2013-09-20, 10:46
Medlem
Dduuuuudes avatar
Någon som har fört över till kapiton från swedbank och kan hjälpa mig lite?
Hela betalmeddelandet får inte plats i swedbanks överföringsgrej (alltså ser dom väl inte att det är jag som fört över pengar), what to do?
Citera
2013-09-20, 10:59
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
Någon som har fört över till kapiton från swedbank och kan hjälpa mig lite?
Hela betalmeddelandet får inte plats i swedbanks överföringsgrej (alltså ser dom väl inte att det är jag som fört över pengar), what to do?
Du har valt OCR och inte meddelande. Där har du felet.
Citera
2013-09-20, 21:00
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatis
Vad baserar du detta på? Något som har hänt?

Btw; någon som vet om det fortfarande går att föra över pengar till kapiton anonymt via (irl) bankbesök?

https://www.flashback.org/t2090638
Citera
2013-09-21, 02:42
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Köpte precis för första gången via www.localbitcoins.com Köpte av en svensk säljare och fick min bitcoin för 830 kr och det tog fan inte mer än 12 h innan jag hade den tillgänglig. Helt klart bästa jag använt mig hittills. Ingen verfieiring krävdes så som scan på ID/pass eller liknande utan det är bara och registrera sig och köra, dock är det väl någon maximigräns för första köpet så man inte går hejvilt och börjar scam för som jag förstår det är det privatpersoner som säljer så har man otur kan man faktiskt bli scammad.

Hur gjorde du, köpte du över nätet eller mötte du din säljare face to face och gjorde transaktionen?
Citera
2013-09-22, 12:40
Medlem
Sjograss avatar
Sist jag funderade över och bekantade mig med bitcoins kostade 1BTC runt 80kr... Och nu är de värda tio gånger så mycket? Varför är valutan så instabil?
Citera
2013-09-22, 13:01
Medlem
Bimboankans avatar
Instabil?.
Den e väl snarare stabil nu.
Drf att folk får hör talas om BC o tänker jag testar, drf ökar det.. allt fler företag börjar ta betalt i BC.
Citera
2013-09-22, 13:06
Medlem
Okej. Om kapiton.se nu är så instabilt/otillförlitligt;

var/hur köper gemene man sina bitcoins idag snabbast/enklast/anonymast?
Citera
2013-09-22, 22:30
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
https://www.flashback.org/t2090638
hade jag sett den länken innan jag köpt btc hade jag aldrig testat kapiton iaf, men har gjort det 2 gånger och det gick hur smidigt som helst. dock jevligt mystiskt att han använder sitt egna konto till betalningar och inte kontot som företaget är på
Citera
2013-09-24, 08:07
Avslutad
Ni som använder er av USB Erupters (Usb stickor), har ni märkt att era stickor tappar i hastighet efter ca ett dygn?

Mina går från ~300Mh/s ner till ~100Mh/s efter en viss tids användande.
Har inte haft detta problemet förr utan det har uppstått nu den senaste veckan.

Kör med speciell usb hub som har extern strömförsörjning och håller stabila strömnivåer, 5v på varje port.
Kör med bfgminer och i poolen BTC Guild.
Dessa kyls med två usb fläktar som är igång hela tiden, vilket gör att stickorna aldrig ens blir varma.

Kan det ha med poolen att göra eller är det ett lokalt problem?

Någon som har liknande strul?
Citera
2013-09-24, 12:48
Medlem
masterior26s avatar
Om man för över pengar till Kapiton på en fredag, har man pengarna på lördag eller måndag då?
Citera
2013-09-24, 13:01
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starellas
Ni som använder er av USB Erupters (Usb stickor), har ni märkt att era stickor tappar i hastighet efter ca ett dygn?

Mina går från ~300Mh/s ner till ~100Mh/s efter en viss tids användande.
Har inte haft detta problemet förr utan det har uppstått nu den senaste veckan.

Kör med speciell usb hub som har extern strömförsörjning och håller stabila strömnivåer, 5v på varje port.
Kör med bfgminer och i poolen BTC Guild.
Dessa kyls med två usb fläktar som är igång hela tiden, vilket gör att stickorna aldrig ens blir varma.

Kan det ha med poolen att göra eller är det ett lokalt problem?

Någon som har liknande strul?
Aldrig stött på problemet du skriver om.

Hur går det med miningen nu, är difficultyn svår?
Citera
2013-09-24, 16:09
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Om man för över pengar till Kapiton på en fredag, har man pengarna på lördag eller måndag då?

Jag törs inte lova något. Men kapiton har blivit segare och segare. Från att alltid ha pengarna dagen efter tar det alltid minst 2 dagar för mig nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in