2013-08-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Lokomotiv PellBell

En bred och bra trupp. Mycket speltid på varje lagdel. Smart att plocka Brkic för två (varför kommer jag till senare). Men det känns som spelarna tillhör klubbar som kommer harva i botten?

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Lokomotiv PelleBell - Consigli är en mycket bra målvakt och det är bara att lyfta på hatten för den värvningen. Jag hade själv 18 credits på honom men det hade uppenbarligen inte räckt. Backlinjen är sammansatt av många lågbudgetalternativ, inga direkt dåliga spelare även om det saknas ett riktigt tungt namn. På mittfältet är det Pereyra som ska riva av succé och kamma hem poängen tillsammans med mer spelande mittfältare som Obiang och Almiron (!). Anfallet känns lite svagt, Zaza kan chocka många men räcker det?

Frågetecken: Rullade Pellebelle upp jeansen samtidigt som han hade både blommig skjorta och ful keps? Blev han för mycket hipster?
Utropstecken: Han måste ha ett helt bankvalv kvar av pengar. Blir det några nytillskott ligger han bra till. Dessutom älskar jag ju Almiron och Pereyra så det blir plus i kanten. 6 i betyg!
Slutkommentar: Det är ett spännande lag, lite många chansningar för att det ska räcka hela vägen.
Tack för schyssta analyser! Mitt lag ser kanske på pappret ut att vara något orutinerat, men om man gräver i siffrorna ser man att många av spelarna höll till i toppskiktet bland poängplockarna förra året.

Om man går efter grundbetygen har mina bästa spelare följande fördelning från förra året (räknar totalt inspelade poäng, snitt*antal matcher):

Consigli - Näst mest total poäng av alla målvakter.

Paletta, Dainelli, Gemiti och Gobbi - Samtliga med på topp-15 backar med mest poäng.

Pereyra, Parolo, Obiang och Izco - Samtliga med på topp-15 mittfältare med mest poäng.

Thereau och Ibarbo - Båda med på topp-15 anfallare med mest poäng.

Lägg därtill många spelare, särskilt i anfallet, som inte spelat speciellt mycket Serie A, men som förväntas vara mer eller mindre bärande spelare i deras respektive lag.

Slutar kanske med pannkaka, men kul att köra på ett lite annorlunda koncept.

Din fetade kommentar, 4522, skrattade jag högt åt, kanske blir signaturmaterial.
2013-08-22, 21:38
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Hej.

Jag titta in på sidan och fattar nada då min italienska är urusel .
Någon som kan förklara hur man gör? Har kollat igenom några sidor men det har inte gjort mig smartare.

Tacksam för svar,verkar riktigt kul.

Vad behöver du hjälp med?
2013-08-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Någon i A som är lite orolig över att kanske åka ut?
4522 vet såklart vad han snackar om. Min trupp är lite tunn, och jag kan trilla dit på grund av det. Om stjärnorna inte levererar eller försvinner pga skador eller avstängningar så är jag åt råttorna. Kan tom uppstå situationer då jag inte får ihop fullt lag.

Men samtidigt är det många som tänker lite för mycket riktig calcio och för lite fantacalcio. Skitsamma att jag har en bra back up på bänken i form av Quagliarella. Det hade varit toppen i calcio, men är värdelöst i fantacalcio. För han kommer inte att få speltid. Och när han får det så är det omöjligt att förutse…

Och det handlar inte om att ha ett lag i balans. Skit i det. Det handlar om att samla poäng. Enbart ha ytterbackar som kan ge assist och inte dra på sig varningar. Mittbackar och tuffa mittfältare är fan meningslösa såvida de inte följer med upp på fasta situationer och där kan trycka dit bolljäveln.

Skit i att bygga upp ett lag med talanger som ska spelas in i laget. Det är fan nu de ska leverera. Inte den bästa målvakten utan den som släpper in minst antal mål. Inte anfallaren som gör smarta löpningar för att dra isär försvaret, utan den andre anfallaren som utnyttjar de skapade luckorna till att trycka dit bolljäveln. Osv…

*

Jag har alltså två startmålvakter (Fiorentinas Neto och Torinos Padelli) som reserver för Buffon. Hur fan gick det till?
2013-08-22, 22:20
Medlem
elems avatar
De Sanctis, Perin, Bardi
Balzaretti, De Silvestri, Basta, Albiol, Zapata, Silvestre, Legrottaglie, Konko
Pizarro, Cossu, Lodi, Guarin, Cambiasso, Joaquin, Dzemaili, Kurtic
El Shaarawy, Palacio, Livaja, Toni, Giovinco, Niang

Kan ju på en gång säga att jag är riktigt nöjd och överraskad över att man fick till en sån bredd på truppen. Stor skillnad jämfört med förra årets 20-lags serie. Önskar att jag fått in någon av mina topp 5 målvakter men ändå stabilt med tre tänkta start keepers.

