Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Jag förstår mig inte på det heller och den verkar helt onödig. Användes väl aldrig förra året? Om jag har en spelare och du har en spelare och så bestämmer vi oss för att byta så kan vi göra det, men en av oss måste skjuta till krediter. Värdet på spelarna utgår från marknaden vi nyligen har haft. Kostade din spelare 31 krediter och min spelare kostade 18 måste jag skjuta till 13 krediter till dig när vi byter.
Jag tror att man kan ställa in hur mycket krediter det ska vara utöver själva bytet, rätt säker på att det var så förra säsongen iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Det som dock är dåligt med byteshandel är att man tydligen inte kan byta spelare på olika positioner om jag har förstått det rätt. Rätta mig om jag har fel. Går det inte är ju byteshandeln helt onödig eftersom det är då man kan göra en trade där bägge parterna vinner på bytet. Har du överflöd på backar men dåligt med mittfältare och jag har överflöd på mittfältare men dåligt med backar hade det ju varit en användbar funktion.
Dock kan man ju komma runt den där problematiken, låt oss säga att du och jag vill byta en av dina mittfältare mot en av mina anfallare, då kan man göra såhär:
Du byter din sämsta anfallare mot den av mina anfallare du vill ha.
Samtidigt byter jag min sämsta mittfältare mot den av dina mittfältare jag vill ha.
På så sätt har vi praktiken gjort bytet vi hade tänkt oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Många som är nöjda med sina lag märker jag. Fast samtidigt är det väl inte helt överraskande? Vi är trots allt bara 10 i varje liga och det är ju som upplagt att alla har möjligheten att få ihop hyfsade lag.
Alla nöjda förutom jag, men då kan ju åtminstone ingen anklaga presidenten för fusk och mygel iaf.