2013-04-16, 09:30
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Sälja nu på kapiton, och sedan hoppas på att det faller lite igen. Dumt?

Den enda orsak till att kaption ligger två hundra kronor (!) över marknadspris på mtgox i SEK just nu är att ingen fler har dumpat, men det vill bli dumpat i löpet av dagen.

Nu är MtGox på $53. Om vi tar ett tal som $70 så är det 446 SEK. $70 är högt över marknadspris och best bid på kapiton just nu är 544.

Du bör dumpa för andra gör det. Själv fick jag ut det mesta 7-800ish där.
Citera
2013-04-16, 09:33
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Sjukt att den ligger på ca 90 dollar på kapiton och 53,5 på mtgox.
Någon som räknat på totala avgifterna vid arbitrage mellan dom?

Ja, och det är som å hitta gratis pengar på gatan.
Citera
2013-04-16, 09:37
Bannlyst
SÅlde just mina bitcoins på kapiton, och pengarna kom in direkt. Skumt, stämmer det? (Är ny)

När jag sedan köper btcs igen för de innestående pengarna, hur långt tid tar det innan jag får in dem på mitt kapiton-konto?
Citera
2013-04-16, 09:40
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
SÅlde just mina bitcoins på kapiton, och pengarna kom in direkt. Skumt, stämmer det? (Är ny)

När jag sedan köper btcs igen för de innestående pengarna, hur långt tid tar det innan jag får in dem på mitt kapiton-konto?

Når du köper btc på kapiton får du btc på din kapiton-konto direkt, når du säljer får du cash på din kapiton-konto direkt.

Når du vill ha cash ut ifrån kapiton tar det en eller två dagar, i dom flesta fall kommer dom dagen efter. Når du tar ut BTC kommer dom ila 15-20 minut.

BTC är $55 nu, om vi tar $65 så är det 414 SEK och det blir ungefär där best bid står om någon timmer.
Citera
2013-04-16, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Når du köper btc på kapiton får du btc direkt, når du säljer får du cash direkt.

Når du vill ha cash ut ifrån kapiton tar det en eller två dagar, i dom flesta fall kommer dom dagen efter.
Tack!

Borde inte kapiton anpassa sig efter den internationella marknaden (MtGox tex) gällande deras priser? Eller är jag helt ute och cyklar då?
Citera
2013-04-16, 09:45
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Borde inte kapiton anpassa sig efter den internationella marknaden (MtGox tex) gällande deras priser? Eller är jag helt ute och cyklar då?

Tja. Vi som har MtGox köper lätt BTC där och dumpar på Kapiton når det är så stor skillnad som det är nu, men själv har jag redan kört arb där nyss och EUR jag skickade igår har inte nådd mtgox ännu. Strax dom kommer blir det mer vuxen-utbildning på kapiton-köpare. Osäkert om dom kommer idag eller imorgon.
Citera
2013-04-16, 10:02
Bannlyst
Men vad beror kapiton priset på? Har stått still nu i c.a. 20 min...
Citera
2013-04-16, 10:08
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Men vad beror kapiton priset på? Har stått still nu i c.a. 20 min...

På Kapiton är det bara vanliga människor som du och jag som köper och säljer. Just nu är det inge någon som vill sälja, men det är bara en fråga om tid når BTC priset på mtgox i sek är under 400 SEK och kapiton har köpare på 500 sek.
Citera
2013-04-16, 10:35
Bannlyst
Nu sjunker kapiton gubbar!

Hur länge tycker ni man ska vänta innan man slår till?
Citera
2013-04-16, 10:42
Medlem
Citat:
Nu sjunker kapiton gubbar!

Hur länge tycker ni man ska vänta innan man slår till?
Hur ska någon kunna svara när bitcoin inte har något fundamentalt värde? De som svarar vet inte. De som vet svarar inte.
Citera
2013-04-16, 11:11
Medlem
xtrftw1337s avatar
Jag använder mig utav https://btc-e.com när jag handlar med LTC (LiteCoins) och BTC (BitCoins).
Någon som haft samma problem med att få in USD på sitt konto? I övrigt så är den sidan skit bra för day trading.
Men dom har riktigt dålig support för "deposits" utav riktiga pengar.

Till och med "Add funds" bild-knappen har ett Visa/Paypal i sig.. men dom stödjer inte det. Dom har typ 30st olika betallösningar.. och alla är på ryska och man förstår inte ett skit vad man ska ta sig till. Irriterad jag blir..
Citera
2013-04-16, 11:27
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Hur ska någon kunna svara när bitcoin inte har något fundamentalt värde? De som svarar vet inte. De som vet svarar inte.

Bättre kan det inte sammanfattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in