2013-08-20, 16:21
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Hijabuppropet kommer att fortsätta under veckan i olika former, bland annat kommer man att ha en Hijabvandring på fredag i Stockholm. Man har även utlyst 19 augusti som den nationella hijabdagen.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kravlista-till-ask-efter-mote-om-slojuppropet
Citera
2013-08-20, 16:53
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Vem fan har utlyst detta?

I såna fall utlyser jag 19 augusti till nationella spaghettimonsterdagen och påbjuder alla att ha ett durkslag på huvudet.
Citera
2013-08-20, 17:02
Medlem
Pandelumes avatar
Ett oväntat slag mitt i solar plexus på hijab-marxisterna:

http://avpixlat.info/2013/08/20/vittne-ringer-radio1-och-avslojar-hijabuppropsbluff/#more-66669
Citera
2013-08-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Vem fan har utlyst detta?

I såna fall utlyser jag 19 augusti till nationella spaghettimonsterdagen och påbjuder alla att ha ett durkslag på huvudet.

De har valt ett dåligt tillfälle, med tanke på att 19 augusti är Afganistans nationaldag. Eller är det därför en bra dag?

Men som goda svenskar, tycker jag att vi den 19 augusti skall uppmärksamma och hedra konung Gustaf III s statsvälvning, där han frälste landet från partisplittring och utländskt inflytande. Här en inte helt okänd bloggpost på temat: http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/02/sverige-del-24.html

Givetvis bär vi alla goda svenskar en vit rosett om vänster överärm denna dag i fortsättningen.
Citera
2013-08-20, 17:33
Avslutad
Man kanske bör poängtera eller påminna sig om att just Europa lockar många extremister, dissidenter aktivister - kalla dom för vad ni vill. Här får dom det utrymme de inte har i sina hemländer tack vare våra väl skyddade friheter.

Citat:
Traditionally liberal asylum and immigration laws in Western Europe, as well as strong free speech and privacy protections, have attracted numerous such clerics and Middle Eastern dissidents. Many point to the UK as a key sanctuary for Islamists claiming political persecution at home.
-CRS, USA:s kongress.
Citera
2013-08-20, 18:48
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
De har valt ett dåligt tillfälle, med tanke på att 19 augusti är Afganistans nationaldag. Eller är det därför en bra dag?

Men som goda svenskar, tycker jag att vi den 19 augusti skall uppmärksamma och hedra konung Gustaf III s statsvälvning, där han frälste landet från partisplittring och utländskt inflytande. Här en inte helt okänd bloggpost på temat: http://lennart-svensson.blogspot.se/2012/02/sverige-del-24.html

Givetvis bär vi alla goda svenskar en vit rosett om vänster överärm denna dag i fortsättningen.
Tack för länken; det är jag som driver bloggen ifråga. Och inlägget, om Gustav III:s statsvälvning i augusti 1772, passar bra som liknelse över läget. Han satte stopp för den föregående epokens korrupta partiregim (= hatt- och mössväldet som påminner om sjuklöverpartierna), han avpolletterade Sekreta utskottet (= regeringen Reinfeldt), han fick ett slut på ryssens och engelsmannens mutande av partierna (= stopp för att Sverige ska bli byte för internationella bankirer) och han återupprättade vår heder och ära som fritt folk.

Gustav III ville vara en rättskaffens monark, den förste medborgaren bland ett fritt folk. Utan att stödja allt Gustav gjorde så anser jag (och många med mig) att han införde en ny anda i Sverige, ett stoltare, mer självständigt samhällsklimat. Vi slutade att vara rov för Makterna och blev herrar i vårt eget hus. Statsvälvningen den 19 augusti gick fredligt till, klickväldet bara föll ihop. Och när allt var över skulle det festas. Jag skriver i länken:
Citat:
Dagen efter: kungen tar trohetsed av ämbetsverk och korporationer samt av Stockholms borgerskap. (...) Sedan vidtog festandet, en svensk spritfest av det sedvanliga, grundligare slaget. Och Bellman lärde militären på Skeppsholmen sången ”Gustafs skål, den bäste kung som jorden äger”.
Man festade då minsann. Och en fest, ett rejält, nationellt party är vad vi kan behöva själva efter att i 30 år levat under mångkulturismens färla. I 30 år har vi fått höra att vi traditionella svenskar är fascister och rasister, sedvanliga svenskar och deras landvinningar har man spottat på. Och allt, även kriminalitet, som kommit utifrån har vi måst knäfalla för. Vår egen svenska kultur har släpats i smutsen av kosmopoliter och plutokrater, av Sahlin, Linderborg och Kurdo Baksi och tusen småpåvar.

Men nu är det slut med det där. Och på det tar jag en sup. Skål!
Senast redigerad av lampros 2013-08-20 kl. 18:53.
Citera
2013-08-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Tack för länken; det är jag som driver bloggen ifråga. Och inlägget, om Gustav III:s statsvälvning i augusti 1772, passar bra som liknelse över läget. Han satte stopp för den föregående epokens korrupta partiregim (= hatt- och mössväldet som påminner om sjuklöverpartierna), han avpolletterade Sekreta utskottet (= regeringen Reinfeldt), han fick ett slut på ryssens och engelsmannens mutande av partierna (= stopp för att Sverige ska bli byte för internationella bankirer) och han återupprättade vår heder och ära som fritt folk.

