2013-09-12, 18:49
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
De insatta, journalister, fansen till lagen det berör har såklart alla fel. "Kung Ingenting" bakom en dator i Sverige är den som har förstått hur det verkligen ligger till. Pajas...

Dessutom undrar jag ärligt talat om om du lider av läs och skrivsvårigheter, asperger, är alldeles för ung för att vara medlem på Flashback eller har någon form av utvecklingstörnig eftersom du efter upprepade förtydliganden inte verkar förstå vad som diskuteras här, att även om du skulle ha rätt i dina patetiska inlägg så saknar det relevans.
Hehe, tror du kan vara något på spåren. Det är faktiskt min uppfattning också.
Citera
2013-09-12, 19:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Sluta upp med det där jävla tramset när du tror att du att du talar för resten av Flashback, ingen är med på din löjliga sandlådefajt du försöker dra igång här. Gå in på valfritt Stoke eller Man City forum så kommer du inte hitta en enda kommentar som inte tar detta ryktet på allvar.

De insatta, journalister, fansen till lagen det berör har såklart alla fel. "Kung Ingenting" bakom en dator i Sverige är den som har förstått hur det verkligen ligger till. Pajas...

Dessutom undrar jag ärligt talat om om du lider av läs och skrivsvårigheter, asperger, är alldeles för ung för att vara medlem på Flashback eller har någon form av utvecklingstörnig eftersom du efter upprepade förtydliganden inte verkar förstå vad som diskuteras här, att även om du skulle ha rätt i dina patetiska inlägg så saknar det relevans.

Mitt påstående var att Guidetti är en av de högst värderade spelarna i Sverige trots att han inte spelat på 18 månader. Även om Strokes-affären mot förmodan är ett totalt påhitt bekräftar alla andra mer eller mindre bekräftade bud och lånebud under sommaren att så är fallet.

Hade du något att säga i sakfrågan eller kom du bara hit för att provocera?
Haha. Det var två andra som bad om länkar för att dom inte trodde på det, efter att du då producerade länkar till samma artikel i 3 olika engelska slasktidningar så började du prata om "så många respekterade källor". Är det inte då väldigt naturligt att ifrågasätta vilka dessa respekterade källor är eftersom du inte har kunnat visa någon? Det är du som påstår nått här som flera personer har ifrågasatt, vill du då att folk ska tro på det så är det upp till dig att visa att det är sant också vilket du inte har gjort på något sätt.

Och det är väl klart att det har med sakfrågan att göra när det enda "bevis" du lägger fram inte verkar ha något värde alls. Och då kan jag återigen påpeka här att anledningen till att det inte verkar ha något värde är för att du inte har kunnat visa något annat stöd för det än en lösryckt artikel från väldigt lite respekterade källor. Är du med?

Och som tips då, har du en länk till exempelvis BBC-artikeln/inslaget så skulle det vara ett bra exempel på en respekterad källa. Förutsatt då att det inte är samma artikel en gång till.

Och eftersom ironi inte verkar vara din starka sida heller så kan jag ju då förklara att detta
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så det vi kan slå fast är att ingen mer än du här i tråden tror på det ryktet.
var en travesti på detta
Citat:
så vi kan slå fast att hans värdering om inte annat ligger där någon stans i krokarna vilket är det anmärkningsvärda.
av den enkla anledningen att vi inte har kunnat slå fast någonting alls på grund av extremt bristande bevisföring från din sida.
Citera
2013-09-12, 20:02
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Sluta upp med det där jävla tramset när du tror att du att du talar för resten av Flashback, ingen är med på din löjliga sandlådefajt du försöker dra igång här. Gå in på valfritt Stoke eller Man City forum så kommer du inte hitta en enda kommentar som inte tar detta ryktet på allvar.

Även jag håller med Sven33 i hans inlägg angående detta ämne. Så är i princip min uppfattning med om Guidetti.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-12 kl. 20:05.
Citera
2013-09-12, 20:29
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Haha. Det var två andra som bad om länkar för att dom inte trodde på det, efter att du då producerade länkar till samma artikel i 3 olika engelska slasktidningar så började du prata om "så många respekterade källor". Är det inte då väldigt naturligt att ifrågasätta vilka dessa respekterade källor är eftersom du inte har kunnat visa någon? Det är du som påstår nått här som flera personer har ifrågasatt, vill du då att folk ska tro på det så är det upp till dig att visa att det är sant också vilket du inte har gjort på något sätt.

Och det är väl klart att det har med sakfrågan att göra när det enda "bevis" du lägger fram inte verkar ha något värde alls. Och då kan jag återigen påpeka här att anledningen till att det inte verkar ha något värde är för att du inte har kunnat visa något annat stöd för det än en lösryckt artikel från väldigt lite respekterade källor. Är du med?

