2013-10-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Varför jämför du allergitabletter med lergigan? Jag tror inte att det är omöjligt att han får stesolid, faktiskt. Stesolid finns som de flesta andra tabletter i varierande styrka, alltså mätt i mg.

Han är ju på rättspsyk OCH är självmordsbenägen OCH säkert en massa annat också. För att landa i sina nerver är det alltså inte omöjligt med någon form av lugnande. Och INTE allergitabletter! Herregud, pollensäsongen är över för längesedan.

Så för bara att man är på rättpsyk så får man massa lugnande?
Och stessolid vanligt på anstalter big no no man ska vara glad om man får en allergitablett som har som bieffekt att man blir sömnig som attarax och lergigan.
Citera
2013-10-02, 13:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benben
Och stessolid vanligt på anstalter big no no man ska vara glad om man får en allergitablett som har som bieffekt att man blir sömnig som attarax och lergigan.

Han bedöms som suicidal så han får garanterat något annat än allergitabletter.
Citera
2013-10-02, 13:06
Medlem
klimatiss avatar
Citat:

Han är givetvis på rättspsyk för att inte har alla nervtrådar rätt kopplade. Förstod du inte det? Det finns även sjukvårdspersonal på rättspsyk som kan bedöma om han är i behov av lugnande, förstod du inte det heller?

Vad är det som är otydligt?

Om läkaren på rättspsyk bedömer att han behöver lugnande så får han det. Förstod du nu?
Citera
2013-10-02, 13:06
Medlem
Citat:

Det finns ju en anledning varför han befinner sig rättspsyk där han under övervakning kan få både samtalshjälp och medicinering som läkarna anser lämplig.
Citera
2013-10-02, 13:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Hur var vädret den natten? Jag får anta att han kanske blev kall där i sjöboden och var på väg till bilen för att värma sig?

Apropå sjukhusbesöket så var det inte bara omplåstring
http://www.barometern.se/nyheter/oland/den-mordmisstankte-gripen-pa-sodra-oland%283959978%29.gm
Undersökningen du skriver om görs alltså när en person är misstänkt för ett våldsbrott oavsett om personen själv är skadad eller inte.
Citera
2013-10-02, 13:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Men snälla arga människa, jag skrev "ofta", inte alltid. Det är du som skriver alltid. Lägg inte ord i munnen på mig, tack. Narcissism är en typ av personlighetsstörning som jag tror ligger närmare gm än psykopati. Det är min övertygelse utifrån de fakta som finns tillgängliga nu, och du är så välkommen att ha din. Jag tycker synd om alla människor som förstör sina liv, det är inte rättvist att alla inte kan eller förmår leva lyckliga liv. Jag kan däremot avsky handlingarna. Spontant kan den första reaktionen vara avsky och hat, men när man tänker efter måste man ändå tycka att det är rysligt att en far väljer att döda sina barn, i stället för att värna om dem.

Vissa kan vara onda, men jag tror inte att gm är det. Ondska är inte riktigt detsamma som en personlighetsstörning, även om handlingarna kan vara riktigt vidriga och fula.

Den som ger sig på barn, som inte har en chans att vare sig förstå eller försvara sig, som inte är skyldiga till något, är i min värld sjuk.

Jag kan inte känna något som helst medlidande med den här pappan. Varför hitta på en massa diagnoser om en obekant person för att framställa GM själv som ett offer?

Nej, sanningen är nog snarare den att han känt sig kränkt för att kvinnan ville leva sitt liv utan honom. För det ska hon straffas. Ett straff som kommer plåga henne för återstoden av sitt liv. Barnen blir då ett utmärkt redskap. Han väljer därtill en fruktansvärt plågsam död för barnen. Att han rispat sig själv lite lätt efteråt ger jag inte mycket för. Hade han verkligen varit självmordsbenägen hade han själv stannat kvar i huset när det brann - men den här ondskefulla människan ville leva.
Hoppas verkligen att han döms till fängelse. Först i fängelset lär han få sitt verkliga straff.
Citera
2013-10-02, 13:19
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En sak som man kan märka här på forumet som du inte nämner är att rättspsykpatienter normalt verkar ha tillgång till internet, vilket interner på kriminalvårdsanstalt inte har. Beroende på personlighet och vanor kan det vara allt från en totalt likgiltig förmån till något som är totalt avgörande.

