2014-04-25, 15:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Skulle man på något sätt kunna vinkla detta som något negativt??
Om han vill spela är det väl rätt negativt om han går till en klubb där han inte får spela. Typ som i Stoke där han inte ens fick plats på bänken senast(?).
Citera
2014-04-25, 23:47
Medlem
bingo!s avatar
Vore en bra affär för Dorthmund om dom köpte Guidetti. Han passar deras spel + Guidetti är ung och fortfarande ett framtidslöfte.
Citera
2014-04-25, 23:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Skulle man på något sätt kunna vinkla detta som något negativt??

Majoriteten verkar tycka han ska börja om i Holland, Belgien eller AS. Blir han såld till ett förstaligalag i ett av de stora fotbollsländerna så har han, till skillnad mot i Stoke, tid att bevisa sin oumbärlighet. Nu har Hughes mer kört vidare på ett vinnande koncept, med framgång, än att ens ge Guidetti en match från start för att på något sätt få bevisa sig.

Jag sa det redan när lånet genomfördes. Det är inte den här våren som han måste prestera, det är nästa säsong.
Citera
2014-04-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
Vore en bra affär för Dortmund om dom köpte Guidetti. Han passar deras spel + Guidetti är ung och fortfarande ett framtidslöfte.

Nej, det vore det inte din nöt. Guidetti behöver speltid, han får det sparsamt i Stoke och du tror på allvar han skulle kunna konkurrera i en av Europas 8 bästa klubbar? Anfallarna Ji Dong-Won och Adrian Ramos ansluter dessutom till Dortmund tills nästa säsong.
Citera
2014-04-26, 05:14
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
Vore en bra affär för Dorthmund om dom köpte Guidetti. Han passar deras spel + Guidetti är ung och fortfarande ett framtidslöfte.

Herregud människa. Vad tror du Dortmund är för klubb?
Citera
2014-04-26, 16:24
Medlem
junazs avatar
Guidetti inte ens på bänken idag... Fortsatt noll förtroende från Hughes då. Valfri botten/mittenklubb i någon annan liga skulle säkert fungera bättre.
Citera
2014-04-26, 16:27
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Guidetti inte ens på bänken idag... Fortsatt noll förtroende från Hughes då. Valfri botten/mittenklubb i någon annan liga skulle säkert fungera bättre.
Har haft denna diskussion måånga gånger med polare. Tror han skulle passa i något lag i Championship.
Citera
2014-04-26, 16:37
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har haft denna diskussion måånga gånger med polare. Tror han skulle passa i något lag i Championship.
Säkerligen. Han behöver matchtid, skitsamma om det är Championship eller Allsvenskan...
Citera
2014-04-26, 18:47
Medlem
skrudiss avatar
Kommer City någonsin att sälja Guidetti? Eller hur fan resonerar klubben egentligen? Man förnyar kontraktet med en spelare som aldrig kommer att se A-laget, lånar ut honom och hoppas på det bästa. En klubb som City lär väl skita i en förlust på ett par tiotal miljoner, om möjligheten finns att tursamt ha en stjärntalang i sina händer.

Det är lätt att gnälla på Hughes, men problemet ligger hos:

1. Agenten och Guidettis farsa (som borde veta bättre och som jag tänker mig att John litar på)
2. Man City
3. John Guidetti
4. Stoke

Stoke har således inget att infria, utan går utifrån vad som är bäst för laget. Så länge det fungerar för Stoke, finns det inget att tjäna på att spela en inlånad spelare utan köpeklausul e.dyl.

Guidetti är ung och smått naiv, så det går inte att klandra honom för att han vill spela fotboll. Vad gör man när cyniska parter lovar vitt och brett? Såklart vore det bättre att satsa lägre, på en nivå där han behövs och inte utgör utfyllnad.

Jag kan inte ens tänka mig frustrationen han upplever efter att först genomgått skadehelvetet och sedan ändå inte få visa upp sig. Det är bara att hoppas att hans driv ger honom en större revanschlust.
Citera
2014-04-26, 19:34
Medlem
Ett championship lag eller tex Schalke hade suttit fint för självförtroendet tror jag.
Citera
2014-04-26, 19:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Ett championship lag eller tex Schalke hade suttit fint för självförtroendet tror jag.
Herregud människa. Vad tror du Schalke är för klubb?
Citera
2014-04-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Herregud människa. Vad tror du Schalke är för klubb?
Han skulle platsat i Schalke om han hade sin form från Feyenoord. Fast inte just nu, absolut inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in