2013-08-22, 19:18
Medlem
Shuyins avatar
Ok fick detta...

---

Är väl nöjd, vet inte vad man bör förvänta sig. En hel del lila spelare, vilket kanske speglar mitt favoritlag en del så man får hoppas att de gör bra ifrån sig även i år. Neto i mål känns lite av en chansning, övriga målvakter känner jag inte ens till...

Mest nöjd med Pasqual och Gomez.

Vad betyder de olika smiley ikonerna för spelarna? Vissa är glada, andra missnöjda.
2013-08-22, 19:23
Medlem
För allas intresse, direktlänkar till respektive liga:

Flashback A: http://www.fantacalcio.kataweb.it/leghe/index.php?page=lega&idlega=2257

Flashback B: http://www.fantacalcio.kataweb.it/leghe/index.php?page=lega&idlega=2561

Söksida: http://www.fantacalcio.kataweb.it/leghe/index.php?

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Vad betyder de olika smiley ikonerna för spelarna? Vissa är glada, andra missnöjda.
Sannolikheten att de kommer att starta nästa match.
2013-08-22, 19:30
Medlem
Upptäckte att det fortfarande är lite stelbent när man ska välja uppställning, gör man fel måste men börja om efter att ha tryckt på "Schiera".

Men såhär är reglerna för att det inte ska smälla:

Man måste sätta 11 från start.

Tillåtna formationer: 343, 352, 433, 442, 451, 532, 541, 631

Tillåtna bänkspelare: max 7. Ordningen man sätter bänkspelarna avgör ordningen de kommer att räknas med om en startspelare i samma lagdel inte deltar i verklighetens match. Det är alltså viktigt att ha en tanke här.
2013-08-22, 19:56
Medlem
anteri17s avatar
Kunde knappt varit nöjdare. Här är min trupp, Antico Arsenale, som spelar hösten i Flashback B:

2013-08-22, 20:28
Medlem
anteri17s avatar
Läste att fria marknaden är stängd fram till måndag. Byteshandel är dock möjligt. Hur går det till?
2013-08-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
…
Kasteddu

Buffon känns stabil som få. Backlinjen är bra, kanske. Något ojämn kanske. Lite mycket bottenlag? Mittfältet har två superlirare och sex medelmåttor (på sin höjd). Anfallet kan också gå lite hur som helst. Utöver Tevez och Gilardino är det berg-och-dalbana.
...

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
…
Kasteddu - Det går inte att diskutera emot Buffon, han är ligans bästa målvakt i ligans bästa lag. Given succé. 29 credits är dock i högsta laget för en målvakt. Backlinjen är riktigt skakig, Pasqual är den som ska göra poäng med sina inlägg på Gomez. Jag gillar mittfältet, särskilt kompositionen mellan hårt och finess. Hamsik och Cuadrado är givna poängspelare samtidigt som Missiroli kan komma att överraska mot sämre lag. Dom två ordinarie anfallarna håller yppersta klass och likaså "reserverna" i Amauri, Quagliarella och Calaiò.

Frågetecken: Hur länge håller den där backlinjen? Det kan komma att lysa rött redan efter någon omgång.
Utropstecken: Enbart en Cagliari-spelare? Man måste medge att det kom som en smärre chock. Men Murru är Murru.
Slutkommentar: Även här ett lite otypiskt lag för dess ägare, det kryddar situationen lite. Materialet kan räcka en bra bit men det som fäller laget kan bli en bristande backlinje. Ändå, 7 i betyg!
…

Kasteddu är ett renodlat Fantacalciolag. Flashback A:s dyraste målvakt, dyraste backen, dyraste mittfältaren och tyvärr bara näst dyraste anfallaren. Nöjd med att jag fick stjärnorna Buffon, Pasqual, Abate, Hamsik, Cuadrado, Tevez och Gilardino. Hoppas att bredden är tillräcklig för att skitet inte ska sjunka…

Duger inte att köra med Nainggolan, Conti, Ekdal och Dessena, trots att de tillhör Serie A:s bästa och nyttigaste mittfält. Hårt arbetande och spelskickliga. Men producerar inte tillräckligt med poäng och drar på sig alldeles för många varningar för att fungera i Fantacalcio.
2013-08-22, 20:45
Medlem
Knugen37s avatar
Hej.