Gustav III ville vara en rättskaffens monark, den förste medborgaren bland ett fritt folk. Utan att stödja allt Gustav gjorde så anser jag (och många med mig) att han införde en ny anda i Sverige, ett stoltare, mer självständigt samhällsklimat. Vi slutade att vara rov för Makterna och blev herrar i vårt eget hus. Statsvälvningen den 19 augusti gick fredligt till, klickväldet bara föll ihop. Och när allt var över skulle det festas. Jag skriver i länken:

Man festade då minsann. Och en fest, ett rejält, nationellt party är vad vi kan behöva själva efter att i 30 år levat under mångkulturismens färla. I 30 år har vi fått höra att vi traditionella svenskar är fascister och rasister, sedvanliga svenskar och deras landvinningar har man spottat på. Och allt, även kriminalitet, som kommit utifrån har vi måst knäfalla för. Vår egen svenska kultur har släpats i smutsen av kosmopoliter och plutokrater, av Sahlin, Linderborg och Kurdo Baksi och tusen småpåvar.

Men nu är det slut med det där. Och på det tar jag en sup. Skål!

Jag hittade detta blogginlägg för ett tag sedan när jag följde din signaturlänk.

Nå, så då bestämmer vi här och nu att den 19 augusti skall bli svensk nationell Gustafsdag, eller Maktdelningsdag, till åminne av införandet av 1772 år maktdelningsprincip, vilket vi samtidigt manifesterar behovet av att återinföra. Vi bär alla vit rosett runt vänster överärm, eller en mindre vit rosett på t ex kavajslaget, för den som vill vara litet diskret.
Citera
2013-08-20, 19:21
Medlem
Juleskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ett oväntat slag mitt i solar plexus på hijab-marxisterna:

http://avpixlat.info/2013/08/20/vittne-ringer-radio1-och-avslojar-hijabuppropsbluff/#more-66669

Föga förvånande. Fick genast samma vibbar av denna historia som historien om mjölkkastande på somalier i Forserum.
Citera
2013-08-20, 19:36
Medlem
Pandelumes avatar
Efter dagens möte med hijab-marxisterna är Beatrice Ask förhållandevis sval:

Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice Ask
Men justitieminister Beatrice Ask vill inte ge initiativtagarna några direkta löften efter tisdagens möte på Rosenbad.
...
– Jag lovar att jag svara på deras brev, och jag lovar att jag som justitieminister kommer fortsätta att arbeta för ett rättsväsende som fokuserar på hatbrott på ett kvalitativt sätt. Det pågår arbete här hela tiden i olika frågor kring rasism och hatbrott. Men jag ger inga andra löften idag, säger justitieminister Beatrice Ask.
...
– De vill ha en kommission, men när man prövar den frågan måste man också se på det som faktiskt görs. Så sent som i våras gjordes en utredning om hur polisen arbetar med hatbrott runt om i landet, och Brottsförebyggande rådet, Brå, följer också statistiken kring anmälningar, säger hon.

Källa: SvD
Senast redigerad av Pandelume 2013-08-20 kl. 19:39.
Citera
2013-08-20, 19:50
Medlem
En sak som slog mig. Den 18 juli i år arresterade polisen i franska Trappes, en kvinna för att hon bar en slöja som täckte hela ansiktet. Detta ledde till upplopp i två dagar.

Fanns det en förhoppning att muslimer i Sverige skulle reagera på samma sätt? Var det egentligen detta som var syftet med kampanjen (och kanske "misshandeln") redan från början?
Citera
2013-08-20, 20:05
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
En sak som slog mig. Den 18 juli i år arresterade polisen i franska Trappes, en kvinna för att hon bar en slöja som täckte hela ansiktet. Detta ledde till upplopp i två dagar.

Fanns det en förhoppning att muslimer i Sverige skulle reagera på samma sätt? Var det egentligen detta som var syftet med kampanjen (och kanske "misshandeln") redan från början?

Då måste man ju komma in med det lilla ifrågsättandet.

Vad skulle de egentligen tjäna på mer omfattande kaos och oroligheter i Sverige? Revolution? Maktövertagande? De har de inte resurser till det. Hade de velat flytta fram sina positioner, vore väl twitter och Aftonbladet-debatt vara betydligt mer effektiva arenor.
Senast redigerad av Caesar Johansen 2013-08-20 kl. 20:18.
Citera
2013-08-20, 20:12
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Då måste man ju komma in med det lilla ifrågsättandet.

Vad skulle de egentligen tjäna på mer omfattande kaos och oroligheter i Sverige? Revolution? Maktövertagande? De har de inte resurser till. Hade de velat flytta fram sina positioner, vore väl twitter och Aftonbladet-debatt vara betydligt mer effektiva arenor.
De verkar ha fler äss i rockärmen: http://i43.tinypic.com/v3dpmt.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in