2013-08-22, 18:35
Medlem
Ernst.Hugos avatar
I övrigt, om någon nu vill lägga vantarna på någon danskjävel: Skicka PM!

Jag väntar med transfers till imorgon tror jag.
2013-08-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Som sagt, ganska så nöjd med de spelare jag lyckades landa till slut, möjligen lite missnöjd över att jag inte fick Rodriguez eller Pasqual i backlinjen, men jag borde så klart ha räknat med tuff konkurrens om dom.

Min värvningsstrategi var mer eller mindre baserad på statistik från förra säsongen kombinerat med lite chansningar på nya spelare som jag tror kommer göra bra ifrån sig. Jag struntade även i de största namnen, även om många var bra poängplockare. Jag gissade att konkurrensen om dessa skulle bli stor, och skulle jag ha med dom hade jag bara landat någon enstaka samtidigt som de jag inte fick allokerade värdefulla prioriteringsutrymmen. Därför var det bara att ropa hej till Gomez, Cuadrado, Klose osv.

Statistiskt sätt var Thereau en av de anfallare som kamma hem mest grundpoäng, tror han kan bli ännu bättre den här säsongen. Även Pereyra var en kungligt bra poängplockare på mittfältet, han var en av de spelare jag mest ville ha. Izco, Almiron, Obiang + majoriteten av mina backar är spelare som sannolikt kommer spela varje vecka och plockar även hyfsat goda poäng.

Ibarbo hoppas jag fortsätter på den inslagna vägen och gör ännu fler mål. Men mest lyrisk är jag över Jorginho och Cacia. Jorginho som är en mycket duktig spelfördelare i Verona har lockat till sig intresse från bl.a. Inter och Liverpool, men ser nu ut att stanna. Tror han kan vara ett potentiellt utropstecken den här säsongen. Cacia vann skytteligan i Serie B i fjol, hoppas han kan mäkta med tvåsiffrigt antal mål.

Tror det kan bli bra det här. Gillar även att Fantacalcio-sidan ändrat upplägget för hur man skapar sina formationer. Det förra var fult som stryk och buggigt som bara den.
2013-08-22, 18:47
Medlem
Ferry31s avatar
Vissa i Flashback A har ju bytt namn på sina lag, likt mig. Kan ni skriva vilka de är?

Jag har en del krediter kvar (64). Man kan lika gärna gå all-in om det kommer någon ny bra spelare innan september. Vad ska man annars med alla krediter till? I januari börjar ju ändå en ny liga.

Skulle väl vara om man vill köpa någon under säsongen som inte redan är i något lag. Hälften av alla registrerade spelare måste ju fortfarande vara "klubblösa" i våra ligor. Känner dock att jag har såpass bra brede att jag inte ska behöva vara i den sitsen.
2013-08-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
När det gäller målvakterna så var Mirante mitt givna förstaval, enligt mig var han en av dom bästa målvakterna förra säsongen. Stabil och gör sällan några tabbar vilket brukar generera höga poäng. Agliardi är en hyfsad reservmålvakt eftersom det är lite oklart vem som kommer vara etta i Bologna.

I försvaret försökte jag hitta några spelare som spelar många matcher, har goda chanser att göra
poäng och dessutom inte drar på sig så mycket gula kort. Rodriguez sprutade in mål förra säsongen och även Lucarelli samt Benatia samlade på sig höga snittpoäng. Någon av Wallace eller Peruzzi kommer att booma, det är nästan skrivet i sten då deras lag saknar riktigt bra ytterbackar.

Mittfältet håller en skaplig bredd i mina ögon, spelare som Montolivo, Marchisio (när han är tillbaka) och Hernanes får stå för poängen. Samtidigt höll Allan en riktigt hög lägstanivå förra säsongen och stod även för sju assist. Nu är han varmare i kläderna. Farnerud har fått spela en hel del i Torino under försäsongen och har sett bra ut, var dessutom riktigt duktig under matcherna mot Udinese i Young Boys. Cirigliano är en spelare som många storklubbar var intresserade av men till slut hamnade han i Verona. Extremt hög potential där.

Anfallet är egentligen inget att snacka om, Insigne kanske har varit Serie A:s bästa spelare på försäsongen samtidigt som Muriel har haft en hel försäsong i benen. Det är upplagt för show från deras sida. Bergessio är en anonym goal getter som alltid skjuter tvåsiffrigt och Ljajic är en humörspelare som levererar guld när han har sin dag.

