2013-11-04, 22:28
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men så tröttsamt... Sven33 kom med 4 källor som var exakt samma. Alltså har han redan gjort det som du ber mig om. Förstår du?
Även jag har sett andra källor på detta. Men jag sparar inte allt jag läser och det gör säkerligen inte sven33 heller. Detta var så pass länge sedan. Situationen förhåller sig emellertid så att många respekterade källor återger ett samma specifika rykte, bland annat BBC. Som inte har för vana att återge tveksamma rykten.

Men annars kan jag bara av några sekunders sökning på rak arm ta fram detta. Hittade denna: http://www.dailystar.co.uk/sport/football/334566/Stoke-s-Mark-Hughes-targets-Manchester-City-s-John-Guidetti

och denna: http://www.transfermarkt.co.uk/en/jo...ler_98596.html (som du förövrigt såklart inte besvarade i ditt förra inlägg.)

Antingen langar du några motsvarande länkar som motbevisar dessa, eller så förlorar du härmed debatten. Du kan inte på ett trovärdigt sätt sitta här och hävda något annat utan att ha någon som helst grund i dessa påståenden, i form av källor och länkar som bevisar motsatsen. Fram med länkar! Vi har hittills de starkaste bevisen och så är läget.

Jag känner att denna diskussion inte är något givande alls. Men kom gärna tillbaka som sagt när du har länkar som bevisar motsatsen. Om du inte har länkar behöver du inte svara på detta inlägget.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-04 kl. 22:32.
Citera
2013-11-04, 23:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Även jag har sett andra källor på detta. Men jag sparar inte allt jag läser och det gör säkerligen inte sven33 heller. Detta var så pass länge sedan. Situationen förhåller sig emellertid så att många respekterade källor återger ett samma specifika rykte, bland annat BBC. Som inte har för vana att återge tveksamma rykten.

Men annars kan jag bara av några sekunders sökning på rak arm ta fram detta. Hittade denna: http://www.dailystar.co.uk/sport/football/334566/Stoke-s-Mark-Hughes-targets-Manchester-City-s-John-Guidetti

och denna: http://www.transfermarkt.co.uk/en/jo...ler_98596.html (som du förövrigt såklart inte besvarade i ditt förra inlägg.)

Antingen langar du några motsvarande länkar som motbevisar dessa, eller så förlorar du härmed debatten. Du kan inte på ett trovärdigt sätt sitta här och hävda något annat utan att ha någon som helst grund i dessa påståenden, i form av källor och länkar som bevisar motsatsen. Fram med länkar! Vi har hittills de starkaste bevisen och så är läget.

Jag känner att denna diskussion inte är något givande alls. Men kom gärna tillbaka som sagt när du har länkar som bevisar motsatsen. Om du inte har länkar behöver du inte svara på detta inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/mark-hughes-set-plunder-manchester-2217687

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/334566/Stoke-s-Mark-Hughes-targets-Manchester-City-s-John-Guidetti

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/5094351/John-Guidetti-eyed-by-Stoke.html
Haha. Detta är stor humor. När du försöker visa din poäng så drar du återigen upp EXAKT SAMMA KÄLLA som Sven33 gjorde 3 gånger. Återigen gör du inget annat än visar att det finns ett enda rykte som dessutom kommer från värsta slaskpressen.

Och nej. Du har helt missuppfattat hur sånt här fungerar. Ni påstod en sak, jag och några andra ifrågasatte den saken. Vi har inte påstått att han är värd 2 cent eller nått sånt, det är ni som påstår hans värde. Och när någon ifrågasätter vad man har påstått så kommer man med fler/bättre argument, precis som du försökte här. Tyvärr för er skull så misslyckades du återigen kapitalt.

Och visst. Transfermarkt verkar ha rätt så höga tankar om honom, dom kanske har gått på samma sak som ni?
Citera
2013-11-04, 23:23
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Haha. Detta är stor humor. När du försöker visa din poäng så drar du återigen upp EXAKT SAMMA KÄLLA som Sven33 gjorde 3 gånger. Återigen gör du inget annat än visar att det finns ett enda rykte som dessutom kommer från värsta slaskpressen.

