2013-10-06, 21:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För det första så VET vi inte vare sig om han är narcisssist eller lider av personlighetsstörningar i en eller annan form. Det får RPU ge svar om.

För det andra TROR jag att ingen är obehandlingsbar.

Manipulera inte. Jag har inte skrivit att jag vet att han är det ena eller det andra. För det andra går du då emot läkarvetenskapen, störningar är inte behandlingsbara. Det är ingen sjukdom. Jag vet inte hur långt man kan komma med psykologhjälp dock, någon som vet?
Citera
2013-10-06, 21:27
Medlem
Grandiosos avatar
Här kommer mera material med anknytning till det som avhandlas här:

Why Fathers Kill Their Children: They Kill To Punish Their Wives for leaving them

Citat:
Dr Johnson said the kind of men who kill in these situations are those with a proprietorial attitude towards women and children.

They will not relinquish control, they are used to calling the shots in the family, and are often pathologically jealous. When they finally realise their wives are not coming back, they turn lethal.

''Homicide-suicide is their final act of control,'' she said. ''Very often they let their wives survive to experience the extreme pain of losing their children.''
http://www.youtube.com/watch?v=Xj5KNrngcbc

http://www.smh.com.au/national/obsessive-love-lost-why-some-fathers-kill-20110517-1eri9.html#ixzz1MnyhFHhB
Citera
2013-10-06, 21:48
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Just ja ....

Är det någon som lagt märke till om någon av barnen eller mödrarna fyllde år i September? Tänker på fotot med små och stora barn.

Jag vet att den nyfödda föddes i början på September, men det verkar långsökt att de firade det.
Citera
2013-10-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW

Är det någon som lagt märke till om någon av barnen eller mödrarna fyllde år i September? Tänker på fotot med små och stora barn.

Jag vet att den nyfödda föddes i början på September, men det verkar långsökt att de firade det.

Ingen susning. Kommer inte ihåg vilka kommentarer som lämnades på Facebook vid tillfället (den sidan är nedlagd). Men dom såg spralligt glada och lyckliga ut på bilden.

Barnen hade väl knappast någon kontakt med den nyfödda. Vilken kontakt GM hade med mamman till det barnet verkar också otydligt. Hon födde ju barnet mot hans vilja.
Citera
2013-10-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här kommer mera material med anknytning till det som avhandlas här:

Why Fathers Kill Their Children: They Kill To Punish Their Wives for leaving them

http://www.youtube.com/watch?v=Xj5KNrngcbc

http://www.smh.com.au/national/obsessive-love-lost-why-some-fathers-kill-20110517-1eri9.html#ixzz1MnyhFHhB

Intressant, om än skrämmande. Som jag förstod det så är morden på barnen framförallt för att hämnas på modern. Helst vill dom också bevittna moderns lidande. Sjukt.
Citera
2013-10-06, 22:10
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ingen susning. Kommer inte ihåg vilka kommentarer som lämnades på Facebook vid tillfället (den sidan är nedlagd). Men dom såg spralligt glada och lyckliga ut på bilden.

Barnen hade väl knappast någon kontakt med den nyfödda. Vilken kontakt GM hade med mamman till det barnet verkar också otydligt. Hon födde ju barnet mot hans vilja.

Jag tror GM bodde med den nya kvinnan och det nyfödda barnet. Vet ej varifrån källan till det kommer ifrån nu.

Jag tror också att de äldre barnen hade god kontakt med hans ex. nr. 2 - de måste ju trots allt ha umgåtts under den tid de var gifta?

Helt plötsligt hade alla dessa familjemedlemmar kring honom egna relationer där han inte var inblandad.

Den nya kvinnan ingår nog inte i denna krets och är därmed inte ett hot.
Senast redigerad av Rampljus-horan 2013-10-06 kl. 22:53.
Citera
2013-10-06, 22:12
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Intressant, om än skrämmande. Som jag förstod det så är morden på barnen framförallt för att hämnas på modern. Helst vill dom också bevittna moderns lidande. Sjukt.

Stämmer än mer att han bara rispade för att få det att se ut som om han försöker ta livet av sig.
Noterat att Opiatmörderskan i Tjällmo hade stort snitt och fick opereras. Hon var missnöjd över ha överlevt.
Citera
2013-10-06, 22:47
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Försökt hitta igen den bilden utan att lyckas. Kan du länka om det nu är möjligt.

