2012-11-18, 20:14
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Eller måste man gräva i armvecket? Det är ju skitäckligt. Tycker det är vidrigt. Men att dömma av heroinisterna i "Black Tar Heroin" går det skjuta i allt som leder blod, varesig det är på halsen, på låren, mellan tårna eller var man nu kan skymta en ven eller eller ens en åder.
Varför är det "skitäckligt" att skjuta i armvecket men inte 5 cm därifrån på underarmen?
Citera
2012-11-18, 20:22
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
  • Hur får man tag på en insulinspruta? Apoteket? Sno från en diabetiker? Köpa på nätet?
  • Är inte en insulinspruta redan fylld? Med insulin?
  • Spelar det någon egentlig roll var man sprutar in grejerna? Jag (inte unik) har en ven på ovansidan av underarmen - skulle den kunna funka?

Eller måste man gräva i armvecket? Det är ju skitäckligt. Tycker det är vidrigt. Men att dömma av heroinisterna i "Black Tar Heroin" går det skjuta i allt som leder blod, varesig det är på halsen, på låren, mellan tårna eller var man nu kan skymta en ven eller eller ens en åder.
Jag föredrar internet. Nej en insulinspruta är inte fylld. En insulinspruta är såvitt jag vet helt enkelt en spruta där nålen redan sitter fast på pumpen och pumpen är liten och smal, 1ml sedan så ligger väl kanylstorleken på typ samma oftast, osäker.

Jag själv föredrar just denna stora feta ven på underarmen istället för samma ven uppe i armvecket. DU kan skjuta i vilken ven som helst, skjut inte i en artär bara. Ju närmare hjärtat venen är desto bättre, alltså bättre att köra i armar än i benen.
Citera
2012-11-18, 20:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Varför är det "skitäckligt" att skjuta i armvecket men inte 5 cm därifrån på underarmen?

För att i armvecket är det en jävla röra. Det är leder och senor och ådror, brosk och säkert en massa annat. Venen på underarmen ligger helt synlig och fri från störande inslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Jag föredrar internet. Nej en insulinspruta är inte fylld. En insulinspruta är såvitt jag vet helt enkelt en spruta där nålen redan sitter fast på pumpen och pumpen är liten och smal, 1ml sedan så ligger väl kanylstorleken på typ samma oftast, osäker.

Jag själv föredrar just denna stora feta ven på underarmen istället för samma ven uppe i armvecket. DU kan skjuta i vilken ven som helst, skjut inte i en artär bara. Ju närmare hjärtat venen är desto bättre, alltså bättre att köra i armar än i benen.

Tack ska du ha. Då ska jag ta och köpa mig ett par insulinsprutor via Internet när det beger sig.

Kom på en till grön fråga, Spelar det nån roll vilket håll man vinklar nålen åt?
Citera
2012-11-18, 20:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
För att i armvecket är det en jävla röra. Det är leder och senor och ådror, brosk och säkert en massa annat. Venen på underarmen ligger helt synlig och fri från störande inslag.

Tack ska du ha. Då ska jag ta och köpa mig ett par insulinsprutor via Internet när det beger sig.

Kom på en till grön fråga, Spelar det nån roll vilket håll man vinklar nålen åt?

Du kan köpa insulinsprutor lagligt på Apoteket nu för tiden.

Gillar du inte armvecket så kör på handleden.
Citera
2012-11-18, 20:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du kan köpa insulinsprutor lagligt på Apoteket nu för tiden.

Gillar du inte armvecket så kör på handleden.

"Hej, ett paket insulinsprutor, tack". Over the counter? Det är ju fantastiskt! Gällande handleden så är det lika vidrigt som armvecket. Så små ådror och en massa senor...
Citera
2012-11-18, 20:43
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
"Hej, ett paket insulinsprutor, tack". Over the counter? Det är ju fantastiskt! Gällande handleden så är det lika vidrigt som armvecket. Så små ådror och en massa senor...

Från 1 November i år är det fritt fram att köpa sprutor "Over the counter".
Citera
2012-11-18, 20:50
Bannlyst
Citat:

Det gör ont i händerna när man är ovan i början, och verktygen bör ju inte vara trubbiga. Låt tjejen skjuta i din fot istället liggande avslappnad på sängen. Det är awesome.
Citera
2012-11-18, 20:51
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:

Nålen ska vara vinklad mot hjärtat, alltid. spetssidan ska vara neråt.

läs denna sprutguide så lär du dig nog en del: http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Det gör ont i händerna när man är ovan i början, och verktygen bör ju inte vara trubbiga. Låt tjejen skjuta i din fot istället liggande avslappnad på sängen. Det är awesome.
Citat:
Från 1 November i år är det fritt fram att köpa sprutor "Over the counter".
Varför inte bara köra på underarmen? Personligen har jag massvis med synliga och tjocka vener där. Känns mycket bättre än foten eller handen.
Citera
2012-11-18, 20:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix

Jag är kittlig utav mig så det skulle sluta med fruktansvärt blodvite och smärta och mig hoppandes på ett ben med en spruta hängandes i foten.

Citat:
Nålen ska vara vinklad mot hjärtat, alltid. spetssidan ska vara neråt.

läs denna sprutguide så lär du dig nog en del: http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html

Tack, ska läsa.
Citera
2012-11-18, 21:02
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Varför inte bara köra på underarmen? Personligen har jag massvis med synliga och tjocka vener där. Känns mycket bättre än foten eller handen.

Funkar det med.
Citera
2012-11-18, 21:06
Bannlyst
Citat:
Visst är det så, jonket som krängs på gatan här i Sverige är inte mkt att hänga i granen jämfört med vad SR har att erbjuda.

Man måste väga in pris, tillgänglighet, privärdhet, risk etc. Det bästa jag har testat är i sydostasien på +70% Varje dag... I USA är horset mycket bättre än här, antagligen p g a av cracket och methet är så potent och regerar så mycket. Crack kommer aldrig att slå här eftersom smuggelvägarna av sjävla kokainet är dyra och risky, och methet är iofs på stark frammarsch men säljs oftast som utblandad amf - och pressar därmed inte horset.
Alla droger hör ihop. Väldigt få är dogmatiker bara till en drog. Pris och tillgänglighet bestämmer i slutändan. Men SR är väl så dyr att det knappast kan få ett bredare genomslag?
Citera
2012-11-18, 21:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Funkar det med.

Men tydligen "rullar" dessa? Testade få fram venen på ovansidan av underarmen nu och nog gå den flytta på alltid. Men att den skulle flytta på sig av så lite kraft som ett nålstick genererar är väl inte så troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in