Citat:
Ursprungligen postat av
Ernst.Hugo
I övrigt, om någon nu vill lägga vantarna på någon danskjävel: Skicka PM!
Jag väntar med transfers till imorgon tror jag.
Grym genomgång tidigare!
Här kommer mitt surr, spelarna har ni i Ernst.Hugos inlägg.
Udinês Balon - Inte särskilt oväntat att han lyckades landa Handanovic, det kommer att ge höga poäng oavsett hur Inter går. Backlinjen ser relativt svag ut, Danilo spelar många matcher men drar samtidigt på sig många gula kort. Det ser ljusare ut på mittfältet, även om det inte finns särskilt mycket stjärnglans så hittar man några gnetare. Anfallet är utan tvekan lagets starkaste sida: Di Natale, Totti och Cerci kan bli en livsfarlig tridente.
Frågetecken: 39 credits för Pogba kan gå hursomhelst, i och med att Marchisio är skadad så lär han få chans att blomma ut. Men om han inte tar chansen?
Utropstecken: Mycket duktiga Bellusci för blott en credit får ses som ett riktigt kap.
Slutkommentar: Inte ett lag jag hade förväntat mig av Jackbob, några stjärnnamn men skral bredd. 6 i betyg.
Kasteddu - Det går inte att diskutera emot Buffon, han är ligans bästa målvakt i ligans bästa lag. Given succé. 29 credits är dock i högsta laget för en målvakt. Backlinjen är riktigt skakig, Pasqual är den som ska göra poäng med sina inlägg på Gomez. Jag gillar mittfältet, särskilt kompositionen mellan hårt och finess. Hamsik och Cuadrado är givna poängspelare samtidigt som Missiroli kan komma att överraska mot sämre lag. Dom två ordinarie anfallarna håller yppersta klass och likaså "reserverna" i Amauri, Quagliarella och Calaiò.
Frågetecken: Hur länge håller den där backlinjen? Det kan komma att lysa rött redan efter någon omgång.
Utropstecken: Enbart en Cagliari-spelare? Man måste medge att det kom som en smärre chock. Men Murru är Murru.
Slutkommentar: Även här ett lite otypiskt lag för dess ägare, det kryddar situationen lite. Materialet kan räcka en bra bit men det som fäller laget kan bli en bristande backlinje. Ändå, 7 i betyg!
Lokomotiv PelleBell - Consigli är en mycket bra målvakt och det är bara att lyfta på hatten för den värvningen. Jag hade själv 18 credits på honom men det hade uppenbarligen inte räckt. Backlinjen är sammansatt av många lågbudgetalternativ, inga direkt dåliga spelare även om det saknas ett riktigt tungt namn. På mittfältet är det Pereyra som ska riva av succé och kamma hem poängen tillsammans med mer spelande mittfältare som Obiang och Almiron (!). Anfallet känns lite svagt, Zaza kan chocka många men räcker det?
Frågetecken: Rullade Pellebelle upp jeansen samtidigt som han hade både blommig skjorta och ful keps? Blev han för mycket hipster?
Utropstecken: Han måste ha ett helt bankvalv kvar av pengar. Blir det några nytillskott ligger han bra till. Dessutom älskar jag ju Almiron och Pereyra så det blir plus i kanten. 6 i betyg!
Slutkommentar: Det är ett spännande lag, lite många chansningar för att det ska räcka hela vägen.
Cazzo Danese - Det här är utan tvekan en av ligans bästa målvaktsuppsättningar: Marchetti, Andujar och Storari. Alla är klassmålvakter även om den sistnämnda inte lär få så mycket speltid. Ruskigt bra köpt. Backlinjen är solidare än all världens materia tillsammans, 3/4 av Juventus backlinje tillsammans med Roncaglia luktar succé lång väg. Valero är, med all rätt, mittfältets stjärna och epicentrum. Det är här det händer. Där bakom hittar man idel bra breddspelare som kan göra en del poäng och få bra betyg. Anfallet behöver ingen särskild kommentar - wow!
Frågetecken: Finns inga större frågetecken, det skulle kunna vara mittfältet. Vad händer om Valero inte lyckas upprepa förra säsongens storslam?
Utropstecken: Anfallet håller absolut högsta klass med Gomez, Rossi, Pandev, Icardi, Matri och Pellissier!
Slutkommentar: Ett mycket spännande och starkt lag som säkerligen kommer vara med i titelstriden. Slutbetyg blir rungande 8.5
Återkommer lite senare med resterande lag. Jag försökte vara så objektiv som möjligt, så hoppas ingen tar illa upp.