2013-08-14, 22:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Jag vill fanimIG ALDRIG MER SE Isaksson, Wernblom, Elmander, Seb Larsson eller mittbackarna. Fan helt värdelösa låt nån annan få chansen i sånna här matcher.

Ekdal, Zengin, Taco, Kacanic-juggen på mitten tack. Nordfeldt i kassen och snälla utvisa Elmander från universum.

Zengin, för fan vakna urusel t.o.m Dumazz var bättre.
Citera
2013-08-14, 23:06
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Jag vill fanimIG ALDRIG MER SE Isaksson, Wernblom, Elmander, Seb Larsson eller mittbackarna. Fan helt värdelösa låt nån annan få chansen i sånna här matcher.

Ekdal, Zengin, Taco, Kacanic-juggen på mitten tack. Nordfeldt i kassen och snälla utvisa Elmander från universum.
Vad gjorde Isak och Seb för fel idag? Såg du Sebs assist till Zlatans första mål?
Citera
2013-08-14, 23:06
Medlem
skrudiss avatar
Denna försvarshärva. Antonsson och Nilsson tycks ha lätt för skador, tyvärr. Nog för att det såg virrigt ut idag, men ändå.

Både Wernbloom och Elm är två figurer som aldrig riktigt lyckas prestera i landslaget, trots många chanser. Å andra sidan kanske Elm hade varit bra idag, sett till att Norge knappast är det bästa laget och att det rörde sig om en vänskapsmatch. Med andra ord, inget blöjbyte i halvlekspaus.

Elmander är Elmander. Jag har tidigare kritiserar honom. Hans spelsätt levererar bara när allt faller på plats. Han är knappast någon framtidsman, och allt eftersom speltiden tryter lär hans självförtroende och virrighet förvärras.

Återigen, varför kan man inte prova med Toivonen som tia? Med Zlatan på topp. Helvete, idén om Zlatan längre ned var knappast någon snilleblixt Hamrén kom på. Nu tycks han inte vika sig en millimeter eftersom det bar frukt vid några tillfällen. I dagsläget är forwardsen i övrigt så dåliga att man skulle tjäna på att kunna spela Toivonen längre ned. Eftersom han bevisligen inte hör hemma på topp.

Med alla byten på mittfältet skulle väl inte detta skada?
Senast redigerad av skrudis 2013-08-14 kl. 23:09.
Citera
2013-08-14, 23:09
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
För första gången ska jag titta på matchen helt utan förväntningar. Sedan hur det går tänker jag inte ens reflektera över, beroende på hur bra/dåligt de spelar. Jag har tröttnat efter år av hopp, att Hamren skulle få fram en bra spelidé som skulle ta oss nånvart. Det har bara blivit pannkaka av allt.

Han ska ha cred för att han har ändrat passningsmodellen. Det är lite roligare fotboll att titta på.

Det slutade mycket bättre än jag hade förväntat mig, många mål! Roligt också att knattarna var så engagerade i det hela medan alla vuxna satt knäpp tysta, hörde ju spelarna prata med varandra!
Citera
2013-08-14, 23:17
Medlem
tcfmogs avatar
Vilken bragd att slå Norge, fotboll är ju världens största sport.
Citera
2013-08-14, 23:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Vad gjorde Isaksson för fel? Straffen kan man inte kräva att han ska rädda, om 2-2 målet skulle ingen målvakt i hela världen kunnat rädda.
Citera
2013-08-14, 23:27
Medlem
P.Gs avatar
Någon var inne på det i matchtråden: Hamrén kommer aldrig att få rätsida på försvarshärvan, alla ser instabila ut i olika grad. Jag ställer in mig mentalt på ett antal missade mästerskap och så får vi se igen om sju, åtta år.
Citera
2013-08-14, 23:30
Medlem
NirvanAs avatar
Tyckte Ekdal såg bra ut det lilla jag hann se, är nog tid att ge de yngre förmågorna platserna i startelvan nu för att satsa mot EM 2016 för VM nästa år är bara att glömma.

Edit: Vad är statusen hos Guidetti? Är han fri sina problem? I sådana fall borde väl han åtminstone vara med i A-lagstruppen?
Senast redigerad av NirvanA 2013-08-14 kl. 23:32.
Citera
2013-08-14, 23:54
Medlem
cudders avatar
Kan Ekdal äntligen få sin startplats i landslaget...?
Och det är dags för Svensson att lägga skorna på hyllan och låta yngre spelare få chansen.
Citera
2013-08-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Och det är dags för Svensson att lägga skorna på hyllan och låta yngre spelare få chansen.

Trots att han var helt fantastisk när han fick komma in? Anders kan lägga av när någon passerar honom och när han inte längre kan bidra med något. Inte "redan" nu.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-14 kl. 23:59.
Citera
2013-08-15, 00:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Ska han lägga av bara för att? Han är ju fortfarande riktigt jävla bra. Tycker snarare att man bör ta till vara på de få tillfällen då vi faktiskt har bra startspelare och ersättare på samma position.
Citera
2013-08-15, 00:18
Medlem
selusts avatar
Wernbloom måste vara den mest överskattade spelaren jag skådat i detta landslag.
"Ååh killen är så tuff och han ger alltid allt." Enormt dålig fotbollspelare, väldigt begränsad, kommer alltid sent och fult in i situationer för att han är för långsam i kropp och sinne.

Han är inte en go gubbe, han är en tråkig jävla pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in