2013-10-06, 23:05
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och det exemplifierar ju just det aktuella fallet här på tydligaste sätt; den hämndbesatte
valde att stanna kvar i livet och sitter där nu nånstans och njuter på sitt sjukt perversa sätt
i vetskapen om vilket rent djävulskt lidande som han skapat åt exfrun. Ett livslångt trauma.
Inte bara dödat två små människovarelser utan förstört så många andra liv samtidigt.

Jag kan aldrig tänka mig att de andra barnen han har någonsin ville träffa mördaren igen.
Hur skulle det bara vara möjligt med tanke på det vansinnigt förfärliga han gjort mot de sina?
De måste rimligen vilja stänga honom ute ur sina liv för all framtid.
Sånt här är bortom det som går att förlåta. Han har syndat för svårt, det finns ingen
förståelse att uppbringa i hans fall. Han har klivit över en gräns som aldrig får klivas över
och kliver man över den är man dömd att sedan evigt bli förkastad.
Hans ensamhet ska bli gigantisk.
För en utpräglad narcissist som honom måste det innebära rena döden själsligen.
Ingen vill veta av honom mera. Någonsin.
Hans öde är beseglat. Hans liv är i praktiken över.

Utesluten ur gemenskapen. Hans ljuva hämnd kommer omvandlas till hans värsta mardröm. Ja, vem vill ha mer med honom att göra? Föräldrar? Syskon? Vet inte hur den familjen ser ut... Fast konstigare saker har ju hänt. Han kommer nog snart få beundrarbrev från trasiga själar som vet hur att hjälpa honom.

Känner att jag av respekt för de anhöriga inte vill spekulera mer om vad som kan ha utlöst den här skiten. Hela den här tråden och händelsen är som ett öppet sår man inte kan sluta rota i. En jävla bilolycka man ångrar att man sett. Vill inte rota mer i GM dåliga relationer till sina äldre barn. För det tror jag de var. Dåliga.
Citera
2013-10-06, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och han åstadkom det på egen hand.

Skulle inte förvåna mig dock - om han vänder blad - och bygger upp en ny "karriär" inom fängelset/vården.
Absolut. Medinternerna kommer att sätta en barnamördare på pedestal.
Citera
2013-10-06, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Allt folk ropar -Lås in honom!
Det måste du väl förstå? Det finns fler barn, mödrar. Han kan träffa ny kvinnor och göra dem till mödrar. Det är ju ett mönster som är tydligt.
Visst psykiatrihjälp. Men vården av idag klarar ju inte det, som det ser ut nu.
Jag kommer ihåg en kille som vårdades på rättpsyk för ett mord. Sen var han ute några dagar och satte en yxa i huvudet på ett barn?
Finns fler exempel.
Om han mår bättre av psykvård och är villigt till det så visst, var så god. Men han ÄR mördare av sina barn.
Det är ett daltande med dömda, som inte deras familjer får. De får ju knappt veta när de har permis.
Se Lillen Eklund, mördaren.

Du menar såklart Anders Eklund och inte Lillen Eklund den numer avlidne boxaren. I övrigt så håller jag med om det du skriver. Det daltas åt helvete för mycket med gärningsmännen i det här landet. Och i vissa fall kan det vara bra att gärningsmännen får stöd och hjälp att komma tillbaka till samhället. Men i det här fallet och liknande fall så ska det inte förekomma. Lås in fanskapet för gott och kasta bort nyckeln. Och om nån gnäller över den inhumana behandlingen så kan vi avrätta svinen i fortsättningen. Jag skulle inte ligga sömnlös över att detta svin som tråden handlar om fick en kula mellan ögonen eller en snara runt halsen.
Citera
2013-10-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Absolut. Medinternerna kommer att sätta en barnamördare på pedestal.

Om han nu får några interner att umgås med. Alls.

EDIT. Kursen inom portarna för en barnamördare är väääldigt låg.
Senast redigerad av Remark 2013-10-06 kl. 23:17.
Citera
2013-10-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Om han nu får några interner att umgås med. Alls.

Jag hoppas på sluten riksanstalt. Typ Kumla! Ingen isolering för detta svin inte. Låt han få smaka på sina medfångars vrede! Låt han veta vad folk anser att man ska göra med kräk som eldar sina barn!
Citera
2013-10-06, 23:21
Medlem
TbbWs avatar
Hittade artikeln om att han inte ville ungarna skulle umgås:
Citat:
För cirka ett år sedan bestämde 40-åringen att barnen från hans två olika relationer, inte fick träffa varandra längre. Då var han redan skild från andra frun.

