Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Lokomotiv PellBell
En bred och bra trupp. Mycket speltid på varje lagdel. Smart att plocka Brkic för två (varför kommer jag till senare). Men det känns som spelarna tillhör klubbar som kommer harva i botten?
Consigli, Brkic, Andrenacci
Paletta, Danielli, Antonsson, Juan Jesus, Stendardo, Gemiti, Gobbi, Terranova
Pereyra, Hallfredsson, Obiang, Jorginho, Almiron, Izco, Kone, Parolo
Thereau, Cacia, Ibarbo, Paulinho, Zaza, Dionisi
Paletta, Danielli, Antonsson, Juan Jesus, Stendardo, Gemiti, Gobbi, Terranova
Pereyra, Hallfredsson, Obiang, Jorginho, Almiron, Izco, Kone, Parolo
Thereau, Cacia, Ibarbo, Paulinho, Zaza, Dionisi
En bred och bra trupp. Mycket speltid på varje lagdel. Smart att plocka Brkic för två (varför kommer jag till senare). Men det känns som spelarna tillhör klubbar som kommer harva i botten?
Citat:
Tack för schyssta analyser! Mitt lag ser kanske på pappret ut att vara något orutinerat, men om man gräver i siffrorna ser man att många av spelarna höll till i toppskiktet bland poängplockarna förra året.
Ursprungligen postat av 4522
Lokomotiv PelleBell - Consigli är en mycket bra målvakt och det är bara att lyfta på hatten för den värvningen. Jag hade själv 18 credits på honom men det hade uppenbarligen inte räckt. Backlinjen är sammansatt av många lågbudgetalternativ, inga direkt dåliga spelare även om det saknas ett riktigt tungt namn. På mittfältet är det Pereyra som ska riva av succé och kamma hem poängen tillsammans med mer spelande mittfältare som Obiang och Almiron (!). Anfallet känns lite svagt, Zaza kan chocka många men räcker det?
Frågetecken: Rullade Pellebelle upp jeansen samtidigt som han hade både blommig skjorta och ful keps? Blev han för mycket hipster?
Utropstecken: Han måste ha ett helt bankvalv kvar av pengar. Blir det några nytillskott ligger han bra till. Dessutom älskar jag ju Almiron och Pereyra så det blir plus i kanten. 6 i betyg!
Slutkommentar: Det är ett spännande lag, lite många chansningar för att det ska räcka hela vägen.
Frågetecken: Rullade Pellebelle upp jeansen samtidigt som han hade både blommig skjorta och ful keps? Blev han för mycket hipster?
Utropstecken: Han måste ha ett helt bankvalv kvar av pengar. Blir det några nytillskott ligger han bra till. Dessutom älskar jag ju Almiron och Pereyra så det blir plus i kanten. 6 i betyg!
Slutkommentar: Det är ett spännande lag, lite många chansningar för att det ska räcka hela vägen.
Om man går efter grundbetygen har mina bästa spelare följande fördelning från förra året (räknar totalt inspelade poäng, snitt*antal matcher):
Consigli - Näst mest total poäng av alla målvakter.
Paletta, Dainelli, Gemiti och Gobbi - Samtliga med på topp-15 backar med mest poäng.
Pereyra, Parolo, Obiang och Izco - Samtliga med på topp-15 mittfältare med mest poäng.
Thereau och Ibarbo - Båda med på topp-15 anfallare med mest poäng.
Lägg därtill många spelare, särskilt i anfallet, som inte spelat speciellt mycket Serie A, men som förväntas vara mer eller mindre bärande spelare i deras respektive lag.
Slutar kanske med pannkaka, men kul att köra på ett lite annorlunda koncept.

Din fetade kommentar, 4522, skrattade jag högt åt, kanske blir signaturmaterial.
.