2013-08-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Då måste man ju komma in med det lilla ifrågsättandet.

Vad skulle de egentligen tjäna på mer omfattande kaos och oroligheter i Sverige? Revolution? Maktövertagande? De har de inte resurser till det. Hade de velat flytta fram sina positioner, vore väl twitter och Aftonbladet-debatt vara betydligt mer effektiva arenor.

Citat:
Bra poäng - man önskar kaos. Blatteriet är det som bäst kan generera kaos idag. Samtidigt som man kommer jobba på andra mer "fredliga" arenor samtidigt. Blatteri-revolt är mer som en meningsskapande krydda, som man är programmerad att sträva emot p.g.a. sin sjuka ideologi.

Citat:
Ja, men nu gällde alltså huruvida dessa aktivister medvetet försökte skapa upplopp och kaos. Inte twitterstorm-#prataomdet-kravlista-rutinen.
Vittnar inte Foujans twitterinlägg - här ett axplock - om att hon är ute efter att "göra kaos" på riktigt, om än inte i egen person? Jag tror faktiskt att hon vill att det ska bli kravaller. Uppvigling och revolutionsromantik i islamistisk tappning, således. Att hon kallar sig själv "aktivist" och talar om "den utomparlamentariska rörelsen" är rätt avslöjande. Eller är det bara ett spel för gallerierna?

Citat:
vi borde gå dit och göra kaos

Det finns så stor kraft i den utomparlamentariska rörelsen just nu. Ni vet inte ens. Kommer hända så tunga grejer framöver. Räkna med oss.

Det är därför liberaler fakkat ur mer än vanligt på sistone. Dom ser oss komma. Kraften som kollektivet bär på. Vår gemenskap, vår styrka.

Jag får höra om "kritiker" på omvägar. Så rädda ni är för oss nu. Kolla på oss & se hur starka vi är. Kolla sen på er & inse hur små ni är.

Vi kommer att förändra det här landet till det bättre, tillsammans. InshAllah.

En grej, till alla "kritiker": ni tycker mkt men gör lite. Jalla, kavla upp ärmarna & kör ist. Plus, regel nr 1: man bashar ej syskon öppet.

Folk problematiserar sin "antirasistiska kamp" & skriver tweets om hur dom inte kmr bära hijab men "stöttar" idén. Aiight, tack för inget.

Det handlar om att 1) känna på hur det faktiskt känns 2) normalisera huvudduken 3) sprida information till allmänheten om vad hatet innebär.

"Är Sverige en demokrati? Nej. Sverige är REVA. Sverige är deportationer. Sverige är vapen som säljs till länder i krig."

https://mobile.twitter.com/Foujan
Citera
2013-08-21, 00:44
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Vittnar inte Foujans twitterinlägg - här ett axplock - om att hon är ute efter att "göra kaos" på riktigt, om än inte i egen person? Jag tror faktiskt att hon vill att det ska bli kravaller. Uppvigling och revolutionsromantik i islamistisk tappning, således. Att hon kallar sig själv "aktivist" och talar om "den utomparlamentariska rörelsen" är rätt avslöjande. Eller är det bara ett spel för gallerierna?

Jag vet inte vad det är ärligt talat.

Jag tror att Foujan är en vänstermänniska, som tror att hon kämpar för ett bättre Sverige. Jag tror att hon tror att det finns massa orättvisor i Sverige, som hon bekämpar med sin kamp. Jag tror att Hijab-upproret är ett sätt för hennes att stödja en, som hon ser det, utsatt minoritet i samhället. Jag tror även att hon kan betrakta våld, eller s.k. "uppror", som en del av denna kampen - ty det gör alltid vänsteraktivister. Däremot tror jag inte att själva hijab-uppropet nödvändigtvis var tänkt att utspåra i kravaller - inte den här gången i alla fall. I sådana fall hade man med enkelhet kunnat köra runt i förorterna och hetsat sina "bröder och systrar" till kamp mot de otrogna - detta har man inte gjort. Hela uppropet tycks i huvudsak ha varit en sak mellan oss näthatare och Södermalms-fienden, Husby-crew tycks har haft annat för sig.