Och som tips då, har du en länk till exempelvis BBC-artikeln/inslaget så skulle det vara ett bra exempel på en respekterad källa. Förutsatt då att det inte är samma artikel en gång till.

Och eftersom ironi inte verkar vara din starka sida heller så kan jag ju då förklara att detta

var en travesti på detta

av den enkla anledningen att vi inte har kunnat slå fast någonting alls på grund av extremt bristande bevisföring från din sida.

Man behöver knappast vara en psykolog för att inse att något är fel med dig. Att du har fel är en sak men det som är så fascinerande är att trots upprepade förtydliganden, förklaringar och klargörande om att din hang-up inte inte har något att göra med min argumentation att göra vare sig du har rätt eller inte så kan du inte släppa det. Inte ens i det här inlägget klarar du av att skriva en rad som tillför något relevant.

Har du några andra idiotiska ståndpunkter som inte är relevanta för diskussionen som du vill diskutera? Kanske behöver jag förklara att 9/11 inte var ett "inside job"? att månlandningen inte är en bluff? Att jorden är rund?

Medan vi ändå håller på kan vi ju ta alla diskussioner där "Kung ingenting" anser sig veta bättre än alla andra i världen baserat på teorier han snickrat ihop hemma på pojkrummet.

Sedan får jag ta och gratulera, 7 år lyckades jag hålla mig från att sätta upp någon på min ignore-list men nu är dagen kommen. Starkt jobbat!
Citera
2013-09-12, 20:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Man behöver knappast vara en psykolog för att inse att något är fel med dig. Att du har fel är en sak men det som är så fascinerande är att trots upprepade förtydliganden, förklaringar och klargörande om att din hang-up inte inte har något att göra med min argumentation att göra vare sig du har rätt eller inte så kan du inte släppa det. Inte ens i det här inlägget klarar du av att skriva en rad som tillför något relevant.

Har du några andra idiotiska ståndpunkter som inte är relevanta för diskussionen som du vill diskutera? Kanske behöver jag förklara att 9/11 inte var ett "inside job"? att månlandningen inte är en bluff? Att jorden är rund?

Medan vi ändå håller på kan vi ju ta alla diskussioner där "Kung ingenting" anser sig veta bättre än alla andra i världen baserat på teorier han snickrat ihop hemma på pojkrummet.

Sedan får jag ta och gratulera, 7 år lyckades jag hålla mig från att sätta upp någon på min ignore-list men nu är dagen kommen. Starkt jobbat!

Projicera lagom, hörrudu...

Du har fortfarande inte presterat en trovärdig källa på att det har lagts ett bud om 60 miljoner som dessutom nobbats av City. Inga pålitliga personer eller källor förtäljer något av den karaktären samt att han ju faktiskt är skadad. Att länka till The Sun och Daily Star är ungefär som att länka till sitt eget dasspapper i det här sammanhanget.
Citera
2013-09-12, 23:55
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Du har fortfarande inte presterat en trovärdig källa på att det har lagts ett bud om 60 miljoner som dessutom nobbats av City. Inga pålitliga personer eller källor förtäljer något av den karaktären samt att han ju faktiskt är skadad. Att länka till The Sun och Daily Star är ungefär som att länka till sitt eget dasspapper i det här sammanhanget.

Du känner dig träffad förstår jag? Kan ju vara så att du är relaterad till idiot nr1 på något sätt men annars blir jag uppriktigt chockad över att det kommer in ytterligare en person som inte klarar av att förstå enkel klartext upprepad och uttryckt på ett flertal sätt i flera inlägg efter varandra.

Läs om inlägget och skäms. Eller tänker du vara riktigt ambitiös och hävda att alla rykten om bud (inklusive det turkiska häromveckan där sportchefen mer eller mindre gick ut och bekräftade det i media) är falska..

Uttryckte mig kanske lite slarvigt i första inlägget men ingen har hävdat att Stoke ville köpa honom skadad utan det är troligt att budet aldrig blev av eller att City "nobbade" det därför att han var skadad. Ordagrant handlade det väl om att de förberedde ett bud. Det togs upp som ett exempel på hur det ses på hans potential.

Sedan skiter jag i Stoke-budet, vi kan låtsas som det aldrig hänt om det hjälper er att se att det bara är ett exempel av många som utgör det jag ville slå fast: Att Guidetti är en av de högst värderade svenska spelarna (minst topp 5, antagligen top2) trots att han är 21 år och inte spelat på 18 månader.

Det är idiot nr1 som kommit in och provocerat och gjort Stoke-budet till en sandlådehistoria. Inget jag egentligen ville diskutera i sig.
Senast redigerad av sven33 2013-09-13 kl. 00:21.
Citera
2013-09-13, 13:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ungefär så ja. Att bygga upp ett helt resonemang på en siffra från dom källorna och sen inte kunna förstå skepticismen utan gå på personangrepp därifrån är inte helt optimalt som jag ser det.

