2013-09-10, 12:36
Medlem
Rekommenderar fortfarande det vita från australien, min kompis fick en sil nu i helgen och han skröt om att han lätt kan ta 30mg och jag insisterade på att han skulle ta 10mg för detta är bra grejer men han fortsatte tjata så till slut körde vi i honom 15mg och han fick åka till sjukhus för vi märkte knappt att han andades. Så jävla potent skit så det är inte sant. Håller i evigheter.

P.S det gick bra, han behövde inte naloxone men det var på gränsen.
Senast redigerad av DiCapLock 2013-09-10 kl. 12:38.
Citera
2013-09-10, 12:48
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Någon som vet? Nemesis du kan det här! Jag kommer åtminstone testa snart i vilket fall. Väntar ivrigt på att få hem utrustningen.

En annan fråga. Vid urinprov, blodprov/analys kan just diacetylmorfin detekteras? Diacetylmorfin har ju en halveringstid på 10 minuter så rent praktiskt är det väl enbart morfin som kan detekteras i både blodet och urinet?

Det blir fler metaboliter än morfin, speciellt som det alldrig bara är diacetylmorfin i praktiken(3-mam, 6-mam etc etc pga problem vid acetyleringen).
Personligen tycker jag nasalt är mer kostnadseffektivt än att röka och egentligen injecering.
Men givetvis vill jag ju ändå injecera då det ändå ger mer bang for buck så att säga, tidsaspekten bortsedd.
Egentligen är det ju så generellt att oralt/nasalt intag av droger ger längre rus tidsmässigt eftersom det tar längre tid att tas upp... Tänk på kokain, metamfetamin etc etc, men röka ger snabbare tillfredsställelse och dessutom användaren en större möjlighet att kontrollera sitt rus, dvs undvika OD.
Citera
2013-09-10, 13:16
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Det blir fler metaboliter än morfin, speciellt som det aldrig bara är diacetylmorfin i praktiken(3-mam, 6-mam etc etc pga problem vid acetyleringen).
Personligen tycker jag nasalt är mer kostnadseffektivt än att röka och egentligen injecering.
Men givetvis vill jag ju ändå injecera då det ändå ger mer bang for buck så att säga, tidsaspekten bortsedd.
Egentligen är det ju så generellt att oralt/nasalt intag av droger ger längre rus tidsmässigt eftersom det tar längre tid att tas upp... Tänk på kokain, metamfetamin etc etc, men röka ger snabbare tillfredsställelse och dessutom användaren en större möjlighet att kontrollera sitt rus, dvs undvika OD.
Tack. 6-MAM och 3-MAM och morfin är väl metaboliter av heroin och inte biprodukter vid tillverkningsprocessen. Dessa kan vara detekterbara som jag förstått det som nu efter lite läsning.

Är det någon som hört talas om detta?
Toxic leukoencephalopathy
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=66178
Citat:
toxic leukoencephalopathy is a disease which effects the brain (it progressivly causes damage to the white matter of the brain, which is devoted to our higher function) , symptoms of the disease progress to include mental deterioration, vision loss, speech difficulty, loss of coordination, paralysis, and, ultimately, coma and even death in as many as 25% of those with the disease.

among heroin users its is a concern among heroin smoker only, because injectors and snotors dont take in the drug while its hots. it is not caused by heroin or the aluminum its most often smoked on, but is believed to be caused by some rare cut. swim doesnt have the answer but is speculting what this cut could be and in courages others to do the same, this is VERY important for harm reduction reasons, 1/4th the people with this will die, sense not many people get this like swim stated earlier it has to be a very rare cut.

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=66178#ixzz2eUFgBRJq

En fråga till; är det någon mer än jag som känner tillfällig spontan värk som uppkommer i exempelvis ena handleden, höften, en punkt i vadmuskeln efter intag? Tog det nasalt. Jag ska kolla om jag känner samma sak på oxikodon, ketogan och morfin, vilket jag inte är så säker på att jag gjort.
Senast redigerad av Metacognition. 2013-09-10 kl. 13:24.
Citera
2013-09-10, 13:33
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Tack. 6-MAM och 3-MAM och morfin är väl metaboliter av heroin och inte biprodukter vid tillverkningsprocessen. Dessa kan vara detekterbara som jag förstått det som nu efter lite läsning.

Jo det bildas mkt annat än diacetyl vid acetylering i praktik, teoretisk kemi är nice men stämmer sällan överens med verkligheten.

Har för mig att du är något av en hypokondriker, hur som helst så bry dig inte om det där. Började med heroin för snart 20 år sedan(är inte längre aktiv) men har aldrig hört om någon irl som drabbats av det.
Problemet med heroin är det uppenbara, överdosen kommer, det är bara en fråga om när....
Dessutom är väll inte det här ditt gebit egentligen? Mitt råd är, håll dig borta, speciellt som du säkerligen har en tendens att överanvända andra droger som jag fattat det.