Och nej. Du har helt missuppfattat hur sånt här fungerar. Ni påstod en sak, jag och några andra ifrågasatte den saken. Vi har inte påstått att han är värd 2 cent eller nått sånt, det är ni som påstår hans värde. Och när någon ifrågasätter vad man har påstått så kommer man med fler/bättre argument, precis som du försökte här. Tyvärr för er skull så misslyckades du återigen kapitalt.

Och visst. Transfermarkt verkar ha rätt så höga tankar om honom, dom kanske har gått på samma sak som ni?
Vad har det med saken att göra att det var samma länk som sven33? Totalt irrelevant. Eller så har Transfermarkt låga tankar om honom. Också totalt irrelevant vad vi har för subjektiva åsikter om Transfermarkt marknadsvärde på Guidetti.

Det enda som varit relevant i denna diskussionen och som faktiskt angår sakfrågan, är mina länkar som jag nyss postade till dig. Ska du fortsätta filofisera eller leverera någon källa någon gång. Faktum kvarstår, jag har postat källor till mina och sven33 påstående. Du har det inte.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-04 kl. 23:28.
Citera
2013-11-04, 23:39
Medlem
Citat:
Det var ju ett av problemen när jag frågade första gången. Sven33 länkade då till 4(?) tidningsartiklar som var exakt likadana. Inte konstigt om alla källor är ute och cyklar om alla källor är samma källa.

Ett normalt beteende när någon ifrågasätter en är att presentera ett starkare argument. I det här fallet helst en trovärdig källa, men eftersom det inte verkar finnas några trovärdiga källor så kan man ju åtminstone slänga fram ett gäng av dom här 2000 stycken icke trovärdiga. Här har ingen presenterat något annat argument än "Det är det visst!!!", ibland följt av personliga påhopp och konstiga försök till bortförklaringar.

Har inte sätt en enda länk från varken sven33 eller någon annan men vad har det med saken att göra? Allt jag vet är att jag följt alla rykten om Guidetti sedan han åt den där kycklingen och det har varit flera olika rykten om olika klubbar under en längre period som alla nämner ungefär samma summa.

Transfermarkt som också brukar ses som en pålitlig källa nämner också den summan. Förstår inte riktigt vart du vill komma? Baserat på allt vi vet idag pekar allt på att runt 5.000.000 £ är vad John värderas till. Bevisbördan ligger minst sagt på er om ni vill hävda något annat.
Citera
2013-11-04, 23:39
Medlem
snillet_1s avatar
Stor humor i den här tråden. Mellbergarn sitter med ett strejt face och länkar till The Sun och Daily Star i ett seriöst försök att bestyrka sina påståenden.

Agnarna sållas sannerligen från vetet här.

Transfermarkt kanske kan ge en ungefärlig uppskattning men är långt ifrån facit som vissa här tror. Guidettis värde är vad andra klubbar är beredda att betala. Punkt.
Citera
2013-11-04, 23:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vad har det med saken att göra att det var samma länk som sven33? Totalt irrelevant. Eller så har Transfermarkt låga tankar om honom. Också totalt irrelevant vad vi har för subjektiva åsikter om Transfermarkt marknadsvärde på Guidetti.

Det enda som varit relevant i denna diskussionen och som faktiskt angår sakfrågan, är mina länkar som jag nyss postade till dig. Ska du fortsätta filofisera eller leverera någon källa någon gång. Faktum kvarstår, jag har postat källor till mina och sven33 påstående. Du har det inte.

Det har med saken och göra för att det är typ den sämsta källan du kan hitta. Alltså. Engelska tidningar av den där typen fullkomligen spyr ur sig skitrykten dag ut och dag in, därför är det tämligen svårt att ta det på något större allvar.