– Barnen tog det hårt, de har ju vuxit upp tillsammans. Men han hade krav på dem, som han tyckte att de inte uppfyllde. Så de fick inte ses, säger exsambon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17579966.ab
Citera
2013-10-06, 23:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Paranoid psykos, tippar jag.
Att barnamördaren är patologisk narcissist förstår man när första exsambon berättar:

"För cirka ett år sedan bestämde 40-åringen att barnen från hans två olika relationer, inte fick träffa varandra längre. Då var han redan skild från andra frun.
– Barnen tog det hårt, de har ju vuxit upp tillsammans. Men han hade krav på dem, som han tyckte att de inte uppfyllde. Så de fick inte ses, säger exsambon."

Det är mycket typiskt för en narcissist att förbjuda umgänge.

Han har alltså bedrivit psykisk terror mot sina egna barn genom att förbjuda dem från att träffas.

För alla som nu letar efter det där med att barnen inte fick umgås skrev jag om det den 2 oktober. för fyra dagar sedan.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-06 kl. 23:38.
Citera
2013-10-06, 23:36
Medlem
Citat:
Hittade artikeln om att han inte ville ungarna skulle umgås:

för att

Min gissning är att Fru1 och Fru2 liksom deras barn hade en nära relation. GM hade ingen kontroll längre. Över någon. Dom delade erfarenheter. Om bl.a. honom.

Vad gör han då?

Då "spikar" han upp ett staket. Mellan dom båda och de gemensamma barnen.

Hans argument enligt Fru1 var att dom barnen inte "dög" som förebilder typ för Fru2 barn.

Hur skall det ha känts för dom? Tänker jag. Nu umgicks dom ju ändå - fast i smyg.

Det hände för ett år sedan. Och sammanfaller med att hans fru vill skiljas.
Citera
2013-10-06, 23:42
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
för att

Min gissning är att Fru1 och Fru2 liksom deras barn hade en nära relation. GM hade ingen kontroll längre. Över någon. Dom delade erfarenheter. Om bl.a. honom.

Vad gör han då?

Hans argument enligt Fru1 var att dom barnen inte "dög" som förebilder typ för Fru2 barn.

Hur skall det ha känts för dom? Tänker jag. Nu umgicks dom ju ändå - fast i smyg.

Bra iakttagelse.
Skilsmässa=gm förbjuder syskonen att träffas.
Bild på facebook där syskonen umgås=gm mördar sina egna barn.

Gm har verkligen använt barnen som vapen i relationen med sina kvinnor. Finns det fler därute som fått känna av hur en förälder förbjuder än det ena, än det andra, kan det kanske vara dags att fundera på om det kan bli framtida problem. Tänk på att ni har att göra med en krutdurk, som kan explodera om ni inte följer hens regler...

Vill även påminna om att detta problem kan drabba även makar, och vuxna barn. En vän till mig hävdade i alla år att det inte gick att flytta till kärleken 40 mil bort. Jag tänkte att hen var en riktig mes, men när den kontrollerande föräldern hade ihjäl sin partner insåg jag att min vän stått helt ensam mot sin förälder. Ingen av oss runt omkring hade riktigt förstått allvaret, trots att vi ändå fick höra "ni förstår inte", gång på gång, när vi undrade varför hen inte bara flyttade. Det är inte en lätt fråga, detta. Man måste ha knatat in i det en gång för att få insikter.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-06 kl. 23:50.
Citera
2013-10-06, 23:48
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
för att

Vad gör han då?

Han ville kanske förhindra att de fick veta att han var otrogen? Därav staket?
Artikeln var från 1/10 och diskuterades flitigt i tråden då.
Citera
2013-10-07, 00:03
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Du menar såklart Anders Eklund och inte Lillen Eklund den numer avlidne boxaren. I övrigt så håller jag med om det du skriver. Det daltas åt helvete för mycket med gärningsmännen i det här landet. Och i vissa fall kan det vara bra att gärningsmännen får stöd och hjälp att komma tillbaka till samhället. Men i det här fallet och liknande fall så ska det inte förekomma. Lås in fanskapet för gott och kasta bort nyckeln. Och om nån gnäller över den inhumana behandlingen så kan vi avrätta svinen i fortsättningen. Jag skulle inte ligga sömnlös över att detta svin som tråden handlar om fick en kula mellan ögonen eller en snara runt halsen.

Ja, förlåt. Anders Eklund, inte boxaren Anders "Lillen" Eklund.
Mördaren var lastbilschaffis, har för mig han kallades L... också.

Absolut inte boxaren!
Citera
2013-10-07, 00:25
Medlem
Citat:
Han ville kanske förhindra att de fick veta att han var otrogen? Därav staket?
Artikeln var från 1/10 och diskuterades flitigt i tråden då.

Hur tänkte du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in