Kaos-inlägget är väl från Hubykravallerna btw?
Senast redigerad av Caesar Johansen 2013-08-21 kl. 00:54.
Citera
2013-08-21, 01:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad det är ärligt talat.

Jag tror att Foujan är en vänstermänniska, som tror att hon kämpar för ett bättre Sverige. Jag tror att hon tror att det finns massa orättvisor i Sverige, som hon bekämpar med sin kamp. Jag tror att Hijab-upproret är ett sätt för hennes att stödja en, som hon ser det, utsatt minoritet i samhället. Jag tror även att hon kan betrakta våld, eller s.k. "uppror", som en del av denna kampen - ty det gör alltid vänsteraktivister. Däremot tror jag inte att själva hijab-uppropet nödvändigtvis var tänkt att utspåra i kravaller - inte den här gången i alla fall. I sådana fall hade man med enkelhet kunnat köra runt i förorterna och hetsat sina "bröder och systrar" till kamp mot de otrogna - detta har man inte gjort. Hela uppropet tycks i huvudsak ha varit en sak mellan oss näthatare och Södermalms-fienden, Husby-crew tycks har haft annat för sig.

Kaos-inlägget är väl från Hubykravallerna btw?

Låter som du aldrig riktigt umgåtts med den här typen av människor under din ungdom. De tror aldrig att de "kämpar för ett bättre Sverige", ens om de är etniska svenskar. De vill bara förstöra. Den här personen har dessutom ett etniskt motiv (tillsammans med ett ideologiskt) att förinta Sverige som vi känner det.
Citera
2013-08-21, 04:17
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ett oväntat slag mitt i solar plexus på hijab-marxisterna:

http://avpixlat.info/2013/08/20/vitt...ff/#more-66669
Även jag är ytterst skeptisk till den officiella gärningsbeskrivning som media nu basunerar ut men jag måste ändå i ärlighetens namn ställa mig kritisk till denna inringare. Han påstår sig heta Ali, men snackar som en helsvensk infödd stockholmare i dryga fyrtioårsåldern. Att med bakgrund av just namnet Ali därtill säger att "det bara är invandrare som bråkar" så låter det som att han försa sig när han inledningsvis låtsades hete Ali.

Just den där inringaren köper jag inte.
Citera
2013-08-21, 08:09
Medlem
Slicjays avatar
Tvärfast i Stockholmstrafiken igår gjorde mig till P1 lyssnare & kan tillägga att mediakriget verkar inte på något sätt ha avtagit. Inom loppet av 90 min hade nyheterna beklagat sig över rasistmurar i Slovakien, kulturnyheterna hyllat nån svensk zombiefilm som ska handla om rasism i Lands-eller-Karlskrona (minns inte), Studio 1 kört hedersvåldsgrejen & duktigt hyvlat av Svenska Friidrottsförbundets ordföranden för att han inte anser att sport och politik hör ihop. Det fortsatte vidare med nån dokumentär om nån musikal som tydligen fått problem då polisen hämtade skådespelarna som var här illegalt, förlåt papperslöst efter flera avslagna asylansökningar. Till råga på Sveriges brott mot mänskligheten hade de blivit utvisade till Italien.

Vill ni ha link? Behövs inte. Det är bara att slå på SR; nyheter, sport, kultur, debatt, dokumentär. Kampen om guldmedalj i att producera mest offerkofteri är stenhård och ingen vill bli lämnad på avbytarbänken.
Citera
2013-08-21, 08:13
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Även jag är ytterst skeptisk till den officiella gärningsbeskrivning som media nu basunerar ut men jag måste ändå i ärlighetens namn ställa mig kritisk till denna inringare. Han påstår sig heta Ali, men snackar som en helsvensk infödd stockholmare i dryga fyrtioårsåldern. Att med bakgrund av just namnet Ali därtill säger att "det bara är invandrare som bråkar" så låter det som att han försa sig när han inledningsvis låtsades hete Ali.

