2015-04-11, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag är inte så övertygad om att alla här hade sagt samma sak om GM varit muslim, svart, rom etc. Det här är ett hedersmord eller hur? En man dödar sina barn för att kvinnan som han skaffade barnen med har ratat honom. Genom att rata honom har kvinnan skadat sin egen och mannens heder. Han väljer att straffa henne genom att döda hennes barn. De är inte längre hans barn eftersom deras mor har varit otrogen mot honom och lämnat honom. Jag tycker att han ska få ruttna i fängelset och inte få något vård eftersom han inte är sjuk, bara ond. Vård ska däremot ges till hans f.d. hustru och det överlevande barnet.

Du är oklar nu, ser du ens fallet då endast etnicitet är framför dina ögon.

Var kvinnan otrogen mot honom? Eller var han otrogen, blev förlåten under prövotiden men
knackade på hos älskarinnan likaväl och fick denna gravid. Är det det du kallar hedersmord
och att kvinnan förrått. Det är bara Pappan själv som ansvarar för detta, Mamman fullföljde
sin plikt som både mor och fru hon, trogen och lät barnen träffa Pappan.

Ta och läs in dig på fallet för just nu pratar du illa om mamman, en Mamma du påstår dig
vilja vårda! Snacka om kränkande åsikter och hittepå versioner, är det månne för att Mamman
är svenne??
Senast redigerad av LKVN 2015-04-11 kl. 19:39.
Citera
2015-04-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Var kvinnan otrogen mot honom? Eller var han otrogen, blev förlåten under prövotiden men
knackade på hos älskarinnan likaväl och fick denna gravid. Är det det du kallar hedersmord
och att kvinnan förrått. Det är bara Pappan själv som ansvarar för detta, Mamman fullföljde

Ta och läs in dig på fallet för just nu pratar du illa om mamman, en Mamma du påstår dig
vilja vårda! Snacka om kränkande åsikter och hittepå versioner, är det månne för att Mamman
är svenne??

Håller med.
Citera
2015-04-12, 00:42
Medlem
Quoters avatar
Dessa sidor av polisutredningen som Quarrel drog upp i tråden, var det verkligen alla som gick att få ut? Dryga 100 s av... ja, hur många sidor kan materialet ha hamnat på totalt? 500? 800? 1000?
Citera
2015-04-12, 01:04
Medlem
Citat:

är svenne??

Jag har läst fallet och jag talar inte illa om mamman. Hon har inte gjort någonting för att förtjäna detta. Jag menar att mannen, dvs pappan, hade ett hederstänkande som innebar att han ansåg sig vara herre över sina barns liv och död och eftersom hans f.d. fru inte tog honom tillbaka tyckte han att döda barnen var ett passande straff mot henne. Du kanske själv har ett hederstänkande eftersom det är viktigt för dig att påpeka att mamman "fullföljde sina plikter och var trogen" samt att hon var ''svenne''. Även om hon skulle struntat i sina "plikter", varit ständigt otrogen samt härstammat från Yttre Mongoliet så hade varken hon eller hennes barn förtjänat detta. Eller hur?
Citera
2015-04-12, 06:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Dessa sidor av polisutredningen som Quarrel drog upp i tråden, var det verkligen alla som gick att få ut? Dryga 100 s av... ja, hur många sidor kan materialet ha hamnat på totalt? 500? 800? 1000?
Det var innehållet på skivan. Det är möjligt att mer hade gått att få ut efter överklagande.
Citera
2015-04-12, 07:28
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Jag har läst fallet och jag talar inte illa om mamman. Hon har inte gjort någonting för att förtjäna detta. Jag menar att mannen, dvs pappan, hade ett hederstänkande som innebar att han ansåg sig vara herre över sina barns liv och död och eftersom hans f.d. fru inte tog honom tillbaka tyckte han att döda barnen var ett passande straff mot henne. Du kanske själv har ett hederstänkande eftersom det är viktigt för dig att påpeka att mamman "fullföljde sina plikter och var trogen" samt att hon var ''svenne''. Även om hon skulle struntat i sina "plikter", varit ständigt otrogen samt härstammat från Yttre Mongoliet så hade varken hon eller hennes barn förtjänat detta. Eller hur?
Du är som vanligt på fel spår och skapar förvirring i trådarna. Ja, vi vet att du anser att alla på FB är fascister. Ja, vi vet att du gärna vill bevisa att även infödda svenskar drivs av hederstänkande. Släpp det. Det här är en psykiskt störd svensk man som begått ett fruktansvärt dåd. Till skillnad från nysvenskar som idkar ballkongflygning därför att de, släkten och deras kultur anser att det är i sin ordning. Det är inte samma sak, hur gärna du än vill det. För att en ensam norrman som Breivik ska göra samma sak som tusentals muslimer krävs att han är psykiskt defekt. Det handlar om kultur.
Jag tror säkert att du är en godhjärtad människa. Med ädla motiv. Men du tänker illa och skriver sämre. Kan vi släppa det här nu. Tråden handlar om mannen som innebrändes sina barn och vilka påföljderna kan tänkas bli.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2015-04-12 kl. 08:14.
Citera
2015-04-12, 10:41
Medlem
Citat:

Nu susar det i skallen på dig; igen.

Det handlar inte om politik, eller din besatthet av etnicitet som du förpestar varje tråd med.

Det handlar om ren ondska och hämnd från en försmådd man, som råkar vara svensk. Det finns inget hedersrelaterat i att döda sina egna barn, för att hämnas.