Citat:
Läs om inlägget och skäms. Eller tänker du vara riktigt ambitiös och hävda att alla rykten om bud (inklusive det turkiska häromveckan där sportchefen mer eller mindre gick ut och bekräftade det i media) är falska..

Sedan skiter jag i Stoke-budet, vi kan låtsas som det aldrig hänt om det hjälper er att se att det bara är ett exempel av många som utgör det jag ville slå fast: Att Guidetti är en av de högst värderade svenska spelarna (minst topp 5, antagligen top2) trots att han är 21 år och inte spelat på 18 månader.
Och nu vet jag ju att Sven inte lyssnar på mig längre men det är ju bara bra så vet jag att jag får sista ordet.

Jag har aldrig påstått att ingen är intresserad. Vet att även nån belgisk klubb var seriöst intresserad (Gent?)
Jag har heller aldrig påstått att jag helt säkert har rätt, det enda jag har påstått är att jag är tveksam till ditt påstående om att han skulle vara den näst högst värderade svenska spelaren.

Och det är väl trevligt att du skiter i Stokebudet men när det budet är det enda du har presenterat siffror på, dessutom från väldigt tveksamma källor, så är det ju bara självklart att man inte blir övertygad.

Slutligen så kan jag väl säga att det finns två olika sätt att hantera en situation när någon ifrågasätter en.
1: Kom med bättre/fler/trovärdigare argument.
2: Skit i att försöka övertyga.

Du har kört på alternativ 3: Hävda att det finns massvis med trovärdiga källor utan att presentera någon och hoppas att du ska nöta ut din motståndare.
Det gick inge vidare i det här fallet.
Citera
2013-09-15, 14:05
Bannlyst
Inget nytt ser jag. Blir borta 1-2 år till säkert.
Citera
2013-09-15, 19:28
Medlem
Citat:
Du fattar väl själv hur orealistiskt detta är? Killen dunkade in ett par straffar i Nederländerna för ett par säsonger sen och har sen dess knappt synts på en fotbollsplan samtidigt som det knappt talas ett ord om varför han inte kan spela. Skulle han då vara landets högst värderade spelare efter Zlatan? Jag har svårt att se att ens en allsvensk klubb skulle vilja ta in honom i dagsläget och de klubbar som har råd att matcha hans lönekrav är nog ännu mindre sugna. Han kan bli Sveriges Bendtner.
Citera
2013-09-15, 19:50
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Du fattar väl själv hur orealistiskt detta är? Killen dunkade in ett par straffar i Nederländerna för ett par säsonger sen och har sen dess knappt synts på en fotbollsplan samtidigt som det knappt talas ett ord om varför han inte kan spela. Skulle han då vara landets högst värderade spelare efter Zlatan? Jag har svårt att se att ens en allsvensk klubb skulle vilja ta in honom i dagsläget och de klubbar som har råd att matcha hans lönekrav är nog ännu mindre sugna. Han kan bli Sveriges Bendtner.

Topp 5 är han åtminstone.

Så länge du inte tänker hävda att alla rykten och mer eller mindre bekräftade bud under sommaren var helt påhittade måste du väl hålla med? Det enda ryktet som vi kan vara 100% på är väl Trabzonspor eftersom sportchefen gick ut och pratade om det efter att City sagt nej.

De ville betala 9 miljoner för ett säsongslån. Vilka andra svenska spelare har vi som hade fått så bra betalt till klubben för ett lån? Norwich ska tex enligt uppgift betalat betydligt mindre än så för att låna Elmander för en säsong, och då är ändå Elmander inte skadad.

6 miljoner Euro är Guidetti för övrigt värderad till enligt Transfermarkt i den mån man nu kan lite på dem.
Citera
2013-09-16, 18:48
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase

Han gjorde 18 mål på 17 matcher. Spelade alltså halva serien och hamnade topp 3 i skytteligan. Det var hans första framträdanden i A-lag utanför Sverige. Karriären gick spikrakt uppåt, men så kom denna frustrerande skadan då. I vintras var han tillbaka i reservlaget för City och dunkade dit ett par bollar och sedan fick han skadan igen. Han är helt klart den mest lovande spelaren vi har i Sverige.
Citera
2013-09-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Han gjorde 18 mål på 17 matcher. Spelade alltså halva serien och hamnade topp 3 i skytteligan. Det var hans första framträdanden i A-lag utanför Sverige. Karriären gick spikrakt uppåt, men så kom denna frustrerande skadan då. I vintras var han tillbaka i reservlaget för City och dunkade dit ett par bollar och sedan fick han skadan igen. Han är helt klart den mest lovande spelaren vi har i Sverige.

20 mål / 23 matcher.

Så otroligt synd att det gått som det gått sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in