2013-11-14, 18:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Våra mittbackar måste sluta fumla med bollen och tappa bort den så det blir baklängesmål och bli mera snabbtänkta istället.

Att få träna försvar mot Zlatan under landslagssamlingen kanske kan ge någonting litet i alla fall i erfarenhet.
Citera
2013-11-14, 20:04
Medlem
bondluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Hur många ska åka till lissabon??

954st - 956st om mackan och frippe hänger med...
Citera
2013-11-14, 20:55
Medlem
LuaLuas avatar
Om Seb missar matchen imorgon bör väl Hamrén stoppa in Taco på mitten och flytta ut Elm på Sebs plats. Känns oerhört naivt om han skulle få för sig att spela Durmaz istället.
Citera
2013-11-14, 21:04
Medlem
4522s avatar
Skjuter mig själv om jag måste se Elm spela i en till viktig landskamp. Man kan ju tro att det är The Walking Dead, liket bara återuppstår hela tiden under Hamrén. Fanimej!
Citera
2013-11-14, 21:23
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skjuter mig själv om jag måste se Elm spela i en till viktig landskamp. Man kan ju tro att det är The Walking Dead, liket bara återuppstår hela tiden under Hamrén. Fanimej!

Då är det bara att ladda bössan, för allt pekar väl på att han och Kim startar centralt imorgon. Något jag inte såg fram emot. Än mindre om det visar sig att Seb inte kan spela.

Jag ser dock, som sagt, hellre Elm på en kant för att hjälpa till centralt, än en i princip helt oprövad Durmaz.
Citera
2013-11-14, 21:50
Medlem
Cambijaos avatar
Ser hellre Wernbloom än Elm från start. Elm har varken nerverna eller den brytningssäkerhet som krävs för att kunna spela en viktigt match mot ett Portugal som kommer ha större delen av bollinnehavet. Hamrén är väl övertygad om att hans gossar kan åka till Iberiska halvön och vinna. Ser inte heller Elm som en bra markeringsspelare, utan snarare en loj lirare som passar perfekt i ett 4-3-3 system i en sämre liga.

Missar Seb Larsson matchen tycker jag att Sverige utesluter kanterna totalt och spelar en small diamant istället.
Citera
2013-11-14, 21:59
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ser hellre Wernbloom än Elm från start. Elm har varken nerverna eller den brytningssäkerhet som krävs för att kunna spela en viktigt match mot ett Portugal som kommer ha större delen av bollinnehavet. Hamrén är väl övertygad om att hans gossar kan åka till Iberiska halvön och vinna. Ser inte heller Elm som en bra markeringsspelare, utan snarare en loj lirare som passar perfekt i ett 4-3-3 system i en sämre liga.

Missar Seb Larsson matchen tycker jag att Sverige utesluter kanterna totalt och spelar en small diamant istället.
Är Seb Larsson skadad eller vad är grejen?
Citera
2013-11-14, 22:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Är Seb Larsson skadad eller vad är grejen?
Han klev av kvällens träning med lindat knä, så det återstår väl att se om han är spelklar till imorgon eller inte... Jag fruktar att vi får se Elm från start, hur ska detta gå?

Edit: http://www.fotbollskanalen.se/sverige/larsson-skadad-det-ar-lugnt-bara-ett-kottsar/

Okej, ska man tro den där notisen verkar det inte vara någon större fara med honom!
Citera
2013-11-14, 23:04
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Man kan ju tro att det är The Walking Dead, liket bara återuppstår hela tiden under Hamrén.
Rick Hamrén har en del kniviga beslut att grubbla över och kanske har Elm sett stark ut på träningarna, fan vet, men med tanke på hans zombiebleka insatser hittills i landslaget är det anmärkningsvärt om han får spela från start i ett sånt här kritiskt läge. Det är ju kuken rent ut sagt att Ekdal inte är tillgänglig och under omständigheterna föredrar jag Källström och Svensson, dom är rutinerade och mer kreativa passningsspelare än Wernbloom och Elm och är dessutom båda utrustade med bra skott.

Om Hamrén nu med anledning av bortaplansmatch vill ha en defensiv köttagubbe på mitten så tycker jag ändå inte att Elm är det självklara valet, Wernbloom är bättre i den rollen men vi får väl se helt enkelt, kanske är man för negativt inställd till den tanige rödtotten och jag har absolut inget emot att bli överbevisad av ett hattrick och en Stefan Schwarz-prestation imorgon.

Börjar fan bli nervös nu, ska se matchen med ett gött gäng imorgon, bland andra ett par portugisiska polare som ska bjuda på käk och sprit från deras kulturella kök. Får väl plocka fram en svensk gravöl om det går åt helvete i matchen. Mitt sista magkänslotips: Sverige vinner med 2-1.
Citera
2013-11-14, 23:17
Medlem
boba fetts avatar
Jag tippar 3-0 till Portugal. Tror inte vi räcker till.
Citera
2013-11-14, 23:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Nervositeten inför en fotbollsmatch kommer bli min död..

Man vet om alla förutsättningar och vid det här stadiet är det bara alla möjliga scenarion som virvlar i skallen.. Känslan är åt helvete och jag tror liksom förgående skribent att det går nåt i stil med utklassning för portugiserna och en hopplös känsla inför matchen på Friends..

Ska dumt nog inhandla vinstcigarrer bara för den där lilla känslan hopp man ändå har.. Nu är man bara allmänt spänd inför imorgon men det är en charm med fotboll..
Citera
2013-11-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bondluder
954st - 956st om mackan och frippe hänger med...
Antar att det var ironi och inte en rolig sådan, nån som vet hur många biljetter som sverige fått och hur många svenskar som kommer vara på plats, och ni som är där! elda på!! skulle vart där om man haft stålarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in