Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Man kan ju tro att det är The Walking Dead, liket bara återuppstår hela tiden under Hamrén.

Rick Hamrén har en del kniviga beslut att grubbla över och kanske har Elm sett stark ut på träningarna, fan vet, men med tanke på hans zombiebleka insatser hittills i landslaget är det anmärkningsvärt om han får spela från start i ett sånt här kritiskt läge. Det är ju kuken rent ut sagt att Ekdal inte är tillgänglig och under omständigheterna föredrar jag Källström och Svensson, dom är rutinerade och mer kreativa passningsspelare än Wernbloom och Elm och är dessutom båda utrustade med bra skott.
Om Hamrén nu med anledning av bortaplansmatch vill ha en defensiv köttagubbe på mitten så tycker jag ändå inte att Elm är det självklara valet, Wernbloom är bättre i den rollen men vi får väl se helt enkelt, kanske är man för negativt inställd till den tanige rödtotten och jag har absolut inget emot att bli överbevisad av ett hattrick och en Stefan Schwarz-prestation imorgon.
Börjar fan bli nervös nu, ska se matchen med ett gött gäng imorgon, bland andra ett par portugisiska polare som ska bjuda på käk och sprit från deras kulturella kök. Får väl plocka fram en svensk gravöl om det går åt helvete i matchen. Mitt sista magkänslotips: Sverige vinner med 2-1.