2013-09-11, 14:41
Medlem
okok1s avatar
När ska han spela för Sverige då? Minns en intervju med han där det var tal om debut i landslag. Känns som det vore fler år sedan!
Citera
2013-09-11, 15:34
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När ska han spela för Sverige då? Minns en intervju med han där det var tal om debut i landslag. Känns som det vore fler år sedan!
Han har redan debuterat.
Citera
2013-09-11, 15:38
Medlem
Citat:

Han var med när Sverige slog Kroatien borta förra året. Hade ju med all säkerhet varit med i EM ifall inte skadat sig/blivit sjuk(?).
Citera
2013-09-11, 15:57
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Det handlar inte om vad vi ska ta för givet utan frågan var vad vi tror. Går inte att veta något säkert när det kommer till Guidetti eftersom locket är helt på både från honom och kubben. Men den säsongen i Holland samt att Man City nobbade ett bud på 60 miljoner här om veckan gör att jag på goda grunder tror att han tar en plats i truppen om han får börja spela inom ett halvår.

60 miljoner innebär väl för övrigt att Guidetti är den spelare i Sverige som har högst marknadsvärde efter Zlatan? Detta trots att han inte spelat på 18 månader. Det säger en hel del tycker jag om hur personerna som verkligen är kapabla att bedöma hans chanser ser på Johns potential.

Har du lust att bjuda på en länk? har inte hört något om några 60 miljoner? känns spontant bara som ett rykte....
Citera
2013-09-11, 18:21
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Har du lust att bjuda på en länk? har inte hört något om några 60 miljoner? känns spontant bara som ett rykte....

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Jasså länk på det budet, vem skulle vilja spendera de summorna på en som varit skadad i mer än 1.5 år?

De enda ryktena jag hört är lånedeals men dessa rann ut i sanden.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/mark-hughes-set-plunder-manchester-2217687

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/334566/Stoke-s-Mark-Hughes-targets-Manchester-City-s-John-Guidetti

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/5094351/John-Guidetti-eyed-by-Stoke.html
Citera
2013-09-11, 20:54
Bannlyst
Citat:
Han har redan debuterat. Det var mot Kroatien på bortaplan i februari 2012.
Citera
2013-09-12, 02:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/mark-hughes-set-plunder-manchester-2217687

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/334566/Stoke-s-Mark-Hughes-targets-Manchester-City-s-John-Guidetti

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/5094351/John-Guidetti-eyed-by-Stoke.html
Ja det är ju fint att se 3 källor som är ordagrant likadana.

Och dessutom nämns ordet "skada" inte nånstans. Inget konstigt där.
Citera
2013-09-12, 15:22
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja det är ju fint att se 3 källor som är ordagrant likadana.

Och dessutom nämns ordet "skada" inte nånstans. Inget konstigt där.

Finns fler om du söker, vet att bla BBC rapporterade om det. Vad menar du med att "skada" inte nämnts? Även om budet byggde på att han var skadefri så var min poäng att de erbjöd 60 miljoner kronor för en Guidetti som inte spelat en match på 18 månader.
Citera
2013-09-12, 16:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Finns fler om du söker, vet att bla BBC rapporterade om det. Vad menar du med att "skada" inte nämnts? Även om budet byggde på att han var skadefri så var min poäng att de erbjöd 60 miljoner kronor för en Guidetti som inte spelat en match på 18 månader.
BBC:s rapport var en exakt kopia på dom här också?

Och vad jag menar med att ordet skada inte nämns är att det känns rätt skumt att inte ens nämna det ordet i samband med en spelare som har varit skadad i 18 månader. Konstigt?

Och min poäng var att den där artikeln kändes sådär lagom seriös. Alltså är det fortfarande bara du som tror att någon har bjudit 60 miljoner för honom och så länge du inte hittar nått bättre så kommer vi fortsätta att inte tro på det.
Citera
2013-09-12, 16:30
Medlem
sven33s avatar
Citat:
BBC:s rapport var en exakt kopia på dom här också?

Och vad jag menar med att ordet skada inte nämns är att det känns rätt skumt att inte ens nämna det ordet i samband med en spelare som har varit skadad i 18 månader. Konstigt?

Och min poäng var att den där artikeln kändes sådär lagom seriös. Alltså är det fortfarande bara du som tror att någon har bjudit 60 miljoner för honom och så länge du inte hittar nått bättre så kommer vi fortsätta att inte tro på det.

Förstår inte riktigt vart du vill komma här? Vad vi diskuterar är inte budet i sig utan hur de insatta värderar Guidetti. När så många respekterade källor återger ett sådant specifikt rykte brukar det vara sant eller åtminstone ligga mycket i det (BBC har inte heller för vana att återge tveksamma rykten). Om inte annat är det ju ingen som dementerat eller någon i fotbollsvärden som gått ut och kritiserat uppgifterna som orimliga så vi kan slå fast att hans värdering om inte annat ligger där någon stans i krokarna vilket är det anmärkningsvärda. Om det sedan är 70, 60, 50 eller 40 miljoner förändrar inte mitt första påstående eller det vi diskuterar här.
Senast redigerad av sven33 2013-09-12 kl. 16:33.
Citera
2013-09-12, 16:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Förstår inte riktigt vart du vill komma här? Vad vi diskuterar är inte budet i sig utan hur de insatta värderar Guidetti. När så många respekterade källor återger ett sådant specifikt rykte brukar det vara sant eller åtminstone ligga mycket i det (BBC har inte heller för vana att återge tveksamma rykten). Om inte annat är det ju ingen som dementerat eller någon i fotbollsvärden som gått ut och kritiserat uppgifterna som orimliga så vi kan slå fast att hans värdering om inte annat ligger där någon stans i krokarna vilket är det anmärkningsvärda. Om det sedan är 70, 60, 50 eller 40 miljoner förändrar inte mitt första påstående eller det vi diskuterar här.
Så många respekterade källor? Du har visat 1 artikel som har kopierats runt i diverse engelsk slaskmedia, varför skulle någon insatt dementera nått sånt?

Så det vi kan slå fast är att ingen mer än du här i tråden tror på det ryktet.
Citera
2013-09-12, 17:09
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Så många respekterade källor? Du har visat 1 artikel som har kopierats runt i diverse engelsk slaskmedia, varför skulle någon insatt dementera nått sånt?

Så det vi kan slå fast är att ingen mer än du här i tråden tror på det ryktet.

Sluta upp med det där jävla tramset när du tror att du att du talar för resten av Flashback, ingen är med på din löjliga sandlådefajt du försöker dra igång här. Gå in på valfritt Stoke eller Man City forum så kommer du inte hitta en enda kommentar som inte tar detta ryktet på allvar.

De insatta, journalister, fansen till lagen det berör har såklart alla fel. "Kung Ingenting" bakom en dator i Sverige är den som har förstått hur det verkligen ligger till. Pajas...

Dessutom undrar jag ärligt talat om om du lider av läs och skrivsvårigheter, asperger, är alldeles för ung för att vara medlem på Flashback eller har någon form av utvecklingstörnig eftersom du efter upprepade förtydliganden inte verkar förstå vad som diskuteras här, att även om du skulle ha rätt i dina patetiska inlägg så saknar det relevans.

Mitt påstående var att Guidetti är en av de högst värderade spelarna i Sverige trots att han inte spelat på 18 månader. Även om Strokes-affären mot förmodan är ett totalt påhitt bekräftar alla andra mer eller mindre bekräftade bud och lånebud under sommaren att så är fallet.

Hade du något att säga i sakfrågan eller kom du bara hit för att provocera?
Senast redigerad av sven33 2013-09-12 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in