Med den genomgången ska jag kika genom mina konkurrenters lag och lite senare lämna en utvärdering.
Fy fan, du hade rätt i att vi budade på samma spelare men att du skulle ta allihopa!? Fetmarkerade är spelare som var tydliga mål i min mercato.

Särskilt Rodriguez, Insigne och Muriel gick jag ju in rätt hårt på (trodde jag)!

Jag måste ha tänkt helt fel någonstans när jag satte prio-ordningen på listorna, nästa säsong blir det en helt annan modell för min del.

Udinês Balons trupp (fetmarkerade är spelare som jag hade som uttryckliga mål, räknar inte med "chansningar"):

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Inte nöjd alls egentligen, särskilt försvaret blev ju pannkaka jämfört med vad jag satsade på. Glad att jag fick kelgrisen Di Natale iaf, jag får hoppas att han och min andra gamling, Totti, levererar.
2013-08-22, 18:56
Medlem
snillet_1s avatar
En möjlig elva:

Abbiati

Barzagli - Cannavaro - Antonsson

Florenzi - Vidal - Cigarini - Kovacic

Palacio - Balotelli - Sau

Allt annat än avancemang till Serie A är en flopp för min del.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-22 kl. 18:58.
2013-08-22, 18:57
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En möjlig elva:

Abbiati

Barzagli - Cannavaro - Antonsson

Florenzi - Vidal - Cigarini - Kovacic

Palacio - Balotelli - Sau

Hoppas det första Balotelli gör är att skalla en spelare i Hellas Verona.

2013-08-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Hmm, tyckte att det var det första jag testade. Jaja, långt till match.
Ändra formation genom att flytta och byta spelare mellan startelvan, bänken och reserverna.

Om det inte finns plats på bänken för just den lagdelen du ändrar måste du dra in en från bänken. Därefter kan du dra reserven till bänken.

Detta system är tusen gånger bättre och snyggare än vad de hade förra säsongen, då fanns det inte ens drag-and-drop.

EDIT: Ett tips, dra alla spelare till reserverna så att bänken och planen är helt tom och bygg laget från scratch.

Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Udinês Balon

Rent spontant: En rätt billig backlinje, kanske något tunn? Pogba för 39 på mitten, känns osäkert. Petar han Pirlo, Vidal, Marchisio (mer än under Marchisios skadeuppehåll?). Stabilt anfall, men blir dom för gamla i år kanske?
Förstår din poäng, men om Pogba gör som förra säsongen, alltså levererar poäng när han väl spelar, innebär det att jag kan ha honom från start och sen ha en "riktig startspelare" som hans reserv på bänken.
2013-08-22, 19:02
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
I övrigt, om någon nu vill lägga vantarna på någon danskjävel: Skicka PM!

Jag väntar med transfers till imorgon tror jag.

Grym genomgång tidigare!

Här kommer mitt surr, spelarna har ni i Ernst.Hugos inlägg.

Udinês Balon - Inte särskilt oväntat att han lyckades landa Handanovic, det kommer att ge höga poäng oavsett hur Inter går. Backlinjen ser relativt svag ut, Danilo spelar många matcher men drar samtidigt på sig många gula kort. Det ser ljusare ut på mittfältet, även om det inte finns särskilt mycket stjärnglans så hittar man några gnetare. Anfallet är utan tvekan lagets starkaste sida: Di Natale, Totti och Cerci kan bli en livsfarlig tridente.

Frågetecken: 39 credits för Pogba kan gå hursomhelst, i och med att Marchisio är skadad så lär han få chans att blomma ut. Men om han inte tar chansen?
Utropstecken: Mycket duktiga Bellusci för blott en credit får ses som ett riktigt kap.
Slutkommentar: Inte ett lag jag hade förväntat mig av Jackbob, några stjärnnamn men skral bredd. 6 i betyg.

Kasteddu - Det går inte att diskutera emot Buffon, han är ligans bästa målvakt i ligans bästa lag. Given succé. 29 credits är dock i högsta laget för en målvakt. Backlinjen är riktigt skakig, Pasqual är den som ska göra poäng med sina inlägg på Gomez. Jag gillar mittfältet, särskilt kompositionen mellan hårt och finess. Hamsik och Cuadrado är givna poängspelare samtidigt som Missiroli kan komma att överraska mot sämre lag. Dom två ordinarie anfallarna håller yppersta klass och likaså "reserverna" i Amauri, Quagliarella och Calaiò.

