Citat:
Ursprungligen postat av
Skreppost
Tack för hjälpen. Hur går detta till i praktiken? Kan du tipsa om något verksamhet man kan vända sig till för detta?
Pröva hitta någon som säljer privat. Å köpa små belopp privat nu och då är väl inte något problem...
Citat:
Ursprungligen postat av
distans
Problemet är när man sålt knark för en kvarts miljon och vill föra över det till sitt bankkonto. Tror inte 30% skatt räcker för att stilla dom frågorna man får då

heh, sellers gonna sell if there's profit. Nu är "knark" olaglig under den här regimen så du får ha lycka till. Tror kanske du bör öppna en webbshop eller något och sälja som f... där. Du kan säkert importera något ifrån Kina eller sälja något som er producerat lokalt (handlagda smycken, konst eller något). Nu är jag inte någon expert på det här, men ungefär så ville jag fixat det.
Citat:
Ursprungligen postat av
tomatis
Sorry för noob-frågor men; hur fungerar överflytten av bitcoins mellan btcx.se och silkroad?
Vad är det här Silkroad alla pratar om? Om du vill skicka BTC ifrån A till B så kollar du vad för adress du har hos B och knappar den in hos A, en BTC adress är ungefär som ett bankkonto och dom ser ut såhär: 1ADGZCZobMJfgAxQxM3GNjVPJbE4cEGoWP (en av mina, skicka BTC ditt om ni vill..)
Citat:
Ursprungligen postat av
distans
För er som annars gillar Bitstamp så beakta:
To be in line with financial standards, as of September 30th, 2013, bitcoin and bank transfers will only be available to verified customers.[/url]
> 2013
> Fascistisk odemokratisk diktatorisk union med illusion av frihet över Europa
du tror väl inte du kan göra något anonymt idag...? Nu är inte det å bli verifierad något problem, skicka kopia av ID och räkning och du är verifierad på 1 dag (tog knappast någon timmer för mig).
Citat:
Ursprungligen postat av
Skreppost
Där står det att det enbart kommer efterfrågas om beloppet överstiger 20.000kr, däremot har jag sett inlägg här på fb där man gnäller över att de ombetts visa id - annars håller kapiton ens pengar.
Enligt lagen är det inte 20k nu men ungefär 120k SEK (exakt belopp står nu i EUR i lagen) som är gräns för att man måste fråga om ID.
Citat:
Ursprungligen postat av
amakiri
Köpte precis för första gången via
www.localbitcoins.com Köpte av en svensk säljare och fick min bitcoin för 830 kr och det tog fan inte mer än 12 h innan jag hade den tillgänglig. Helt klart bästa jag använt mig hittills. Ingen verfieiring krävdes så som scan på ID/pass eller liknande utan det är bara och registrera sig och köra, dock är det väl någon maximigräns för första köpet så man inte går hejvilt och börjar scam för som jag förstår det är det privatpersoner som säljer så har man otur kan man faktiskt bli scammad.
Det är privatpersoner, ja. Kanske du fick dom av mig.. om du köper på localbitcoins är det inte lätt å bli scammad om du kollar att den som säljer har placerad BTC i escrow, då kan inte säljer löpa dom ut. Om du säljer på localbitcoins, däremot... så är det extrem risk. Jättestor risk! OBS att en BTC transaktion inte är reversibel, skickat är skickat. Med svensk bank, däremot, kan du få en "betalning" reverserad länga efteråt. Jag accepterar endast små belopp över bank nu (typ 1200 SEK max eller något tror jag är min gräns...).
Citat:
Ursprungligen postat av
lulas
Verkar som kapiton har mycket å göra eller börjat scamma så känns lite risky atm. Vill gärna få tag på nåt innan helgen

Sebastian (=Kapiton) har börjat . . . scamma? I call FUD. Jag litar i alla fall på honom...
Citat:
Ursprungligen postat av
tomatis
Vad baserar du detta på? Något som har hänt?
Btw; någon som vet om det fortfarande går att föra över pengar till kapiton anonymt via (irl) bankbesök?
Tror inte det är något nytt som har hänt med Kapiton... annat än "Nu är i alla fall ett samarbete med ett annat företag färdigt, tror det är precis vad som krävs för att saker och ting skall lossna (exempelvis kommer jag tids nog inte längre vara VD utan CTO istället" (citat ifrån en privat mail, men jag tror inte Seb har något problem med att jag delar det här).
Om är extremt nyfiken på vad som händer med Kapiton / Seb's liv kan jag jo ringa honom.
Å skicka pengar anonymt via bank går inte, alla banker kräver nu ID även om du endast skall sätta in 100 kronor -- och det är om du ens hittar en bank som accepterar fysiska pengar. Inte en enda av dom som finns här i stan gör det.... en av dom har två dager i veckan man kan göra uttag / inskott kontant (och det är mellan vissa tidpunkt).
Citat:
Ursprungligen postat av
masterior26
ok det var ju tråkigt om dom har blivit så sega, har alltid fått pengarna dagen efter jag fört över fast dom 2 senaste gångerna har dom kommit in ganska sent dagen efter. Han kanske har mycket överföringar att ta hand om eller så är han bara seg.
heh, uttag ifrån Kapiton är lite lotto beroende av han som driver Kapiton sitt liv... jag gör uttag där jämnt. Någon gånger har jag pengar på konto dagen efter, någon gånger tar det 3-4 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
finkledinkle
Kapiton är inte alls lika bra som det brukade vara
Tror det är dags att byta till någonting annat
nah Kapiton är bra och fungerar helt okej - tycker jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
Masshysteria
fick en chock igårkväll när ja kikade in på diverse konton jag startade förra året. BTC's som ja köpt för inga pengar alls har helt plötsligen ökat så inåt helvete. =) hade varit kul att få dom att växa mer. jävlar så BTC har stigit i pris. =O
Grattis !!!