2017-02-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Säg att du har 10 btc och bestämmer dig för att skicka 4 btc med låg fee. Därefter skickar du 8 btc med en högre fee. Eftersom 4 + 8 > 10 så kan bara den ena transaktionen hamna på blockkedjan, vilket blir den senare transaktionen med högre fee. Vill du bara skicka 4 btc i den andra transaktionen men endå få en double spend så skickar du 4 btc till den ursprungliga mottagaren och resterande 6 btc till en egen address i en och samma transaktion.

Hur kan jag skicka 8 btc när jag endast har 6 btc kvar på kontot? I det fallet har jag ju inte ens råd med någon fee öht..?
Citera
2017-02-25, 16:40
Medlem
Vad händer om jag bara låter transaktionen vara? Kommer den att avbrytas av sig själv? Hur lång tid tar detta i så fall?
Citera
2017-02-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Hur kan jag skicka 8 btc när jag endast har 6 btc kvar på kontot? I det fallet har jag ju inte ens råd med någon fee öht..?
Du har 10 BTC kvar eftersom de 4 du skickade tidigare fortfarande är obekräftade i detta fallet. Om transaktionen med 8 BTC bekräftas först kommer den tidigare transaktionen med 4 BTC bli ogiltig och aldrig komma med i nått block.
Citera
2017-02-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Vad händer om jag bara låter transaktionen vara? Kommer den att avbrytas av sig själv? Hur lång tid tar detta i så fall?
De flesta grävare slänger transaktionen efter 72 timmar om den fortfarande är obekräftad men det kan ju alltid finnas nån som sparar din transaktion och får med den i ett block när som helst, efter flera år t.ex.
Vissa plånböcker skickar ut transaktionen på nytt tills den blir bekräftad och då ligger den kvar i 72 timmar till varje gång du startar programmet.
Citera
2017-02-25, 23:20
Medlem
Tack! Det löste sig genom att jag hittade den privata nyckeln från electrum och gjorde en ny transaktion via coinb.in
Citera
2017-02-26, 16:43
Avslutad
Ska köpa bitcoins för första gången på länge, har tidigare oftast köpt via swish av btcx,
testat safello. Men vill använda min wallet mer och antar att det finns billigare än 10% avgiften!?
Vilken sida är smidig, lätt att förstå och har bra fees?
Är localbitcoin eller kraken något att använda exempelvis?

Btw, ni som handlat på senaste har ni märkt av alla förseningar i mempoolen något?
Transaction queue sets new record
Citera
2017-02-26, 21:52
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Ska köpa bitcoins för första gången på länge, har tidigare oftast köpt via swish av btcx,
testat safello. Men vill använda min wallet mer och antar att det finns billigare än 10% avgiften!?

Det är skillnad på btcx.se och bt.cx den senare har lägre avgifter, dom är i nivå med localbitcoins.com
Det är tydligen samma företag men dom riktar sig till olika kundgrupper..
Citera
2017-02-27, 01:06
Medlem
psychicsailors avatar
Phobiazi:
Ja, jag transfererade bitcoins i veckan, det tog 48 timmar innan den gick genom (stod som unconfirmed). Jag hade satt standardstorlek på transaktionsavgiften.

Nordic Bitcoin har 2.5% om man gör banköverföring.
Citera
2017-02-27, 18:50
Medlem
Citat:

Btw, ni som handlat på senaste har ni märkt av alla förseningar i mempoolen något?
Transaction queue sets new record
Localbitcoin är lätt att använd, smidigt. Men enligt det som sägs så är det bättre priser på kraken.
Citera
2017-02-28, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Det är skillnad på btcx.se och bt.cx den senare har lägre avgifter, dom är i nivå med localbitcoins.com
Det är tydligen samma företag men dom riktar sig till olika kundgrupper..

Aaha, tack visst inte att det var skillnad på dem två! Tack för svaret

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Phobiazi:
Ja, jag transfererade bitcoins i veckan, det tog 48 timmar innan den gick genom (stod som unconfirmed). Jag hade satt standardstorlek på transaktionsavgiften.

Nordic Bitcoin har 2.5% om man gör banköverföring.

Shit man blir ju alltid lite orolig när det tar sån tid, jag fick en sån period någon tidigare
gång dem hade liknande backlog i mempoolen!

Citat:
Ursprungligen postat av eikd
Localbitcoin är lätt att använd, smidigt. Men enligt det som sägs så är det bättre priser på kraken.

Tack tack, då har jag lite alternativ att välja på. Är väl bara gå efter vad som känns bäst för en själv då skulle jag tänka!
Citera
2017-02-28, 13:31
Avslutad
Följdfråga ang. localbitcoins; Är det nödvändigt att verifiera sig med ID på kontot?
Påverkar det något, kommer exempelvis säljare vilja att man skickar foto-id vid köp?
Citera
2017-03-02, 11:52
Medlem
Fishdickss avatar
Citat:
Följdfråga ang. localbitcoins; Är det nödvändigt att verifiera sig med ID på kontot?
Påverkar det något, kommer exempelvis säljare vilja att man skickar foto-id vid köp?

Ja de införde det för att motverka bedrägerier. De flesta vill att du är Id confirmed, eller skickar bild på Id till dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in