2012-12-17, 11:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Jag har haft lite tur med Bergessio och, framför allt, El Sharaawy - förutom de båda har jag ganska dåliga anfallare, och överväger att ändra spelsystem till 4-4-2 istället.

För övrigt har du en rackarns tur att tåpaj har övergett sitt lag (en massa medgångare i ligan verkar det som). Han saknar en massa lirare, så det är tveksamt om han kommer upp i dom 66,000 poängen som behövs för mål.

Edit: Jag glömde bort att han hade avbytare. Med "rätt" byten kommer han upp i 60,500 - sen ska han ha +4 för varje "tom" plats, eller hur är det? Och lite hemmaplansbonusar?

I dagsläget saknar han ersättare för en anfallare och målvakt, det borde innebära +8 va?

Edit 2: Du kommer upp i 63,500 med "rätt" byten. Och då har du en tom plats i elvan (+4?).

* * *

Nej, jag har inget bättre för mig idag - julledigheten har börjat för mig, men inte för någon av mina nära vänner - och det är en hemmafixardag idag...

Man får bara +4 för EN tom plats. Resterande tomma platser blir 0 poäng.

Bytena sker i den ordning spelarna är uppsatta. Det vill säga den spelaren som står högst upp byts in i den mån han spelar. Spelar inte han så byts spelaren som står näst längst upp in.

Man får +2 poäng för hemmaplan.

That's right, jag är den nye Jackbob.
2012-12-17, 13:34
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Då har resultaten trillat in.

Cazzo Danese vann, igen. 2-0 mot IFK Roma.
Moggitown och Con Cuore vann, med 0-2. Så toppstriden är fortfarande väldigt tight.

Två 4-0-segrar denna omgången. Il Tevere slog Ichnusa, samtidigt som AS Livorno slog Khaddi.

Mest häpnadsväckande är väl ändå Lavoratori Duris poängtapp hemma mot Lokomotiv PellBell.

Omgångens sämsta:
Agazzi, AC Bosman fick en etta.

Omgångens bästa:
Belfodil, S.S. Banda Noantri som fick 14,000 i betyg.

Återigen, mycket tråkigt att så många har övergett sina lag.
2012-12-17, 14:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Då har resultaten trillat in.

Cazzo Danese vann, igen. 2-0 mot IFK Roma.
Moggitown och Con Cuore vann, med 0-2. Så toppstriden är fortfarande väldigt tight.

Två 4-0-segrar denna omgången. Il Tevere slog Ichnusa, samtidigt som AS Livorno slog Khaddi.

Mest häpnadsväckande är väl ändå Lavoratori Duris poängtapp hemma mot Lokomotiv PellBell.

Omgångens sämsta:
Agazzi, AC Bosman fick en etta.

Omgångens bästa:
Belfodil, S.S. Banda Noantri som fick 14,000 i betyg.

Återigen, mycket tråkigt att så många har övergett sina lag.

Det kan låta krystat men hänger man kvar någorlunda i toppen så kan allt hända. Det räcker att någon nyckelspelare blir skadad, säljs eller det uppstår en konflikt alá Sneijder hos konkurrenten. Då kan det genast bli omstruktureringar i tabellen. Sen öppnar ju även ett transferfönster om blott någon vecka. Du själv har en riktigt bra streak på gång här, har du credits att förstärka laget med i januari?

Min nästa match är viktig, den är mot Lavoratori Duri, vill han hänga med i toppen på allvar så måste han visa det då.
2012-12-17, 14:25
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det kan låta krystat men hänger man kvar någorlunda i toppen så kan allt hända. Det räcker att någon nyckelspelare blir skadad, säljs eller det uppstår en konflikt alá Sneijder hos konkurrenten. Då kan det genast bli omstruktureringar i tabellen. Sen öppnar ju även ett transferfönster om blott någon vecka. Du själv har en riktigt bra streak på gång här, har du credits att förstärka laget med i januari?

Min nästa match är viktig, den är mot Lavoratori Duri, vill han hänga med i toppen på allvar så måste han visa det då.

Jag har cirka 70 krediter kvar. Hoppas någonstans att Bendtner lämnar, även om allt lutar åt att han inte gör det - snacka om felköp.

Min senaste förlust kom i nionde omgången.

Snart vänder serien, frågan är om jag väntar med min sammanfattning av första halvan eller om jag kör den lite innan.

Som du säger krävs det väldigt lite för att tappa/plocka poäng. El Sharaawy har nästan ensam vunnit matcher åt mig.

Nästa omgång blir intressant.
Con Cuore (placering i ligan: 2) - Lavoratori Duri (5)
Red Bull Moggitown (1) - AS Livorno (3)

Personligen tror jag dock att Lavoratori Duri är lite för långt bakom för att påverka toppen för mycket.
2012-12-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mitt lag sjunker precis som ett skrytbygge till ångfartyg som kolliderat med ett isberg.

För omkring 5 omgångar sedan var man jävligt nöjd. Spelartruppen såg bra ut på pappret, poängen trillade frekvent in som planerat, men så kommer den där smällen... Två raka förluster. Detta följs upp med tre raka kryss, efter ett jävla haveri i truppen.

Senaste segern kom alltså i omgång 12.

Som om det inte var nog så möter jag i de två sista omgångarna innan serien vänder ligans motsvarigheter till Barca och Real, Man U och Man C eller vad man nu tycker passar in bäst för tillfället... Jävla skitspel. Men jag tänker i alla fall inte ge upp som vissa andra.
2012-12-22, 10:40
Medlem
Gantss avatar
FML Matri gör två mål och jag har honom på bänken...
2012-12-22, 15:38
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Och jag jublar! Hoppas bara Di Natale floppar idag.

Å andra sidan har jag en jävla Sardo som passar på att göra självmål...

Edit: Hoppas på ett inhopp för Pabon nu, och att du har honom som första-anfallare på bänken. Annars byts Matri in istället för Vukusic.
Senast redigerad av Ernst.Hugo 2012-12-22 kl. 16:34.
2012-12-23, 10:04
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:

Om allt står sig nu landar du på 64,5 poäng - dvs 0 mål, detta trots att du har två-måls-Matri och avgörande-målet-Maggio. (Hemmabonus och +4 för saknade spelare inräknat).

Jag får bara 59 poäng, en riktig skitomgång.

Men helt ärligt, med tanke på att du har så många tomma platser i din startelva känneer jag att det är rättvisast så. Hoppas bara att det blir så, vill inte gå på julledigt med en förlust i bagaget - måste tänka på moralen i laget (Ja, jag lever mig in i detta!)
2012-12-23, 12:11
Medlem
Gantss avatar
Blir det kryss så är det ett jävla skandal, jag förtjänar att vinna!
2012-12-23, 12:32
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Blir det kryss så är det ett jävla skandal, jag förtjänar att vinna!

Jag hoppas att du skojar. Du har sex spelare som spelat i din startelva. Åtta totalt. Jag har tretton (sopor förvisso)
2012-12-23, 17:55
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Julledigt på fantaredaktionen? Dags att sleva upp resultaten kanske!?
2012-12-24, 11:35
Medlem
cegerxwins avatar
Vilken sida lirar ni på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in