Jag har ett minne att någon kommenterade bilden med typ "nu saknas bara P..."
Jag kommer ihåg det för att jag undrade vem denne P var. Kan ha varit ironiskt och syftat på P(appa) som förbjudit dom att träffas tillsammans.

Ett bildbevis på att dom "trotsat" honom kan ha gjort att allt hjärnans proppar rök?

(ren spekulation)

Hittade i mina anteckningar att bilden lades ut 12 sep
De menar inte pappa utan någon annan.
Citera
2013-10-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Jag tror GM bodde med den nya kvinnan och det nyfödda barnet. Vet ej varifrån källan till det kommer ifrån nu.

Jag tror också att de äldre barnen hade god kontakt med hans ex. nr. 2 - de måste ju trots allt ha umgåtts under den tid de var gifta?

Kanske blev den äldre dottern besviken på sin far när han var otrogen och indirekt orsakade separationen/skilsmässan? Ibland kan det ju handla om att "välja sida" i känslomässiga lägen och att detta skapade en ansträngd relation dem emellan?

Helt plötsligt hade alla dessa familjemedlemmar kring honom egna relationer där han inte var inblandad.

Den nya kvinnan ingår nog inte i denna krets och är därmed inte ett hot.

Jag är osäker på varifrån uppgiften om att han bodde med "den nya kvinnan" kommer ifrån. Undrar om det inte är något han själv hittat på? Han gjorde henne med barn, ville hon skulle göra abort (som hon vägrade) sedan ägnar han sig åt att få komma tillbaka till sin fru. Skulle inte ta i honom med en tång ens.

I så fall var det den tredje kvinnan han fick "kalla handen" av.

EDIT. Dottern kan ha varit den fjärde.
Senast redigerad av Remark 2013-10-06 kl. 22:53.
Citera
2013-10-06, 22:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Och det exemplifierar ju just det aktuella fallet här på tydligaste sätt; den hämndbesatte
valde att stanna kvar i livet och sitter där nu nånstans och njuter på sitt sjukt perversa sätt
i vetskapen om vilket rent djävulskt lidande som han skapat åt exfrun. Ett livslångt trauma.
Inte bara dödat två små människovarelser utan förstört så många andra liv samtidigt.

Jag kan aldrig tänka mig att de andra barnen han har någonsin vill träffa mördaren igen.
Hur skulle det bara vara möjligt med tanke på det vansinnigt förfärliga han gjort mot de sina?
De måste rimligen vilja stänga honom ute ur sina liv för all framtid.
Sånt här är bortom det som går att förlåta. Han har syndat för svårt, det finns ingen
förståelse att uppbringa i hans fall. Han har klivit över en gräns som aldrig får klivas över
och kliver man över den är man dömd att sedan evigt bli förkastad.
Hans ensamhet ska bli gigantisk.
För en utpräglad narcissist som honom måste det innebära rena döden själsligen.
Ingen vill veta av honom mera. Någonsin.
Hans öde är beseglat. Hans liv är i praktiken över.
Senast redigerad av Grandioso 2013-10-06 kl. 23:19.
Citera
2013-10-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Hittade i mina anteckningar att bilden lades ut 12 sep
De menar inte pappa utan någon annan.

OK. Tack.
Citera
2013-10-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och det exemplifierar ju just det aktuella fallet här på tydligaste sätt; den hämndbesatte
valde att stanna kvar i livet och sitter där nu nånstans och njuter på sitt sjukt perversa sätt
i vetskapen om vilket rent djävulskt lidande som han skapat åt exfrun. Ett livslångt trauma.
Inte bara dödat två små människovarelser utan förstört så många andra liv samtidigt.

Jag kan aldrig tänka mig att de andra barnen han har någonsin ville träffa mördaren igen.
Hur skulle det bara vara möjligt med tanke på det vansinnigt förfärliga han gjort mot de sina?
De måste rimligen vilja stänga honom ute ur sina liv för all framtid.
Sånt här är bortom det som går att förlåta. Han har syndat för svårt, det finns ingen
förståelse att uppbringa i hans fall. Han har klivit över en gräns som aldrig får klivas över
och kliver man över den är man dömd att sedan evigt bli förkastad.
Hans ensamhet ska bli gigantisk.
För en utpräglad narcissist som honom måste det innebära rena döden själsligen.
Ingen vill veta av honom mera. Någonsin.
Hans öde är beseglat. Hans liv är i praktiken över.

Och han åstadkom det på egen hand.

Skulle inte förvåna mig dock - om han vänder blad - och bygger upp en ny "karriär" inom fängelset/vården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in