Citat:
Ursprungligen postat av
PorrKenta
kapiton.se är ju ett alternativ för att köpa Bitcon jag undrar vad för fler ställen m an kan köpa BTC
Pröva localbitcoins.
Annars är kapiton ett tillräcklig bra alternativ, jag har inte något problem med å sälja dig där... (^_-)-☆ (jag är nästan alltid bäst köp och sälj där)
Citat:
Ursprungligen postat av
UhHuh
Ni som bedriver någon form av handel med BTC som ni inte vill att skatteverket, eller staten i övrigt, skall upptäcka.. Hur går ni tillväga?

Det är endast kapital skatt av valutahandel, varför inte bara betala som om du gör vanlig valuta handel (gör likt som om du handlar USD/EUR eller någon vanlig valuta). Det är inte så mycket dom vill ha - men om du vill undvika å betala skatt kan du jo sälja kontant via localbitcoins. Kontant är det enda alternativet du kan använda där, btw: Obs att du inte kan lita på en svensk banköverföring, du kan få dom reverserad fler dagar efter du har utfört en transaktion (något jag fick erfara nyligen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Skreppost
Är det möjligt att köpa bitcoins utan att visa ID-handlingar? Det är ju halva poängen.
Sedan är jag rätt nyfiken på en sak - är det vanligt att man skaffar bc för att handla på exempelvis silkroad och märker att värdet på de bitcoins man köpt halverats innan man hunnit byta dem? (mot valfi produkt på silkroad). Saken är den att jag hört att det tar en jädra tid att handla med denna valuta, jobbigt läge om värdet drastiskt sjunker under denna process. Dessa två saker avskräcker mig.
Du kan köpa BTC kontant anonymt.
BTC är forex, så kursen går upp och ner. I praktiken spelar det ingen roll, om du köper BTC för X SEK så kan du stort sett handla för X SEK i många timmer / ofta dager efteråt. Men det går upp och ner, om du handlar BTC för X SEK vet du inte om du kan handla för 2x eller 1/2 om en månad. Om du köper BTC och handlar samma dag vill du i praktiken inte uppleva någon stor skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pondeyooo
Om man sålt vid 266 hade man fått returnering på 130x...och vid typ 120, 60x returnering..
LOL, om du hade köpt akter i X för Y och sålt for Z ville du också fått vinst. Men det är svårt å förutse kursen i framtiden.
Vi som har handlat BTC jämt sedan länga för $266 vet att det är många som sitter med BTC med stor förlust även efter senaste rally till $126 ($140ish på den där skämtbörsen där man inte kan göra uttag). Det är inte många av oss som kan skryta av att vi profiterade då det gick ifrån $266 till $60, många gick med jättestor förlust.... ("one does not simply short bitcoin men personligen har jag tjänat mer short än long sedan jag började med BTC trading).
Citat:
Ursprungligen postat av
stefffe
Med kort vet jag inte, men kapiton.se så tar det 24h med lite tur...48h som värst och 36h medel, så har jag upplevt det iaf.
SEK ut ifrån Kapiton tar ofta 2-3 dagar, BTC ut går direkt (du har dom efter 30 minut). Aldrig satt in SEK där så jag vet inte hur lång tid det tar.