Jag titta in på sidan och fattar nada då min italienska är urusel .
Någon som kan förklara hur man gör? Har kollat igenom några sidor men det har inte gjort mig smartare.

Tacksam för svar,verkar riktigt kul.
Senast redigerad av Knugen37 2013-08-22 kl. 20:47.
2013-08-22, 20:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Läste att fria marknaden är stängd fram till måndag. Byteshandel är dock möjligt. Hur går det till?

Jag förstår mig inte på det heller och den verkar helt onödig. Användes väl aldrig förra året? Om jag har en spelare och du har en spelare och så bestämmer vi oss för att byta så kan vi göra det, men en av oss måste skjuta till krediter. Värdet på spelarna utgår från marknaden vi nyligen har haft. Kostade din spelare 31 krediter och min spelare kostade 18 måste jag skjuta till 13 krediter till dig när vi byter.

Det som dock är dåligt med byteshandel är att man tydligen inte kan byta spelare på olika positioner om jag har förstått det rätt. Rätta mig om jag har fel. Går det inte är ju byteshandeln helt onödig eftersom det är då man kan göra en trade där bägge parterna vinner på bytet. Har du överflöd på backar men dåligt med mittfältare och jag har överflöd på mittfältare men dåligt med backar hade det ju varit en användbar funktion.

Många som är nöjda med sina lag märker jag. Fast samtidigt är det väl inte helt överraskande? Vi är trots allt bara 10 i varje liga och det är ju som upplagt att alla har möjligheten att få ihop hyfsade lag.
2013-08-22, 21:10
Medlem
L.jaxxons avatar
Äntligen hemma!

Blev faktiskt riktigt nöjd med min trupp, satsade brett men ändå med kvalité. Tycker att jag lyckades med det.

Målvakter:

Försvar:

Mittfält:
Anfall:

Tror ej jag åker ut iaf
2013-08-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag förstår mig inte på det heller och den verkar helt onödig. Användes väl aldrig förra året? Om jag har en spelare och du har en spelare och så bestämmer vi oss för att byta så kan vi göra det, men en av oss måste skjuta till krediter. Värdet på spelarna utgår från marknaden vi nyligen har haft. Kostade din spelare 31 krediter och min spelare kostade 18 måste jag skjuta till 13 krediter till dig när vi byter.
Jag tror att man kan ställa in hur mycket krediter det ska vara utöver själva bytet, rätt säker på att det var så förra säsongen iaf.

Citat:
Det som dock är dåligt med byteshandel är att man tydligen inte kan byta spelare på olika positioner om jag har förstått det rätt. Rätta mig om jag har fel. Går det inte är ju byteshandeln helt onödig eftersom det är då man kan göra en trade där bägge parterna vinner på bytet. Har du överflöd på backar men dåligt med mittfältare och jag har överflöd på mittfältare men dåligt med backar hade det ju varit en användbar funktion.
Dock kan man ju komma runt den där problematiken, låt oss säga att du och jag vill byta en av dina mittfältare mot en av mina anfallare, då kan man göra såhär:

Du byter din sämsta anfallare mot den av mina anfallare du vill ha.
Samtidigt byter jag min sämsta mittfältare mot den av dina mittfältare jag vill ha.

På så sätt har vi praktiken gjort bytet vi hade tänkt oss.

Citat:
Många som är nöjda med sina lag märker jag. Fast samtidigt är det väl inte helt överraskande? Vi är trots allt bara 10 i varje liga och det är ju som upplagt att alla har möjligheten att få ihop hyfsade lag.
Alla nöjda förutom jag, men då kan ju åtminstone ingen anklaga presidenten för fusk och mygel iaf.
2013-08-22, 21:25
Medlem
Ferry31s avatar
Någon i A som är lite orolig över att kanske åka ut?
2013-08-22, 21:33
Medlem
Ferry31s avatar
Någon i vår liga som orkar med en analys och kanske betygsätta trupperna som 4522 gjorde? Ingen måste ju naturligtvis. Förståeligt om det blir bökigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in