Frågetecken: Hur länge håller den där backlinjen? Det kan komma att lysa rött redan efter någon omgång.
Utropstecken: Enbart en Cagliari-spelare? Man måste medge att det kom som en smärre chock. Men Murru är Murru.
Slutkommentar: Även här ett lite otypiskt lag för dess ägare, det kryddar situationen lite. Materialet kan räcka en bra bit men det som fäller laget kan bli en bristande backlinje. Ändå, 7 i betyg!

Lokomotiv PelleBell - Consigli är en mycket bra målvakt och det är bara att lyfta på hatten för den värvningen. Jag hade själv 18 credits på honom men det hade uppenbarligen inte räckt. Backlinjen är sammansatt av många lågbudgetalternativ, inga direkt dåliga spelare även om det saknas ett riktigt tungt namn. På mittfältet är det Pereyra som ska riva av succé och kamma hem poängen tillsammans med mer spelande mittfältare som Obiang och Almiron (!). Anfallet känns lite svagt, Zaza kan chocka många men räcker det?

Frågetecken: Rullade Pellebelle upp jeansen samtidigt som han hade både blommig skjorta och ful keps? Blev han för mycket hipster?
Utropstecken: Han måste ha ett helt bankvalv kvar av pengar. Blir det några nytillskott ligger han bra till. Dessutom älskar jag ju Almiron och Pereyra så det blir plus i kanten. 6 i betyg!
Slutkommentar: Det är ett spännande lag, lite många chansningar för att det ska räcka hela vägen.

Cazzo Danese - Det här är utan tvekan en av ligans bästa målvaktsuppsättningar: Marchetti, Andujar och Storari. Alla är klassmålvakter även om den sistnämnda inte lär få så mycket speltid. Ruskigt bra köpt. Backlinjen är solidare än all världens materia tillsammans, 3/4 av Juventus backlinje tillsammans med Roncaglia luktar succé lång väg. Valero är, med all rätt, mittfältets stjärna och epicentrum. Det är här det händer. Där bakom hittar man idel bra breddspelare som kan göra en del poäng och få bra betyg. Anfallet behöver ingen särskild kommentar - wow!

Frågetecken: Finns inga större frågetecken, det skulle kunna vara mittfältet. Vad händer om Valero inte lyckas upprepa förra säsongens storslam?
Utropstecken: Anfallet håller absolut högsta klass med Gomez, Rossi, Pandev, Icardi, Matri och Pellissier!
Slutkommentar: Ett mycket spännande och starkt lag som säkerligen kommer vara med i titelstriden. Slutbetyg blir rungande 8.5

Återkommer lite senare med resterande lag. Jag försökte vara så objektiv som möjligt, så hoppas ingen tar illa upp.
Senast redigerad av 4522 2013-08-22 kl. 19:09.
2013-08-22, 19:07
Medlem
Seppo1337s avatar
Andujar M
- G. Curci BOL
- Amelia M. MIL

N. Legrottaglie
A. Lucarelli
L. Cana
Jonathan M.
- Banner G.
- Maicon D.
- Samuel A. W
- R. Albiol

D. De Rossi
R. Montolivo
G. Inler
V. Behrami
- F. Guarin
- D. Conti
- Kone P.
- Callejon J M.

Klose M.
Livaja M.
- Thereau C.
- Milito D A.
- A. Cassano
- S. Floccari L

2013-08-22, 19:08
Medlem
Såhär lär min startelva se ut (var tvungen att ta en skärmdump för att jag gillar den nya layouten):

http://oi39.tinypic.com/vevurq.jpg

Seppo1337: Ser ärligt talat inget att skämmas över. Hyfsat bra täckning med startspelare (kanske frågetecken över anfallet och delvis försvaret?) och i helhet ett konkurrenskraftigt lag för att vara skapat av en nybörjare i spelet.
Senast redigerad av Jackbob 2013-08-22 kl. 19:11.
2013-08-22, 19:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Helvete vilket getingbo det kommer vara. Mycket roligare i år, alla ser hyfsat jämna ut.

Min taktik var brunkare som alltid startar i backlinjen och poängspelare överallt annars. Lyckades jävligt bra, nu gäller det att leverera också.
2013-08-22, 19:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Hoppas det första Balotelli gör är att skalla en spelare i Hellas Verona.

Jag överdrev nog lite i mitt förra inlägg. Det är många fina lag i serien och lär bli en tuff kamp. Kanske att jag har fler stjärnor än de flesta men bredden imponerar verkligen i många lag. Kolla exempelvis på A.C Pico della Mirandola:s anfall:

Higuain G.
Insigne L.
Amauri C.
Cerci A.
Icardi M E.
Pellissier S.

Där kan han om han har tur kräma ur iaf 10 mål ur alla anfallare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in