Det är skrämmande om en rättspsykpatient som i det här fallet kan ha tillgång till internet. När hans lugnande medel börjat verka kan han ju titta in bland annat på flashback och få tips från olika trådar hur han ska lägga upp sin historia för att minimera sitt straff
Citera
2013-10-02, 13:20
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Undersökningen du skriver om görs alltså när en person är misstänkt för ett våldsbrott oavsett om personen själv är skadad eller inte.

Jepp
Mer troligt att hans "självmordsförsök" var Titta på mig! jag är också skadad!
än
Herregud vad har jag gjort! Nu vill jag bara dö.

Som en postare skrev tidigare: Han hade vänt och var på väg tillbaka där bilen stod.
Citera
2013-10-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag kan inte känna något som helst medlidande med den här pappan. Varför hitta på en massa diagnoser om en obekant person för att framställa GM själv som ett offer?

GM är endast ett "offer" av sina egna handlingar. Allt elände har han med berått mod förorsakat och begått själv. Ingen annan. Därom råder väl ingen tveksamhet.

Men frågan om varför, hur kunde han? Den frågan vill åtminstone jag försöka begripa. Det är ett ytterst ovanligt grymt brott som begåtts.

Det finns många människor som någon gång känner sig kränkt men dom utför sällan våldsbrott av detta slag.

Att den finns en psykisk störning av något slag som är inblandad tror jag nog också är tämligen säkert.
Senast redigerad av Remark 2013-10-02 kl. 13:30.
Citera
2013-10-02, 13:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är skrämmande om en rättspsykpatient som i det här fallet kan ha tillgång till internet. När hans lugnande medel börjat verka kan han ju titta in bland annat på flashback och få tips från olika trådar hur han ska lägga upp sin historia för att minimera sitt straff
Men nu är han väl häktad med restriktioner trots att han är inhyst inom psykiatrin? Eller anhållen, jag minns inte om han har blivit häktad än.
Citera
2013-10-02, 13:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men nu är han väl häktad med restriktioner trots att han är inhyst inom psykiatrin? Eller anhållen, jag minns inte om han har blivit häktad än.
Häktningsförhandling är planerad i morgon.
Citera
2013-10-02, 13:38
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Varför jämför du allergitabletter med lergigan? Jag tror inte att det är omöjligt att han får stesolid, faktiskt. Stesolid finns som de flesta andra tabletter i varierande styrka, alltså mätt i mg.

Det var inte en jämförelse.
Det ena brukar ges som milt lugnande på fängelser, och psyk när inte annat anses av olika anledningar vara lämpligt.
Den sistnämnda ges vid sömn svårigheter oftast.
Kanske så att man får en kombination av olika tabletter rent utav.
Inget personligt ställningstagande här på FB kan avgöra vad han får. Inte mitt heller.
Spekulationer.
Så vida inte någon inifrån där GM vårdas kommer in i tråden och delger oss denna oerhört viktiga informationen.

Men har lite insyn. Inte där denna man vårdas dock. Så därför är detta min gissning.
Att inte så starka piller ges.
Att en självskade bild förekommer det vet vi inte säkert? Eller?
Källa på det?
Att han skurit sig Öland är det självskade bilden ni syftar på i tråden?
Kanske missat någon info om det i tråden.
För det där att han skar sig har han bara gjort i ett spel för gallerian och ren förtvivlan tror jag.

Kan vara så han får starka benso preparat, kan liktväl vara så att han inte får det.

Nu sätter vi oss i en ring och sjunger combaya' tillsammans så den där ilskna tonen försvinner va va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in