2015-04-21, 14:54
Medlem
asslikethats avatar
Givetvis ligger det Guidetti i fatet att han kommer gå som bosman. Klubben som tar honom kommer vare sig dom vill eller inte få betala alldeles för mycket i lön till honom, även om han inte är värd den lönen i slutändan så slipper dom trots allt övergångssumman. Guidetti med agent vet ju också om detta och kommer därför försöka mjölka det så mycket det går, trots hans så kallade kärlek till Feyenoord. Vet att även vi som sågar honom hade gjort likadant i samma situation. Även om vi hävdar annat bakom skärmen.

Är en förlängning med City helt uteslutet? Som jag skrivit innan så är han väldigt viktig för City med tanke på att han räknas som homegrown, men samtidigt vet vi alla att han aldrig kommer få någon speltid. Så även om dom vill förlänga så tror jag han lämnar.
Citera
2015-04-21, 14:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Givetvis ligger det Guidetti i fatet att han kommer gå som bosman. Klubben som tar honom kommer vare sig dom vill eller inte få betala alldeles för mycket i lön till honom, även om han inte är värd den lönen i slutändan så slipper dom trots allt övergångssumman. Guidetti med agent vet ju också om detta och kommer därför försöka mjölka det så mycket det går, trots hans så kallade kärlek till Feyenoord. Vet att även vi som sågar honom hade gjort likadant i samma situation. Även om vi hävdar annat bakom skärmen.

Är en förlängning med City helt uteslutet? Som jag skrivit innan så är han väldigt viktig för City med tanke på att han räknas som homegrown, men samtidigt vet vi alla att han aldrig kommer få någon speltid. Så även om dom vill förlänga så tror jag han lämnar.

Beror väl på. Guidetti verkar ju tycka pengar är det mest intressanta. Då kanske en förlängning med City blir aktuellt. Nästan så jag börjar hoppas på det så sagan Guidetti bara kan ta slut någon jävla gång och han ruttnar bort.
Citera
2015-04-21, 14:57
Medlem
Citat:
Vet att även vi som sågar honom hade gjort likadant i samma situation. Även om vi hävdar annat bakom skärmen.

vad får dig att tro detta? om "vi" hade gjort samma sak hade väl varenda spelare vägrat lämna under kontraktstid och gått som bosman varenda gång för att tjäna så mycket som möjligt. om du nu inte syftar på att han kräver sign-on, vilket självklart i princip varenda spelare som står utan kontrakt brukar få.
Senast redigerad av M.S 2015-04-21 kl. 14:59.
Citera
2015-04-21, 14:58
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Beror väl på. Guidetti verkar ju tycka pengar är det mest intressanta. Då kanske en förlängning med City blir aktuellt. Nästan så jag börjar hoppas på det så sagan Guidetti bara kan ta slut någon jävla gång och han ruttnar bort.

Ja, man vet aldrig med medias gullegris John. Han går väl fortfarande och tror att han någon gång kommer få en fast startplats i a-laget.

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad får dig att tro detta? om "vi" hade gjort samma sak hade väl varenda spelare vägrat lämna under kontraktstid och gått som bosman varenda gång för att tjäna så mycket som möjligt

Jag sa i samma situation som den John nu är i....?
Citera
2015-04-21, 15:03
Medlem
Citat:
Jag sa i samma situation som den John nu är i....?

fast isåfall kan man ju gärna notera att girigheten själv vägrat byta ner sig när han uppenbarligen inte håller i en klubb i närheten av city. knappast så att varenda kontrakterad (knappt ens) truppspelare i något av storlagen vägrat bli såld och istället suttit på läktarn i fem år för att kunna gå som bosman.

de allra flesta spelare hade aldrig hamnat i samma situation som guidetti, men självklart hade de flesta i hans position gjort som honom då det är just personer som honom som hamnar i dessa lägen
Citera
2015-04-21, 15:08
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fast isåfall kan man ju gärna notera att girigheten själv vägrat byta ner sig när han uppenbarligen inte håller i en klubb i närheten av city. knappast så att varenda kontrakterad (knappt ens) truppspelare i något av storlagen vägrat bli såld och istället suttit på läktarn i fem år för att kunna gå som bosman.

de allra flesta spelare hade aldrig hamnat i samma situation som guidetti, men självklart hade de flesta i hans position gjort som honom då det är just personer som honom som hamnar i dessa lägen

Det har inget med att göra om vad andra hade gjort eller inte gjort, det handlar om att DEN SITUATION JOHN NU ÄR I så hade vi alla agerat likadant. Sen att vi här hade prioriterat speltid och utveckling framför pengar har inte med saken att göra.

