Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
Håller inte med, Bologna och Basel är inga storlag. Man kan väl diskutera vad som menas med ordinarie men tycker egentligen bara att Harnik och Ivanschitz som är riktigt ordinarie. Alaba är väl ett gränsfall att räknas som ordinarie i Bayern.
Du skriver strunt! Vad du tycker och tänker stämmer inte med verkligheten!
Alaba är ordinarie i Bayern! Jag vet, har sett alla matcher laget spelat de senaste åren, en del på plats i München. Arnautovic är definitivt ordinarie i Werder, lagets kanske egentligen bäste spelare. Att han sedan blev avstängd de sista matcherna är en annan sak.
Fuchs har spelat de flesta matcherna i år för sitt Schalke (29 st), men har varit utanför laget ibland. Tidigare år har han varit en av de mer tongivande i detta lag som alltid spelar CL. Baumgartlingers 32 av 34 matcher är väl ordinarie? Prödls 28 st och Junuzovics 30 st tyder väl på att de får speltid?
Jag har aldrig påstått att Bologna är ett storlag, Basel är däremot nästan ett sådant. En semifinalplats i årets EL är väl inte kattskit? Man slog ut några bra lag på vägen, som Sporting, Dnipro, Zenit, Tottenham och föll mot Chelsea.
Lille vän, jag ser 4-5 Bundesligamatcher varje vecka under säsongen, tror du inte jag har koll?