Citat:

Jag vet att någon nämnt något liknande tidigare, men att göra det motsatta skulle vara ett extremt effektfullt, tydligt och åskådligt sätt att visa för folket hur det ligger till.
Socioekonomiska kartor över Stockholm, Malmö och Göteborg, där man satt en nål för varje adress där högt uppsatta politiker och journalister bor.
Olika färger för medelinkomst i olika områden, eller olika färg för andel invandrare i området. Känns som om det skulle bli jävligt tydligt hur många som lever som de lär.

Socioekonomiska kartor över Stockholm, Malmö och Göteborg, där man satt en nål för varje adress där högt uppsatta politiker och journalister bor.
Olika färger för medelinkomst i olika områden, eller olika färg för andel invandrare i området. Känns som om det skulle bli jävligt tydligt hur många som lever som de lär.
Redaktör Helin fick i samband med sjösättandet av "Vi gillar olika" frågan från en
läsare om det inte var dubbelmoral att påbjuda mångkultur för massan men att själv bosätta sig i ett tryggt, vitt och homogent område. Till detta svarade han:
	Citat:

Jan Helin
19 september, 2010
09:40
Hej Leif. Jag bor i ett villaområde som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. Jag är upprörd över de som menar att just deras svenskhet måste gälla för alla. Så menar till exempel Sverigedemokraterna. Därför gillar jag olika.

19 september, 2010
09:40
Hej Leif. Jag bor i ett villaområde som är lika homogent som de enklaver du beskriver. Vi hålls ihop av att vi jobbar mycket, lägger sjuka pengar på bilar och resor, har fina trädgårdar som vi inte hinner sköta och kan varenda avsnitt av Solsidan. Det är vanligt i hela världen att människor som är lika vill bo nära varandra. Och ofta är det saker som jobb och intressen som gör att man gillar varandra. En del gillar bara de som är av samma etnicitet som en själv. Jag är inte så upprörd över det. Jag är upprörd över de som menar att just deras svenskhet måste gälla för alla. Så menar till exempel Sverigedemokraterna. Därför gillar jag olika.
Länk
Hans sensmoral är, om jag förstår det hela rätt, att det är okej att för pengar köpa sig möjligheten att "gilla lika" men att det inte är okej att i brist på kapital rösta för att kunna "gilla lika".
Jag förmodar att redaktör Helins ståndpunkt är rätt vanlig bland journalister och andra skönandar. Men näppeligen i så kallade bredare kretsar, då dubbelmoral är en av de saker vanliga etniska svenskar brukar att reagera rätt starkt på.
Det borde således finnas goda möjligheter att i en väl genomförd kampanj exponera dubbelmoral och hyckleri.