Just den där inringaren köper jag inte.

Fullt möjligt att inringaren är en bluff. Men det visar i så fall att strategin att så falsk information (som mjölkattacken, rasistiska poliser och kanske slöjattacken) kan användas åt båda hållen och av olika sidor. Känns väldigt postmodernt med påhittade nyheter som sprids för att påverka lagstiftning och myndighetsarbete.
Citera
2013-08-21, 10:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det är som att svara på frågan varför skorpionen sticker grodan när han får hjälp över ett vattendrag. Därför att det ligger i skorpionens natur att sticka, även om han förlorar livet själv.

Det ligger i anarkisters och kommunisters natur att sätta samhällen i brand, precis som det ligger i deras natur att riva ner och förstöra (och döda) i det oändliga långt efter att de tagit makten.

Bra liknelse om vad som sker. Tycker man även kan jämföra med filmerna Tropa de Elite 1 och 2. Löjtnant Nascimento börjar förstå varför det eviga kriget mot knarkkartellerna aldrig avtar, utan istället blir mer och mer intensivt. Det börjar med att han fasar sig över hur intellektuella vid universiteten och media anklagar polisen för deras arbete och att knarkkungarna framstår som hjältar. Men det räcker inte. Många inom polisen har resignerat och skor sig på problemen genom att börja samarbeta med knarkkartellerna mot betalning eller att man själv helt sonika tar över handeln. Det stannar inte här heller. Höga politiker eller personer inom underrättelsetjänsten tar mutor och är ibland ledarna för knarkkartellerna. Ytterst handlar det om att hela systemet har hamnat fel från början. Sjukdomen i systemet är kronisk och gynnar personer som av olika egoistiska skäl skapar kaos och våld. Sammanhållningen i samhället är bara en chimär. Det är utifrån detta man kan förstå varför uppenbart våldsdyrkande sekter som megafånen, AFA, islamska brödraskapet osv., stöds av riksdagspersoner eller kan få feminister att klä sig i den kvinnoförtryckande Hijaben, allt medan media applåderar och gråter av förtjusning.

Hela situationen är surrealistisk och näst intill ogripbar. Jag har i en annan tråd om megafånen strukturerat upp de olika nivåerna som på ett eller annat sätt samverkar med varandra och när hela vansinnet.

1. Integrationsministern och migrationsministern. Olika kommittéer i riksdagen som sysslar med invandring.

2. Sveriges kommuner och Landsting. Migrationsverket. Ungdomsstyrelsen.

3. Centrum för Mänskliga Rättigheter i Värmland (CMRiV), Flyktinggruppernas riksråd, Samarbetsorgan för etniska organisationer i Sverige, Civilsamhällets organisationer i samverkan, rädda barnen, bris, skyddsvärnet, röda korset, .

4. Immigrantinstitutet, Ungdom Mot Rasism, Mångkulturellt centrum, Centrum mot rasism, Sveriges fredsråd (lite kul att Bert Karlsson är just kassör, vad annars), Caritas.

5. Harakat, SSU, Vänsterpartiets ungdomsförbund, grön ungdom, expo, rs, asylrörelsen, lokala invandrarföreningar, Nätverket ingen människa är illegal.

6. Megafonen, Pantrarna, Motkraft, AFA, Revolutionära fronten, Batkogruppen, Virvelvinden, Papperslösa Stockholm, Asylgruppen Malmö, Aktion mot deportation.

Det finns naturligtvis fler föreningar, organisationer och nätverk. Saken är att det finns jävligt många fler. Det är i alla fall nivå 5 och 6 som vi finner aktivisterna, medan det är de övre nivåerna samordnar, nätverkar, bedriver propaganda, lobbar och skaffar fram de ekonomiska medel som behövs för att få systemet ännu mer sjukt. Som medfinansiär och/eller politiskt stöttande part har vi bl.a. Arvsfonden, Svenskt näringsliv, Timbro, Bonniermedia och Shibstedt, Kinnevik, Lanstingen, kommunerna. Det är mycket pengar det handlar om och många som livnär sig på det. Är det någonstans man ska göra karriär så är det här. Om man saknar all heder vill säga.
Citera
2013-08-21, 10:38
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Hela situationen är surrealistisk och näst intill ogripbar. Jag har i en annan tråd om megafånen strukturerat upp de olika nivåerna som på ett eller annat sätt samverkar med varandra och när hela vansinnet.