Det är en dramatisk handling på ett psykologiskt plan, som gärningsmannen tyckte var en rationell handling när han planerade och utförde illdådet.

Detta handlar om en försmådd man med Medeakomplex, som vill ha hämnd till varje pris. Denne pappa är en gärningsman som lider av mer utanförskap än några av dina "alltid förekommande diskriminerade invandrare som det är så synd om".
Citera
2015-04-12, 10:59
Bannlyst
Citat:

Ett zina brott har alltså begåtts och mannen har då agerat och försökt återskapa
familjens hedern genom att bränna inne familjens barn, två söner i detta fall. Efter
detta försök att rena familjen ifrån skammen och vanäran som kvinnan förorsakat familjen
bestämmer sig mannen för att fara till Öland och rista sig lite i huden. Konstigt, män som
visar makt och återställer hedern brukar hyllas som hjältar kanske tom bli bjudna efteråt
på en brakmiddag där alla familjemedlemmar medverkar för att fira att deras familjära
sociala status troligtvis kommer att stiga. Men här uteblev firandet, ingen middag på köttbullar,
lingonsylt och knäckebröd
kom på fråga utan karln försvann ner till Ölands sjöbodar och
fick för sig att han skulle ta livet av sig. Vilket hedersbrott, svennebanan typen kanske,
vad vet jag för i min värld finns inte hedersbrott i den svenska kulturen, men du verkar
ha koll på läget
Citera
2015-04-12, 11:26
Medlem
Citat:
Ett zina brott har alltså begåtts och mannen har då agerat och försökt återskapa
familjens hedern genom att bränna inne familjens barn, två söner i detta fall. Efter
detta försök att rena familjen ifrån skammen och vanäran som kvinnan förorsakat familjen
bestämmer sig mannen för att fara till Öland och rista sig lite i huden. Konstigt, män som
visar makt och återställer hedern brukar hyllas som hjältar kanske tom bli bjudna efteråt
på en brakmiddag där alla familjemedlemmar medverkar för att fira att deras familjära
sociala status troligtvis kommer att stiga. Men här uteblev firandet, ingen middag på köttbullar,
lingonsylt och knäckebröd
kom på fråga utan karln försvann ner till Ölands sjöbodar och
fick för sig att han skulle ta livet av sig. Vilket hedersbrott, svennebanan typen kanske,
vad vet jag för i min värld finns inte hedersbrott i den svenska kulturen, men du verkar
ha koll på läget

Trams. Men man kan inte bortse från bakgrunden: att barnens mamma hade lämnat GM och att han inte kunde acceptera detta. I Sverige, precis som i många fjärran länder, förekommer att mannen i sådant läge tar livet av kvinnan eller skadar henne på annat sätt. Om det är en svensk GM i farten så kallar ni inte det för hedersmord. Då är GM oftast sjuk, enligt er bedömning. Denna GM skadade sin före detta på värsta tänkbara sätt. Hans motiv var att få sin före detta att lida. Det meddelade han själv innan han greps. Uppenbarligen har rätten inte funnit att han var sjuk när han begick brotten.
Citera
2015-04-12, 12:01
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Trams. Men man kan inte bortse från bakgrunden: att barnens mamma hade lämnat GM och att han inte kunde acceptera detta. I Sverige, precis som i många fjärran länder, förekommer att mannen i sådant läge tar livet av kvinnan eller skadar henne på annat sätt. Om det är en svensk GM i farten så kallar ni inte det för hedersmord. Då är GM oftast sjuk, enligt er bedömning. Denna GM skadade sin före detta på värsta tänkbara sätt. Hans motiv var att få sin före detta att lida. Det meddelade han själv innan han greps. Uppenbarligen har rätten inte funnit att han var sjuk när han begick brotten.
Du har verkligen grava kognitiva problem (vilket vi redan uppmärksammat). Den här mannen kände sig helt klart kränkt. Om du vill får du gärna skämma ut dig genom att betrakta det inträffade som hedersvåld, ett begrepp som resten av samhället reserverat för att beteckna våld som utövas av kulturella skäl. När mängder av ursprungliga svenskar börjar hälla syra i ansiktet på flickvänner, kasta döttrar över balkongräcket, låsa in hustrur hela dagen eller tvinga dem att inlindade i tygtrasor stappla fram tre steg efter mannen på trottoaren, då, men inte förr ska jag hålla med dig. Vi har inget hedersvåld bland äkta svenskar, vi har inte den kulturen. Däremot har vi naturligtvis enstaka personer med psykiska problem.
Eftersom jag vet hur ditt nästa inlägg kommer att låta vill jag bjuda på ett lästips. Googla på tvångsmässig personlighetsstörning.

Till den friska delen av trådens postare; Vet vi något om huruvida mordbrännaren menade allvar med sitt suicidala utspel eller var det ett försök att skaffa sympatipoäng på klassiskt psykopatvis.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2015-04-12 kl. 12:04.
Citera
2015-04-12, 12:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Därför att bland oss svenskar råder ingen hederskultur som gör att familj/omgivning anser att agerandet är okej.
Medan det i hederskulturer snarare är förväntat för att mannen tappat ansiktet (sin heder) att han återupprättar det genom hämnd.

Skillnaden kan inte vara så svår att förstå ..
Citera
2015-04-12, 12:05
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att bland oss svenskar råder ingen hederskultur som gör att familj/omgivning anser att agerandet är okej.
Medan det i hederskulturer snarare är förväntat för att mannen tappat ansiktet (sin heder) att han återupprättar det genom hämnd.

Skillnaden kan inte vara så svår att förstå ..
Åjo, man måste ha förstånd, och vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in