2013-09-10, 19:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Om nu Sverige lyckas kvala in till vm 2014 tror ni han blir uttagen till truppen?

Nej...
Citera
2013-09-10, 23:23
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej...

Då antar du att han fortfarande är skadad eller tror du på allvar att Hysen och Toivonen båda kommer ligga bättre till än en Guidetti med minst 6 månaders elitfotboll i benen? För att inte tala om att någon av de fyra sannolikt är skadade. Tror definitivt att Guidetti kommer med i truppen om han kommer tillbaka från skador inom ett halvår.

Konkurrensen är om inte annat löjligt låg på anfallssidan.
Citera
2013-09-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Nej, det vet jag inte. Resonerar bara så eftersom det är enda tänkbarheten under stängt fönster (att lånas ut till den lägre serien). Det vore kul med ett topplag!

Nu senasy fick han väl bara en handfull matcher för Burnley? Men klart, Championship är ju vad det är. Träning som träning, dessutom är han antagligen väl bekant med brittisk fotboll – och något som är bra om han får fortsätta bekanta sig med.

Det var Kacanicklic som blev utlånad till Burnley! Och kallad tillbaka efter bara ett par matcher ja.

Verkligen märkligt det här med Guidetti, hur hoppfull var man inte om ett drömanfall tillsammans med Zlatan i Vm nästa år.. Den tanken ter sig omöjlig nu, hoppet står istället till att Elmander ska nå en formtopp på ålderns höst..

Känns sådär faktiskt. Vm i Ryssland 2018 kanske kan bli något..
Citera
2013-09-10, 23:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Då antar du att han fortfarande är skadad eller tror du på allvar att Hysen och Toivonen båda kommer ligga bättre till än en Guidetti med minst 6 månaders elitfotboll i benen? För att inte tala om att någon av de fyra sannolikt är skadade. Tror definitivt att Guidetti kommer med i truppen om han kommer tillbaka från skador inom ett halvår.

Konkurrensen är om inte annat löjligt låg på anfallssidan.

Guidetti måste ju prestera först med...Han har knappast en given plats bara för att han spelat A-lagsfotboll. Knappast givet att han går inte och presterar bara sådär efter sådant uppehåll. Han KAN..men att ta saker för givet kring som vissa gör här kan man inte göra.

Markus Berg kanske får ett lyft i Grekland nu med. Sen får vi se hur det blir med Hrgota. Men det är en bit kvar än...men där har vi en stor talang i klass med Guidetti.

Hysén förstår jag inte vad alla har emot. Han presterar på en hög nivå i allsvenskan precis som en viss Anders Svensson...Sen är han nog en spelare dom gärna ser i truppen..min känsla.

Toivonen känns ju bara helt off...Det håller jag med om.
Senast redigerad av Steff83 2013-09-10 kl. 23:55.
Citera
2013-09-10, 23:57
Medlem
Tycker han verkar bra egenkär.
Citera
2013-09-10, 23:58
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Guidetti måste ju prestera först med...Han har knappast en given plats bara för att han spelat A-lagsfotboll. Knappast givet att han går inte och presterar bara sådär efter sådant uppehåll. Han KAN..men att ta saker för givet kring som vissa gör här kan man inte göra.

Markus Berg kanske får ett lyft i Grekland nu med. Sen får vi se hur det blir med Hrgota. Men det är en bit kvar än...men där har vi en stor talang i klass med Guidetti.

Hysén förstår vad alla har emot. Han presterar på en hög nivå i allsvenskan precis som en viss Anders Svensson...Sen är han nog en spelare dom gärna ser i truppen..min känsla.

Toivonen känns ju bara helt off...Det håller jag med om.

Det handlar inte om vad vi ska ta för givet utan frågan var vad vi tror. Går inte att veta något säkert när det kommer till Guidetti eftersom locket är helt på både från honom och kubben. Men den säsongen i Holland samt att Man City nobbade ett bud på 60 miljoner här om veckan gör att jag på goda grunder tror att han tar en plats i truppen om han får börja spela inom ett halvår.

60 miljoner innebär väl för övrigt att Guidetti är den spelare i Sverige som har högst marknadsvärde efter Zlatan? Detta trots att han inte spelat på 18 månader. Det säger en hel del tycker jag om hur personerna som verkligen är kapabla att bedöma hans chanser ser på Johns potential.
Senast redigerad av sven33 2013-09-11 kl. 00:02.
Citera
2013-09-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Det var Kacanicklic som blev utlånad till Burnley! Och kallad tillbaka efter bara ett par matcher ja.
Guidetti var där säsongen 2010/2011, dvs efter BP, innan Feyenoord.
Citera
2013-09-11, 00:29
Medlem
Calogeros avatar
Guidetti borde starta om i Club Brügge, Genk, Standard Liege eller något i den stilen. Om han nu ens är reparerad till vinteruppehållet.
Citera
2013-09-11, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Det handlar inte om vad vi ska ta för givet utan frågan var vad vi tror. Går inte att veta något säkert när det kommer till Guidetti eftersom locket är helt på både från honom och kubben. Men den säsongen i Holland samt att Man City nobbade ett bud på 60 miljoner här om veckan gör att jag på goda grunder tror att han tar en plats i truppen om han får börja spela inom ett halvår.

60 miljoner innebär väl för övrigt att Guidetti är den spelare i Sverige som har högst marknadsvärde efter Zlatan? Detta trots att han inte spelat på 18 månader. Det säger en hel del tycker jag om hur personerna som verkligen är kapabla att bedöma hans chanser ser på Johns potential.

Jasså länk på det budet, vem skulle vilja spendera de summorna på en som varit skadad i mer än 1.5 år?

De enda ryktena jag hört är lånedeals men dessa rann ut i sanden.
Citera
2013-09-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Guidetti var där säsongen 2010/2011, dvs efter BP, innan Feyenoord.
Kände jag faktiskt inte till! My bad!
Citera
2013-09-11, 14:01
Medlem
Ttoclaws avatar
Vart håller Guidetti hus egentligen? Han kan väl omöjligt fortfarande vara kyckling-sjuk?
Citera
2013-09-11, 14:21
Medlem
Mod borde kanske överväga att byta namn på tråden till "Guidetti vår nyaste besvikelse!"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in