Din punktvärk beror nog troligtvis på typ muskelspasm eller liknande, antagligen beror det på att du har svårt att koppla av på heroin ironiskt nog. det i sin tur beror nog på en sund bakomliggande oro för vad du håller på och petar i dig.
Senast redigerad av xanax99 2013-09-10 kl. 13:37.
Citera
2013-09-10, 13:45
Medlem
Citat:

En fråga till; är det någon mer än jag som känner tillfällig spontan värk som uppkommer i exempelvis ena handleden, höften, en punkt i vadmuskeln efter intag? Tog det nasalt. Jag ska kolla om jag känner samma sak på oxikodon, ketogan och morfin, vilket jag inte är så säker på att jag gjort.
Dom där MAMmorna finns lite här och där. När man gör black tar så utgör dom en stor del av verksamma substansen tror jag. Så det är allt lite sånt mojs med i heroinet om det är no.2, 3 och kanske 4.
Citera
2013-09-10, 14:54
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Dom där MAMmorna finns lite här och där. När man gör black tar så utgör dom en stor del av verksamma substansen tror jag. Så det är allt lite sånt mojs med i heroinet om det är no.2, 3 och kanske 4.

Black tar ÄR 6-MAM.
Citera
2013-09-10, 15:03
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Black tar ÄR 6-MAM.

Nej det är det inte.
Däremot innehåller det en större del 6-mam, 3-mam och annan skit(mkt skit blir det) pga för dålig acetyleringsprocess(mindre tid, större del orenheter etc etc) än "vanligt" heroin, ibland löjligt höga mängder.
Citera
2013-09-10, 16:11
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Nej det är det inte.
Däremot innehåller det en större del 6-mam, 3-mam och annan skit(mkt skit blir det) pga för dålig acetyleringsprocess(mindre tid, större del orenheter etc etc) än "vanligt" heroin, ibland löjligt höga mängder.

Tur att du tillrättavisade mig genom att säga det jag skrev, fast synonymt. Kollade en dokumentär om Mexikanska kartellen där dom utförligen beskrev att dom fuskade med acetyleringsprocessen och det inte hann binda den andra acetylringen, vilket lämnar det till att bli MONOacetyl. Alla som vet vad mono är fattar detta. Mono är alltså innan Di, Di = 2, Mono = 1.

Slutledningsförmåga, en acetylmolekyl är borttagen, eller förslagsvis inte ditsatt.

"The process used in creating black tar heroin actually leaves 6-AM in the final product, which is one of several reasons why black tar, even when less pure, may be more potent than some powder varieties of heroin."

"6-acetylmorphine (6-AM) 6-monoacetylmorphine (6-MAM)"

http://en.wikipedia.org/wiki/6-Monoacetylmorphine
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-09-10 kl. 16:29.
Citera
2013-09-10, 17:02
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
...

Eller så kunde du bara sökt på black tar på wikipedia och läst ett par rader...
Black tar är en salig jävla röra..... Inte 6-mam, inte 6-am utan en blandning.
Citera
2013-09-10, 20:33
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Eller så kunde du bara sökt på black tar på wikipedia och läst ett par rader...
Black tar är en salig jävla röra..... Inte 6-mam, inte 6-am utan en blandning.

Du menar som exakt alla andra droger i världen? Bra, nu har vi kommit fram till något revolutionerande. Då vet vi att du inte tycker att någon drog är vad den utger sig för att vara, för INGEN drog är 100%. Fortfarande är 6-mam huvudkomponenten och den mest omtalade ingrediensen i BTH.
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-09-10 kl. 20:36.
Citera
2013-09-22, 11:23
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Jo det bildas mkt annat än diacetyl vid acetylering i praktik, teoretisk kemi är nice men stämmer sällan överens med verkligheten.

Har för mig att du är något av en hypokondriker, hur som helst så bry dig inte om det där. Började med heroin för snart 20 år sedan(är inte längre aktiv) men har aldrig hört om någon irl som drabbats av det.
Problemet med heroin är det uppenbara, överdosen kommer, det är bara en fråga om när....
Dessutom är väll inte det här ditt gebit egentligen? Mitt råd är, håll dig borta, speciellt som du säkerligen har en tendens att överanvända andra droger som jag fattat det.

Din punktvärk beror nog troligtvis på typ muskelspasm eller liknande, antagligen beror det på att du har svårt att koppla av på heroin ironiskt nog. det i sin tur beror nog på en sund bakomliggande oro för vad du håller på och petar i dig.
Tack för ditt svar. Nu blev jag lite klokare. Jag tror du har blandat ihop mig med någon annan men ja jag är väldigt försiktig av mig.

Vilket skulle vara mitt gebit menar du? Jag är nyfiken
Citera
2013-09-23, 09:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Rekommenderar fortfarande det vita från australien, min kompis fick en sil nu i helgen och han skröt om att han lätt kan ta 30mg och jag insisterade på att han skulle ta 10mg för detta är bra grejer men han fortsatte tjata så till slut körde vi i honom 15mg och han fick åka till sjukhus för vi märkte knappt att han andades. Så jävla potent skit så det är inte sant. Håller i evigheter.

P.S det gick bra, han behövde inte naloxone men det var på gränsen.

Shit, hade han blandat med benso vet du det?

Ska själv testa det IV och går på 2 mg ikto dagligen så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in