Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Det finns fler sätt att hacka bitcoin på än att knäcka kryptering.
Visa det då!
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Jag har inte påstått att jag kan stänga ned bitcoinnätverket, jag skrev att det är svårt men att det går, för vem vill stå för de stora nätverkskostnaderna när bitcoins är värdelösa. Sen är det ju möjligt att ett fåtal forsätter men då går ju bitcoins prestanda ned ännu mer.
Stora netverkskostnader? Nu snackar du verkligen skit! Det är ju ett P2P nätverk och avgiften är mikroskopisk i jämförelse vad konsumenten betalar för att koppla till youtube.
Eftersom användarantalet går upp är dina idéer bara spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Bitcointransaktioner må vara svåra att spåra ibland men det går.
Jag förklarade ju; även om du spårar en transaktion så leder den enbart till en digital wallet. Den är så anonym som du gör den — visserligen vill lagstiftningen i Sverige ha koll och frågar efter id.
Men du glömmer den egentliga avsiketn med anonymitet. En transaktion kan inte stoppas. Du blir inte frågad ditt ide INNAN du gör en betaling som det är på banken. Bl.a. Wikileaks hade problem då mastercard, visa, american express stoppade betalningar till deras konto. Bitcoins ger anonyma transaktioner. Vill du ha starkare anonymitet måste du se till att din wallt är anonym — det kan man.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Med bruteforce menade jag att någon med extrem datorkapacitet kan kidnappa hela bitcoinnätverket och sedan göra vad han vill med det.
Nu snackar du altså om att knäcka kryptering igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Jag hatar inte bitcoin, ser en del bra i systemet men jag har svårt för btc fanboysen som skriker halleluja och vill locka in folk som tror bitcoin är ett spel utan förlorare, men det är det ju verkligen inte.
Att handeln med bitcoin skulle vara sund med massvis av manipulation och hemmapularbörser i farten håller jag inte med om.
Bitcoin är inte ett spel. Det är bara ett medel för handel. Bevisligen fungerar det.
Vad gäller "fanboys" så talar vi ju nu inte om varför vissa tycker om valutan. Du påstår helt enkelt otroliga saker — lögner, att de inte ens funkar.