2013-06-06, 11:10
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Haha, jo tjena. Det är han verkligen inte.
Alla ordinarie i ett lag är ju att ses som viktiga på ett eller flera sätt. Och i ett lag som bygger mycket av sitt spel via kanterna får nog ytterbackarna ses som väldigt viktiga.
Citera
2013-06-06, 11:40
Bannlyst
Nils Eric-Johansson till landslaget. Syns inte Hamrens AIK-sympatier lite väl mycket nu?
Citera
2013-06-06, 11:41
Medlem
FDYs avatar
Nils-Eric Johansson kallas in. Har vi ingen bättre?

http://www.svt.se/svttext/tv/pages/303.html
Citera
2013-06-06, 11:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fuchs, Baumgartlinger, Ivanschitz, Harnik, Junuzovic och Prödl är alla mer eller mindre ordinarie i sina BL klubbar. Alaba har tidigare nämnts och Arnautovic är en annan känd spelare, en strulpelle men riktigt bra ibland.

Dessutom är Garics ordinarie i Bologna och Basel som Dragovic spelar i är ett bra lag, syntes inte minst i EL.

Österrikes trupp;
I mina ögon är Österrike, om man undantar Zlatan, ett klart bättre lag än Sverige. I varje fall på pappret.

Håller inte med, Bologna och Basel är inga storlag. Man kan väl diskutera vad som menas med ordinarie men tycker egentligen bara att Harnik och Ivanschitz som är riktigt ordinarie. Alaba är väl ett gränsfall att räknas som ordinarie i Bayern.
Citera
2013-06-06, 12:02
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Partaj driver med Zlatan Ibrahimovics där tittarna får följa hans liv i Paris där Andreas Isaksson spelar en biroll tillsammans med bland andra Christian Wilhelmsson. Isaksson framställs som något trög.
http://www.youtube.com/watch?v=HQkq8_NLw6o#t=127 Fan vad dålig

Isaksson talar nu ut i media angående Partaj-scenerna på honom: http://www.fotbollskanalen.se/sverige/isaksson-om-partajs-parodi-framstar-inte-alla-som-idioter-i-en-sadan-sketch/
Citera
2013-06-06, 12:13
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Nils-Eric Johansson kallas in. Har vi ingen bättre?

http://www.svt.se/svttext/tv/pages/303.html
Say what? Ska han agera kon på träningen då eller? Varför inte ge Demir chansen?
Citera
2013-06-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Say what? Ska han agera kon på träningen då eller? Varför inte ge Demir chansen?

När enda tillgängliga vänsterbacken Wendt deklarerat att han lämnar truppen om hans fru ska föda så kallar man självklart inte in en rookie när det mycket väl kan bli speltid i de landskamper som är direkt avgörande om Sveriges möjligheter till VM ska kvartså. Nisses långsamhet oroar dock men det känns som alternativen är få.

Wendts fosterlandskänslor bör ifrågasättas i detta krisläge.
Citera
2013-06-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Det handlar nog om att det är väldigt kort varsel och Nisse är rutinerad och Hamrén känner honom och vet vad han får. Men det mest troliga är ju ändå att Wendt kan spela.
Citera
2013-06-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
När enda tillgängliga vänsterbacken Wendt deklarerat att han lämnar truppen om hans fru ska föda så kallar man självklart inte in en rookie när det mycket väl kan bli speltid i de landskamper som är direkt avgörande om Sveriges möjligheter till VM ska kvartså. Nisses långsamhet oroar dock men det känns som alternativen är få.

Wendts fosterlandskänslor bör ifrågasättas i detta krisläge.

Han har väl inte lämnat ännu? Nisse kallas väl in istället för Bengtsson som stukat foten?Jag har förstått det så att det troliga är att Wendt kommer spela
Citera
2013-06-06, 12:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Vad är det ni snackar om? Förvånar mej att inte Samba-Nessi blivit uttagen tidigare, nu känns det genast säkrare inför imorgon.

Nä, skämt åsido så är det med gnagarögon ganska kul att se, men han kommer med största sannolikhet inte att spela och det blir bäst så.. Österrike verkar i alla fall vara full av självförtroende.
Citera
2013-06-06, 12:34
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Håller inte med, Bologna och Basel är inga storlag. Man kan väl diskutera vad som menas med ordinarie men tycker egentligen bara att Harnik och Ivanschitz som är riktigt ordinarie. Alaba är väl ett gränsfall att räknas som ordinarie i Bayern.
Du skriver strunt! Vad du tycker och tänker stämmer inte med verkligheten!

Alaba är ordinarie i Bayern! Jag vet, har sett alla matcher laget spelat de senaste åren, en del på plats i München. Arnautovic är definitivt ordinarie i Werder, lagets kanske egentligen bäste spelare. Att han sedan blev avstängd de sista matcherna är en annan sak.

Fuchs har spelat de flesta matcherna i år för sitt Schalke (29 st), men har varit utanför laget ibland. Tidigare år har han varit en av de mer tongivande i detta lag som alltid spelar CL. Baumgartlingers 32 av 34 matcher är väl ordinarie? Prödls 28 st och Junuzovics 30 st tyder väl på att de får speltid?

Jag har aldrig påstått att Bologna är ett storlag, Basel är däremot nästan ett sådant. En semifinalplats i årets EL är väl inte kattskit? Man slog ut några bra lag på vägen, som Sporting, Dnipro, Zenit, Tottenham och föll mot Chelsea.

Lille vän, jag ser 4-5 Bundesligamatcher varje vecka under säsongen, tror du inte jag har koll?
Citera
2013-06-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Han har väl inte lämnat ännu? Nisse kallas väl in istället för Bengtsson som stukat foten?Jag har förstått det så att det troliga är att Wendt kommer spela

Nej, kan du inte läsa? Jag skrev att Wendt är enda tillgängliga vänsterbacken och att han deklarerat att han lämnar om hans fru ska föda. Då kallar man självklart inte in en rookie som ersättare för Bengtsson när det eventuellt kan bli tal om speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in