrahimovic----A.Kacaniclic--
---------------------------------------------------
------------Mannen med åtta lungor------------

Förövrigt, hur ska folket se matchen nu på fredag?

Försökte själv först att få tag i biljetter men det gick inte så bra. Så nu blir det istället 10-15 vänner istället som ska komma hem till mig. Lär ju bli en bra stämning det med!

Det där ser ju bra ut. Jag hade inte trott att han skulle köra på Taco och Kongo om jag hade gissat men det känns bra. Känns verkligen som elvan har potential!
Citera
2013-11-13, 11:25
Medlem
Gött att Jonas Olsson regerade på Olof Lunds trams när han inleder med tre frågor om Musse Pigg.
Citera
2013-11-13, 11:54
Medlem
okok1s avatar
Vem är mannen med åtta lungor?
Citera
2013-11-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Äh..Lägg av. Har du sett matcherna? Nilsson är den som varit stabilast i landslaget..och så blir. Finns en anledning till det..Sen är han en ledartyp som behövs.

Olsson har fått hur många chanser som helst och gjort bort sig varenda gång nästan..

Antonsson har inte imponerat. Nilsson har överglänst honom. Men dom lär spela ihop igen.

Nilsson var dock riktigt dålig mot Tyskland, och hans form i klubblaget verkar vara kass. Han leder snart assistligan i Tyskland (han har en förmåga att slarva i uppspelen)
Citera
2013-11-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vem är mannen med åtta lungor?

El Matador (Elmander) såklart
Citera
2013-11-13, 13:56
Medlem
LastCaresss avatar

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/nya-landslagstrojan-sagas-vad-i-helvete/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in