Vi ska ge en källa på att klubbarna ifråga INTE ville köpa Guidetti? Din jävla åsna.

http://newsimg.ngfiles.com/228000/228909_Is_this_real_life.jpg

Men för all del, jag kan starta upp en egen blogg och skriva "Liverpool och Sunderland inte intresserade av Guidetti" och posta en länk till den artikeln här. På den nivån är det.
Senast redigerad av snillet_1 2013-11-05 kl. 00:04.
Citera
2013-11-04, 23:46
Bannlyst
Stort "lol" på transfermarkts värdering. Vafan grundar dom det på?

Killen har inte lirat på 1,5(?) år nu och klubbar skulle vara beredda att hosta upp 50(?)mille?!

Det som en källa är ju ofattbart lustigt bara det!

Vi får väl hoppas på en utlåning i januarifönstret... Tror han redan peakat.
Visst att grabben har ett psyke av stål - men

Hur många unga 'talanger' har tagit sig tillbaka till den betänkta formen efter ett avbräck på 1,5-2 år?
Citera
2013-11-05, 00:12
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det har med saken och göra för att det är typ den sämsta källan du kan hitta. Alltså. Engelska tidningar av den där typen fullkomligen spyr ur sig skitrykten dag ut och dag in, därför är det tämligen svårt att ta det på något större allvar.

Vi ska ge en källa på att klubbarna ifråga INTE ville köpa Guidetti? Din jävla åsna.

http://newsimg.ngfiles.com/228000/228909_Is_this_real_life.jpg

Men för all del, jag kan starta upp en egen blogg och skriva "Liverpool och Sunderland inte intresserade av Guidetti" och posta en länk till den artikeln här. På den nivån är det.

Multipla källor anger att flera bud från flera klubbar under en lång tid velat ha Guidetti för runt 5 miljoner pund. Transfermakt håller med, inga fans eller journalister som uttalat sig publikt eller på internet verkar tycka att det är allt annat än rimligt.
Den enda slutsats jag drar av det är att Guidetti sannolikt är värderad till runt 5 miljoner pund. Detta har du upprepade gånger hävdat är helt sinnessjukt helt utan källor (som du värderar så högt) eller argument. Bevisbördan ligger på dig som ovanstående skriver.

Jag behöver inte ens skriva något mer. Vem som har gjort en rimlig bedömning är självklart.
Citera
2013-11-05, 09:11
Medlem
skrudiss avatar
Den där tråden har verkligen spårat. Jag tittar in igen nästa gång Guidetti gör ifrån sig ett ljud.
Citera
2013-11-05, 11:32
Medlem
Carlcoolings avatar
Är det Guidettis påstådda värde ni diskuterar? Känns i mina ögon som en rätt så tam diskussion. Först får vi hoppas att han kommer tillbaka helt och då menar jag inte två-tre U21-matcher med City.
Citera
2013-11-05, 15:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Är det Guidettis påstådda värde ni diskuterar? Känns i mina ögon som en rätt så tam diskussion. Först får vi hoppas att han kommer tillbaka helt och då menar jag inte två-tre U21-matcher med City.

Han är uttagen till den svenska U21-truppen nu. Hoppas att John också kan spela med dem, han behöver det.

Annars är ett tips att inte tro på transfermarkts värderingar för mycket, speciellt inte för unga spelare under kontrakt med en större klubb. Däremot har sidan massor med annat nyttigt kan vara intressant som kontraktslängd, skadeperioder, gamla transfersummor, o. s. v.
Citera
2013-11-05, 16:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han är uttagen till den svenska U21-truppen nu. Hoppas att John också kan spela med dem, han behöver det.

Annars är ett tips att inte tro på transfermarkts värderingar för mycket, speciellt inte för unga spelare under kontrakt med en större klubb. Däremot har sidan massor med annat nyttigt kan vara intressant som kontraktslängd, skadeperioder, gamla transfersummor, o. s. v.

Exakt. Värderingarna är det jag kollar minst på. Rätt ointressant. TM har en mängds andra styrkor som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in