Blir jobbigt att pilla ihop en startelva varje vecka.
Senast redigerad av elem 2013-08-22 kl. 22:23.
2013-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Någon i A som är lite orolig över att kanske åka ut?
Det är nästan omöjligt att tippa, men jag gör nog bäst i att vara inställd på en bottenstrid.
Spännande match första omgången, mot ett av förra säsongens topplag Moggitown, som ju utmanade Con Cuore in i det sista i kampen om titeln.

PS. Vem rattar Gentiluomini del Calcio i B? Just nu är det laget på topp-listan över de bästa i hela spelet, alla ligor... baserat på förra säsongens spelarpoäng.
Senast redigerad av Jackbob 2013-08-22 kl. 23:03.
2013-08-22, 23:02
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Det är nästan omöjligt att tippa, men jag gör nog bäst i att vara inställd på en bottenstrid.
Spännande match första omgången, mot ett av förra säsongens topplag Moggitown, som ju utmanade Con Cuore in i det sista i kampen om titeln.

Eftersom alla har bra lag blir det ju svårt att hänga kvar, beroende på hur många som nu åker ner naturligtvis. Man måste ju troligtvis vinna fler matcher än man förlorar.
2013-08-22, 23:07
Medlem
Citat:
...
PS. Vem rattar Gentiluomini del Calcio i B? Just nu är det laget på topp-listan över de bästa i hela spelet, alla ligor... baserat på förra säsongens spelarpoäng.

Hur ser du det? Jag har nämligen en annan liga också, där vi är ännu färre och därmed ännu bättre lag...
2013-08-22, 23:07
Medlem
Exaktes avatar
Citat:

Om allt i världen bara kunde vara konstant hade livet varit väldigt enkelt för mig...

Var kan jag hitta dessa topplistor?
2013-08-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur ser du det? Jag har nämligen en annan liga också, där vi är ännu färre och därmed ännu bättre lag...

Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Om allt i världen bara kunde vara konstant hade livet varit väldigt enkelt för mig...

Var kan jag hitta dessa topplistor?
Gå in på Classifiche.
2013-08-22, 23:10
Medlem
Ferry31s avatar
Eftersom jag har tråkigt nu tänkte jag skriva av hela spelschemat och lägga upp i tråden. Efter varje omgång kommer jag sedan uppdatera resultaten och tabellen om det är någon i A som är intresserad av att följa hur det går för oss. Skulle uppskattas om någon är villig att göra detsamma bland er i A eftersom vi säkert är flera i B som är nyfikna på hur det går i finrummet

Edit: I varje tabell skriver jag med poäng + målskillnad. Känns som att det räcker.
Senast redigerad av Ferry31 2013-08-22 kl. 23:56.
2013-08-23, 00:18
Medlem
Ferry31s avatar
Flashback B

AS Inzaghi - il-gol-fantasma
Chelsea FC - Gants
Glockenspiel SV - Ferry31
Extraordinario - Seppo1337
IFK Rom - Snillet_1
Gentiluomini del Calcio - Exakte
A.C. Pico della Mirandola - Villon
Antico Arsenale - anteri17
AC Firenze - Shuyin
Banda Noantri - Viwil002

Omgång 1:

A.C. Pico della Mirandol - Antico Arsenale
AC Firenze - Banda Noantri
AS Inzaghi - Chelsea FC
Glockenspiel SV -Extraordinario
IFK Roma - Gentiluomini del Calcio

Hela spelschemat för Flashback B:

Kopierar av det här sen inför varje uppdatering, fyller i nya resultat och lägger till den senaste tabellen där ni kan se poäng och målskillnad för varje spelare och sen tänkte jag skriva med i parentes hur många placeringar man gått upp/ner. På så vis kan vi lätt se tillbaka på tidigare resultat och framtida möten.
Senast redigerad av Ferry31 2013-08-23 kl. 00:29.
2013-08-23, 01:05
Medlem
Seppo1337s avatar
Stormöte och derby mellan Mig och Ferry31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in