Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Så jävla tråkigt att något av Sverige och Portugal skall ryka, dom två lagen jag hade hållit på i ett VM slutspel.
Håller inte på Portugal i nåt avseende, men håller med om att det blir tråkigt oavsett hur det går i play-off. Ett VM utan Ronaldo blir en tristare turnering, ett VM utan Sverige blir avslaget.
Portugal är naturligtvis ett bättre lag än Sverige men fortfarande ett lag man ska slå om man ska ha att göra i ett VM överhuvudtaget.
Sverige har förmodligen världens sämsta och mest nervvraksdarriga backlinje. Man får huvudvärk varje gång motståndarlaget ligger med bollen på svensk planhalva. Det svenska försvaret är så uselt att det i princip kan bli baklängesmål precis när fan när som helst. De missar markeringar, missar uppspel, springer fel, snubblar på varandra, saknar teknik och spelförståelse, är för långsamma i både huvudet och kroppen och man sitter ju och facepalmar sig igenom 90 minuter varenda gång är match.
Mittfältet är inget att hurra för heller. Elm har inte i truppen att göra, Svensson håller inte internationell VM-klass vilket Källström inte gör heller. Sebastian Larsson har varit osynlig under hela kvalet. De enda som på något sätt liknar fotbollsspelare är Ekdal och Kacaniklic men båda är för tunna och taniga och saknar rutin.
Anfallet suger balle också, Zlatan är förvisso Zlatan men har aldrig varit bra i några landslagsturneringar. På målvaktssidan föredrar jag Wiland framför menlöse Isaksson men det är väl egentligen hugget som stucket.
Sverige kan förmodligen vinna mot Portugal på hemmaplan men tappar för många mål på bortaplan, är mitt tips.