Kan inte låta bli att tänka vilken fantastisk paradigmomstörtande sociologisk avhandling det där hade kunnat ligga till grund för.
Citera
2013-08-21, 10:55
Medlem
Det är - apropå mediekriget om multikulturalismen och de intressekonflikter det kan ge upphov till - intressant att se hur hijabaktivisten Foujan Rouzbeh tar avstånd inte bara från liberaler utan även från vita feminister:

Citat:
Ping liberaler, vit vänster/feminister, sk "antirasister", kritiska systrar & bröder etc på tweets. Yani alla som ej finns i min telefonbok.

Det här knaset med att hijaben/huvudduken tolkas som ngn slags fashion statement på söder?! Vill bara greppa tag i & skaka om alla hipsters.

De naiva vänsterfeminister som trodde sig vinna PK-poäng genom att "solidariskt" förnedra sig själva, sitt kön och sitt folk genom att ta på sig slöja (symbolen för kvinnlig underordning och islamistisk överordning) har alltså ingenting för det.
Citera
2013-08-21, 10:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
.
.
Det är mycket pengar det handlar om och många som livnär sig på det. Är det någonstans man ska göra karriär så är det här. Om man saknar all heder vill säga.
Klockren analys.

Hur bedömer du möjligheterna till att göra karriär uppåt? Finns det något "glastak" mellan dom nedre & övre nivåerna?

Jag tänker då på den senaste tidens framväxt av "vithetskritik" från blattar som kritiserar vita "antirasister". Att det blir allt svårare, som vit mångkulturalist, att anta en "rasståndpunkt" utan att få kritik från blåmän & araber som vill klättra högre upp i systemet, där dom stora pengarna finns.
Citera
2013-08-21, 11:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det är - apropå mediekriget om multikulturalismen och de intressekonflikter det kan ge upphov till - intressant att se hur hijabaktivisten Foujan Rouzbeh tar avstånd inte bara från liberaler utan även från vita feminister:

De naiva vänsterfeminister som trodde sig vinna PK-poäng genom att "solidariskt" förnedra sig själva, sitt kön och sitt folk genom att ta på sig slöja (symbolen för kvinnlig underordning och islamistisk överordning) har alltså ingenting för det.

Detta är faktiskt logiskt mitt i allt vansinne. Under 2000-talet kunde vi skåda när svenska feministiska kvinnor tog avstånd från feministiska män. Konstnären Joanna Rytel kan sägas summera den eran. Se här bara:

Citat:
Jag tänker aldrig föda en vit man

Dom muslimska männen har åtminstone ingenting emot att kvinnor har en egen gemenskap i lugn och ro. Jag tror att killar känner sig duktiga när dom får hångla med mig. Dom tror att dom hamnar i en bra dager. Dom är också feminister. Killfeminister – fint ska det va! Plocka poäng och ligga med en rabiat råfeminist, va? Men som sagt, dom får gärna följa med hem så jag har någon att prata med om mitt vita manshat hela natten.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article10448146.ab
Citera
2013-08-21, 11:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Låter som du aldrig riktigt umgåtts med den här typen av människor under din ungdom. De tror aldrig att de "kämpar för ett bättre Sverige", ens om de är etniska svenskar. De vill bara förstöra. Den här personen har dessutom ett etniskt motiv (tillsammans med ett ideologiskt) att förinta Sverige som vi känner det.

I deras barnsliga utblick så är väl själva förstörelsen vägen till "ett bättre Sverige"... De utgår (intuitivt) från, att ur askan av det förintade Sverige reser sig automatiskt ett nytt och bättre land, där de själva (och personer av deras egen etnicitet) har tagit makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in