Jag vet inte hur utbrett det är, men jämförelsen med Trayvon Martin är en ganska allvarlig spik i kistan tror jag. Fast då tror jag också att de flesta har ett objektivt sätt att bedöma saker. Naiv kanske.
Alla som är/var intresserade av det fallet vet i dagsläget att Trayvon inte var ett oskuldsfullt gossebarn som bara ville ha lite godis. Det handlade om en våldsam sälle som inte hade några som helst problem att spöa upp Zimmerman, och som sannolikt hade mördat honom om tärningen så föll.
MEN! Nu finns det ju uppenbarligen människor som har (haft) ett stort intresse för det här fallet, men som trots en friande dom, fortfarande håller fast vid att Zimmerman är en vit, medelålders rasist som var ute efter att mörda ett oskyldigt barn. På grund av att han var godissugen och svart.
Det här kommer aldrig att hamna på en rimlig nivå, eller på en sån nivå att det kan få en konstruktiv utkomst. Det är redan bestämt vilka konsekvenser det här ska få, oavsett om det har skett på riktigt, eller om det är iscensatt. Det är bestämt på förhand att det här ska orsaka vågor av vrede riktat mot majoritetsbefolkningen. Dvs vita svenskar. (Förlåt, Etniska svenskar).
Som alltid, ska vi ställa oss frågan, vilka tjänar på det här? Där finns alltid mer att gräva i.