Någon som har en uppfattning om vad han får ut i City just nu? Jag menar något måste det ju varit att han hellre tillhört City och blivit utlånad till diverse klubbar än att permanent skriva på för en annan klubb.
Citera
2015-04-21, 15:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det har inget med att göra om vad andra hade gjort eller inte gjort, det handlar om att DEN SITUATION JOHN NU ÄR I så hade vi alla agerat likadant. Sen att vi här hade prioriterat speltid och utveckling framför pengar har inte med saken att göra.

Hade vi? Vad bygger du det på?

Hade jag varit fotbollsspelare till vardags och i yrket hade jag nog försökt hitta en klubb på lämplig nivå där jag var garanterad speltid snarare än 10 miljoner i sign-on bonus.
Citera
2015-04-21, 15:13
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Hade vi? Vad bygger du det på?

Hade jag varit fotbollsspelare till vardags och i yrket hade jag nog försökt hitta en klubb på lämplig nivå där jag var garanterad speltid snarare än 10 miljoner i sign-on bonus.

Lätt för dig säga hemma i Göteborg eller var du nu bor men i hans skor hade vi gjort likadant.
Citera
Medlem
Citat:

Någon som har en uppfattning om vad han får ut i City just nu? Jag menar något måste det ju varit att han hellre tillhört City och blivit utlånad till diverse klubbar än att permanent skriva på för en annan klubb.

nej, alla spelare hade inte agerat likadant om inte "situationen" du pratar om är just situationen girig spelare med utgående kontrakt. fast i det fallet handlar det fortfarande inte om "alla" utan just giriga spelare.

sen kunde jag skippat att ens posta då det var mer klart vad du menar nu i efterhand, men eftersom du tror att "ligga i fatet" betyder ungefär tvärtom var det betyder så var jag lite snabb på att posta utan att läst igenom hela posten... vi nöjer oss nog här.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Lätt för dig säga hemma i Göteborg eller var du nu bor men i hans skor hade vi gjort likadant.

Det har du ju ingen aning om oavsett hur mycket du raljerar om det.
Det är din åsikt och subjektiva upplevelse.

Men hela resonemanget är ju så dumt då jag inte är i den situationen och inte försatt mig i en liknande situation.

Seriöst. Är det inte mer intressant att jämföra Guidetti med andra fotbollsspelare än fotbollssupportrar som sitter på flashback som bevisligen inte är fotbollsproffs? Ja, jag hade ju tagit pengarna för så fort jag kom till träningen hade ju alla insett hur mycket jag suger på fotboll jämfört med Guidetti. Är det på den nivån du menar?
Citera
2015-04-21, 15:15
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Det har du ju ingen aning om oavsett hur mycket du raljerar om det.
Det är din åsikt och subjektiva upplevelse.

Men hela resonemanget är ju så dumt då jag inte är i den situationen och inte försatt mig i en liknande situation.

Seriöst.

Det är ju det jag försöker säga, situationen hade inte uppstått för 95 procent här eftersom vi hade aldrig satt oss i denna situationen men om den nu hade uppstått så kan jag garantera att merparten hade såklart mjölkat det ekonomiskt så mycket som möjligt. Vad du nu än hävdar där hemma i tryggheten.
Citera
2015-04-21, 15:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det är ju det jag försöker säga, situationen hade inte uppstått för 95 procent här eftersom vi hade aldrig satt oss i denna situationen men om den nu hade uppstått så kan jag garantera att merparten hade såklart mjölkat det ekonomiskt så mycket som möjligt. Vad du nu än hävdar där hemma i tryggheten.

"om det nu blir tvunget att ske, så hade det skett - garanterat".

Så låter ungefär ditt argument.

Och där får jag väl hålla med dig. hade jag resonerat exakt som Guidetti och haft alla förutsättningar exakt som Guidetti har nu. Då är det nog mycket som tyder på att jag gjort som Guidetti.

Är det vad du försöker säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in